بازی های Hackathon 1400 در راه تولید و تجاری سازی است – خبرگزاری مهر | ایران و اخبار جهان



به گزارش خبرگزاری مهر، فرآیند ساخت و کمک به تجاری سازی بازی های هکاتون در سال ۱۴۰۰ (رویداد سه روزه بازی سازی) با حمایت مالی ساختار پشتیبانی همگرای بنیاد ملی بازی های رایانه ای و علوم و فناوری شناختی آغاز شد. ستاد توسعه.

فرآیند کنترل این بازی‌ها برای حمایت مالی از طراحی و توسعه محصول توسط اداره توسعه علوم و فناوری شناختی به عنوان حامی و طراح مشکل Hackathon 1400 و معاون پژوهشی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای انجام می‌شود.

به گفته فربا علیزاده معاون پژوهشی بنیاد ملی بازی های رایانه ای، اواخر سال 1400 در جلسه ای با حضور 13 تیم منتخب 1400 هکاتون، از آنها خواسته شد که آمادگی خود را اعلام کنند و 6 تیم آماده شدند. برای ساخت و تجاری سازی بازی سند طراحی بازی را اعلام و به دبیرخانه رویداد ارسال کردند.

با ادامه این روند، قرار است اسناد طراحی بازی (GDDs) در جلسه ای با نمایندگان مرکز توسعه علوم و فناوری شناختی ارزیابی شود تا حمایت و تخصیص بودجه آغاز شود.

پیش از این، بنیاد ملی نخبگان به تیم های منتخب در هکاتون بازی های جدی 1400 امتیاز فعالیت نخبگان اعطا می کرد. بر اساس اعلام بنیاد ملی نخبگان که هکاتون 1400 را به عنوان یک مسابقه مسئله‌محور در قالب طرح شهید بابایی به رسمیت شناخت، امتیاز فعالیت نخبگان انتخاب شده برای این رویداد به برندگان این مسابقه تعلق گرفت. بر اساس ارزیابی کمیته راهبری بنیاد ملی نخبگان شهید بابایی، اعضای تیم های برگزیده 30 امتیاز برای مقام اول، 25 امتیاز برای عنوان دوم و 20 امتیاز برای مقام سوم اعطا شدند.

همچنین شرط فعالیت نخبگان این تیم ها به 100 امتیاز افزایش می یابد، مشروط بر اینکه تیم های منتخب وارد ساختار حمایتی همگرای بنیاد ملی بازی های رایانه ای شوند و نسبت به تولید و تجاری سازی محصول هکاتون اقدام کنند.

هر سال، بنیاد ملی بازی‌های بازی و بنیاد طراح مشکلات رویداد Hackathon از تیم‌های منتخب برای حمایت از تجاری‌سازی و توسعه بازی‌های منتخب از این رویداد پشتیبانی می‌کنند. در این راستا، بازی «Make a Mascot» از بازی‌های منتخب رویداد هکاتون در سال 1399 با حمایت توسعه و تجاری‌سازی به جشنواره بازی نهایی 1400 شرکت راه یافت و به فینال این بخش راه یافت.

دیدگاهتان را بنویسید