اعلام نتایج نهایی انتخابات عراق – خبرگزاری مهر ایران و اخبار سراسر جهان


به گزارش مهر به نقل از الفرات، کمیسیون عالی انتخابات عراق نتایج نهایی انتخابات پارلمانی این کشور را اعلام کرد.

جلیل عدنان، رئیس کمیسیون عالی انتخابات عراق گفت که این شکایات منجر به تغییر پنج کرسی در استان های بغداد، نینوا، اربیل، کرکوک و بصره شد.

رئیس کمیسیون عالی انتخابات عراق تعداد واجدین شرایط رای دادن را 22 میلیون و 116 هزار و 368 نفر اعلام کرد و گفت: تعداد واجدین شرایط رای دادن 9 میلیون نفر یا 44 درصد از کل واجدین شرایط است.

وی با بیان اینکه دادگاه به تمامی شکایات رسیدگی کرده است، افزود: به تکلیف قانونی خود برای رسیدگی به شکایت و اعلام نتیجه انتخابات عمل کرده ایم.

رئیس کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل همچنین اسامی نامزدهای پیروز در تمامی استان های عراق و آرای صادر شده در سایت کمیسیون عالی انتخابات عراق را اعلام کرد.

بر اساس اعلام امروز رئیس کمیسیون عالی انتخابات، نتایج نهایی انتخابات پارلمانی که 19 مهرماه برگزار شد به شرح زیر است: صدر با 73 کرسی پیشتاز است.

ائتلاف «رهبری» (بزرگترین ائتلاف سنی به رهبری محمد الحلبوسی، خمیس الخنجر و سلیم الجبوری) با 37 کرسی در رتبه دوم قرار گرفت و ائتلاف حکومت قانون به رهبری نوری مالکی پس از آن قرار گرفت. 33 کرسی، 31 کرسی چهارم، ائتلاف کردستان 17 کرسی، ائتلاف الفتح به رهبری هادیم العامری با 17 کرسی و ائتلاف عظم به رهبری خمیس خنجر با 14 کرسی، نسل جدید به رهبری شاسوار عبدالواحد با 9 کرسی به رهبری جنبش. علا رکابی با 9 کرسی، 6 کرسی اشراقه، 5 کرسی، العقد الوطنی به ریاست فالح الفیاض با 4 کرسی، جنبش بابلی با 4 کرسی، ائتلاف نیروهای دولتی ملی با 4 کرسی، جنبش حسام با 3 کرسی. کرسی‌ها، ائتلاف آمریکایی با 3 کرسی و جبهه ترکمن عراق در ردیف بعدی قرار دارند. آنها در سری بعدی هستند.

اعلام نتایج نهایی انتخابات عراق

استقلالی ها در این انتخابات ۴۳ کرسی به دست آوردند که ۵ کرسی آن زن و ۳۸ کرسی مرد بودند.

دیدگاهتان را بنویسید