خبر ریاست جمهوری فریب نمی دهد – خبرگزاری مهر | ایران و اخبار جهان


به گزارش خبرنگار مهر، علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت صبح امروز (سه شنبه) در اولین نشست خبری خود با بیان اینکه تقریبا به ۱۰۰ روز دولت رسیده ایم و شنبه آینده صدمین روز دولت سیزدهم است و باید دید چه اقداماتی انجام شده است، گفت: . در این دوره به تصویب رسید. وی گفت: البته طبق قانون دولت موظف به ارائه گزارش عملکرد 100 روزه نیست، اما مطالبات مردم و رسانه ها دولت را موظف به توضیح و پاسخگویی می کند.

وی در پاسخ به این سوال که دولت در این سه ماه و 10 روز چه کرده است، افزود: برای ارزیابی باید به 100 روز قبل برگردیم تا به طور خلاصه بدانیم دولت چه کرده است. شهریور یک مشکل بزرگ برای مردم و شرایط ناشی از کرونا بود که دو سال است بر شرایط زندگی همه ما حاکم است. تعداد زیادی از عزیزان مفقود شده را دیدیم. این آمار برای شهروندان بسیار تلخ بود.

سخنگوی دولت افزود: تلخی از دست دادن هموطنان، تلخی کمبود دارو و کالاهای اساسی و کمبود واکسن را باید اضافه کرد. طبقات مختلف برای واکسن صف کشیدند و برای دسترسی به واکسن و حفاظت با هم رقابت کردند.

بهادری جهرمی افزود: علیرغم تلاش دولتمردان سابق، دسترسی مردم به سرم نرمال با مشکل مواجه شده است. آزادی های عمومی به شدت محدود شده بود و ما از سفر منع شدیم. کرکره ها بسته شد و مردم فشار شدید اقتصادی را تجربه کردند.

وی خاطرنشان کرد: مدیران سابق باید به فکر مردم بوده و تلاش کرده باشند، اما با این شرایط دولت تدبیر و امید را در دست گرفته و امروز هیچکس در کشور به واکسن استرس دسترسی ندارد و می تواند به سرعت به آن برسد. امکان پذیر و در نزدیک ترین مکان.» تردد ممنوع است و تعداد قربانیان ما به زیر ۱۰۰ نفر رسیده است و می توانیم به نجات جان عزیزانمان ۷ برابر بیشتر امیدوار باشیم.

سخنگوی دولت با بیان اینکه سبدهای کالا امروز با احترام درب منزل تحویل داده می شود، افزود: مردم می توانند مرغ، تخم مرغ، برنج و روغن را به صورت اینترنتی با سفارش درب منزل تهیه کنند. رئیس جمهور قبل از شروع به کار واکسیناسیون کشور را آغاز کرد.

بهادری جهرمی افزود: میزان تزریق کرونا 40 برابر شده است و مردم طعم مهمانی های دور را راحت تر می چشند و کادر پزشکی نیز می توانند نفس بکشند و روحیه خود را شاداب کنند. باری که بر دوش متخصصان بهداشت و درمان است کاهش یافته و دیگر مشکلی با مطالبات معوق ندارند. امروز فرزندان ما هم طعم شیرین حضور در ورزشگاه ها را خواهند چشید.

وی گفت: این موارد حاصل کار قشر خاصی از دولت نیست و همه دست به دست هم داده اند تا به این اهداف برسند، البته همه این اقدامات بدون وام بانک مرکزی انجام شده که محصول روز است. و کار شبانه؛ اینها دستاوردهای دولت نیست، بلکه دستاوردهای دولت و مردم است.

سخنگوی دولت با تاکید بر اینکه تداوم این شرایط منوط به همکاری مردم و رسانه است، گفت: اگر الگوی همدلی دولت، مردم و رسانه ها در همه عرصه ها داشته باشیم، نتیجه موفقیت آمیز خواهد بود. امروز در عرصه سیاست داخلی، مردم ما دولتمردان را در کنار خود می بینند و معتقدند که مسئولان عالی رتبه کشور در اسرع وقت موضوع را از نزدیک و در محل مورد ارزیابی و بررسی قرار خواهند داد.

