روسیه پس از مذاکرات وین: خواسته های ایران را منطقی می دانیم – خبرگزاری مهر | ایران و اخبار جهان


“مایکل جغد، نماینده دائم روسیه در سازمان های بین المللی بین المللی در ادامه بخشی از مذاکرات وین، مذاکره کننده وینی گفت: هیئت ایرانی مصمم به لغو تمامی تحریم های اعمال شده از ابتدای سیاست فشار حداکثری دونالد ترامپ و برخی تحریم های دوران باراک اوباما بوده و روسیه نیز خواسته های ایران را پذیرفته است.

مطابق با جغدایرانی‌ها که موضوع اصلی مذاکرات وین لغو تحریم‌های آمریکا است، توافق کردند که به موازات لغو تحریم‌ها، کار روی مذاکرات نیز بر اساس پارامترهای اساسی توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ باشد.

نماینده روسیه در مذاکرات وین همچنین افزود: مهمترین نکته در روز اول این نشست این است که تصمیم گرفته شد مذاکرات از زمان وقفه در 20 ژوئن (30 ژوئن) از سر گرفته شود و امکان انجام مذاکرات بیشتر در مورد برجام تا پایان این هفته در سطح روسای هیئت‌های نمایندگی.» وین امکان پذیر است.

این دیپلمات روس در ادامه تاکید کرد که ایران هنوز برای مذاکره مستقیم با آمریکا در مذاکرات احیای برجام آماده نیست و با وجود اختلافات بین ایران و کشورهای غربی، روند احیای برجام آسان نخواهد بود.

اندکی قبل، «انریکه مورااز سوی مقامات اروپایی حاضر در مذاکرات وین از فضای اولین نشست مشترک ایران و طرفین برجامی ابراز خرسندی کرد و آن را مثبت خواند. انریکه مورا وی گفت: «این پس از اولین مذاکرات در وین با مذاکره کنندگان جدید ایرانی (که به گفته وی تمایل به مشارکت جدی نشان داده اند) مثبت است.

معاون سیاست خارجی اتحادیه اروپا به خبرنگاران گفت: ایران بر لغو تمامی تحریم ها اصرار دارد.

وی گفت: با وجود احساس فوریت، برنامه زمانی مشخصی برای روند لغو تحریم ها وجود ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید