سخنان امیدوارکننده علی اف درباره نگرانی های ایران – خبرگزاری مهر | ایران و اخبار جهان


به شرش خبرگزاری مهر، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در اینستاگرام گزارشی از دیدار روسای جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان در حاشیه اجلاس اخیر اکو در عشق آباد منتشر کرد.

بر همین اساس وزیر امور خارجه نوشت: در حاشیه اجلاس سران اکو، روسای جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان در عشق آباد با روحیه مثبت و دوستانه دیدار کردند. مقدمات این دیدار خوب بین دو کشور در هفته های اخیر ادامه داشته است.

امیرعبداللهیان تاکید کرد: ابعاد توافق متفاوت و در راستای منافع دو کشور و دو ملت است. اراده رؤسای جمهور بر توسعه همه جانبه روابط است. همکاری در زمینه های ترانزیت، انرژی، گردشگری، فرهنگی و … از جمله مواردی است که مورد تاکید و توافق طرفین قرار گرفته است. دو کشور و دو ملت در خارج از همسایگی خویشاوند هستند.

وزیر امور خارجه کشورمان تاکید کرد: تا جایی که به نگرانی ما مربوط می شود، رئیس جمهور آذربایجان سخنان امیدوارکننده ای داشته و تاکید کرده است که همین طور خواهد بود. یک روز قبل از دیدار دو رهبر، رایزنی های مهم سیاسی، دیپلماتیک و امنیتی صورت گرفت. ما به توسعه روابط با همسایگان خود ادامه خواهیم داد.

دیدگاهتان را بنویسید