بهادری جهرمی تاکید کرد: امروز مردم رهبرانقلاب را به عنوان عالی ترین نماینده کشور در کنار خود می بینند. امروز مردم امیدوار و مطالبه گر هستند. امروز دیوار بین مردم و دولتمردان شکسته شده و دیگر شاهد تشریفات غیر ضروری در رفت و آمدهایمان نیستیم. سایر آمار و اخبار رئیس جمهور را فریب نمی دهند.

وی در خصوص نزدیک شدن به سالگرد مشروطه گفت: امروز به مصوبه شورا رسیده ایم و تصمیمات دیگر شورا در حال اتخاذ است و انتظار می رود با کارشناسان این موضوع این کار انجام شود تا مردم چاره ای بیندیشند. مشکلات را خودشان حل کنند.” امروز آنها با حمایت کارشناسان در محل تصمیم می گیرند.

سخنگوی دولت گفت: در حوزه دیپلماسی تصور بر این بود که بحران کرونا واکنش فرامرزی داشته باشد، در حالی که امروز با دیپلماسی فعال خارجی دیگر با کمبود واکسن مواجه نیستیم، بلکه شاهد عرضه انبوه واکسن هستیم و منتظر مردم هستیم. بانک‌های مرکزی و با فروش بهتر نفت و دیپلماسی فعال خارجی.

بهادری جهرمی با بیان اینکه شاهد اکو و شانگهای و دیپلماسی شخصی رئیس جمهور هستیم، افزود: با این تفاسیر اگر قرارداد دو روز پیش در اکو نبود، علاوه بر قطعی برق قبلی، باید اینگونه باشیم. ترس از گاز قطع شد، اما اقدامات لازم برای جلوگیری از آن انجام شد.

وی گفت: در گمرک در دو مرحله رکورد صادرات و ترخیص روزانه را شکستیم. بحران افغانستان در منطقه یک بحران ساده نبود که دولت از آن عبور کرده باشد و در این سه ماه بیش از 20 سند بین المللی را با کشورهای دیگر امضا کرده و بیش از 100 مکالمه تلفنی و دیدار با مقامات ارشد داشته ایم.

سخنگوی دولت با تاکید بر اینکه امروز دیپلماسی خارجی ما منفعل نیست، گفت: سایر کشورها گزارشی از فعال شدن دیپلماسی خارجی ایران اتخاذ کرده اند. علاوه بر این اخبار، امروز شاهد فعال شدن ورود گردشگران خارجی و صدور ویزا برای آنها هستیم و این امور در حال بازگشت به روال عادی خود است.

بهادری جهرمی گفت: اگر مردم و بعد رسانه ها و بعد از همه دولت با هم متحد شوند گرهی وجود نخواهد داشت که گره از زحمات آنها نگشاید.

وی با اشاره به اینکه در حال بازگشت به جامعه است و اگر دست به دست هم دهیم، اهداف و آرمان های جدی ما در کوتاه مدت محقق خواهد شد، افزود: هفته آینده گزارش های مستمر و مفصلی از رویدادهای فردی در بخش های مختلف خواهیم داشت. “

سخنگوی دولت گفت: به عنوان مثال تدوین سند تحول دولت از ابتدای تشکیل دولت کار ساده ای نبوده و شامل 37 بند است. در حوزه فعال‌سازی دادگاه کابینه، اولین درخواستم پس از سفر دولت، بازگشایی آن بود.

بهادری جهرمی افزود: اولین جلسه شورای اطلاع رسانی تشکیل شده و مقدمات حضور و مسئولیت وزرا فراهم شده و از دیدگاه ها و نظراتی که بیان شده قطعا در آینده استفاده خواهد شد.

وی با بیان اینکه دولت رسانه ها را جزئی از خود می بیند و به آن کمک می کند تا مسائل زیربنایی را بشناسد و دیدگاه های مردم را منعکس کند، افزود: شرایط امروز کشور به گونه ای نیست که بخواهیم در حاشیه قرار بگیریم. ، دولت می تواند مسئولان را پاسخگو کند.

سخنگوی دولت در خاتمه گفت: سخنگوی دولت پل ارتباطی مسئولان و مردم و نماینده افکار عمومی در جلسه دولت خواهد بود. خواسته من این است که رسانه ها نیازهای اساسی مردم را هر چه بیشتر جدی بگیرند و به کار دولت کمک کنند.

دیدگاهتان را بنویسید