شفاف سازی ضمانت نامه های باشگاهی/ چرا خارجی های استقلال بازی کردند؟ خبرگزاری مهر ایران و اخبار سراسر جهان


بهتاش فریبا در گفتگو با خبرنگار مهر درباره شرایط استقلال گفت: به نظرم شرایط بدی نیست. به هر حال هفته ششم مسابقات را در پیش داریم و جزو تیم ها و کاندیدای برتر هستیم. در شرایطی که هنوز بازی های سخت استقلال در پیش است. از این به بعد اما نمی توان درباره اینکه کدام تیم شانس اول قهرمانی محسوب می شود صحبت کرد. حداقل باید تا نیم فصل دوم و هفته های اول نیم فصل صبر کنیم و تا تقریباً تثبیت شرایط تیم ها صبر کنیم.

پیشکسوت استقلال ادامه داد: به هر حال شرایط استقلال خوب است اما در هفته ششم رقابت ها از حضور دو بازیکن خارجی استقلال در زمین مقابل گل گهر سیرجان جلوگیری شد. آن طور که در رسانه ها خواندم و شنیدم آبی ها اجازه ندادند دو بازیکن خارجی استقلال این دیدار را همراهی کنند.

فریبا افزود: توجه داشته باشید که سرمربی تیم قبل از این دیدار حداقل 4 جلسه تمرینی با این بازیکنان انجام داده است که یکی از اعضای اصلی استقلال در سیستم تیمی و تاکتیکی و تاکتیکی بوده است. این یک پازل از ایده های سرمربی است. وقتی این اتفاق به یکباره می افتد و از حضور آنها جلوگیری می شود، موضوع شوک بزرگی به تیم و کادر فنی در آستانه بازی حساس وارد می کند.

پیشکسوت استقلال گفت: بیژن طاهری، سرمربی تیم اعلام کرد که به خاطر تبلیغات محیطی، سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال از استقلال انتقام می گیرد. در این بین تیم هایی که هواداران بیشتری دارند سهم بیشتری دارند. به هر حال، تیم هایی که بیشترین سود را از تبلیغات می برند، تیم هایی هستند که هزینه های آنها با تیم های معمولی قابل مقایسه نیست. در نهایت، درآمد و هزینه باید متناسب با درآمد باشد. وقتی هزینه ها زیاد باشد، علاقه خود را به تبلیغات افزایش می دهید که طبیعی است.

فریبا گفت: «اینکه چرا این اتفاق افتاد اکنون واقعاً بحث برانگیز است. من متوجه نشدم چه گفتند، شما باید تضمین کنید؟ سوال من این است که آیا همه تیم ها برای استفاده از بازیکنان خارجی ضمانت بانکی دارند؟ در غیر این صورت، تبعیض قابل قبول نیست. بهتر است حداقل پیشکسوت اول را دید و نورانی کرد. دفعه بعد شنیدم استقلالی در ازای ضمانت نامه بانکی که نمی تواند ارائه کند، سند مالکیت یا زمین گذاشته است. اگر تیم های دولتی نتوانند ضمانت نامه بانکی بدهند، دیگر چه باید بکنند که بپذیرند؟ چرا از ابتدا این تضمین را پذیرفتند؟

وی افزود: آیا بازیکنان خارجی استقلال در طول فصل برای این تیم بازی نکردند؟ «یمگا» نیز سه گل برای استقلال به ثمر رساند و در چند دیدار آن را همراهی کرد. آدم این مشکلات را درک نمی کند. چگونه این اتفاق افتاد و چرا این اتفاقات صرفا بر اساس استقلال است؟ سوال اینجاست که چرا فقط با استقلال اینطور رفتار می کنند؟

پیشکسوت استقلال تاکید کرد: اگر هدف این است که باشگاه ها به بازیکنان خارجی بدهکار نباشند و پرونده جدیدی باز نشود، آیا این موضوع برای بازیکنان خارجی پارسال صدق نمی کند؟ آیا شرایط برای همه تیم ها یکسان است و عدالت برای همه است؟ چرا سایر بازیکنان خارجی بدون گارانتی بازی می کنند؟ یعنی بازیکنی که از پارسال در این تیم بوده نمی تواند از باشگاه خودش شکایت کند و نیاز به ضمانت ندارد؟

فریبا در نهایت گفت: اگر قرار است برنامه تضمینی واقعی باشد، باید شرایط برای همه یکسان باشد. تیم‌های دولتی که نمی‌توانند ضمانت‌نامه بانکی را تضمین کنند، حالا باید چه چیزی را ترک کنند؟ مثلا گفته اند سند مالکیت ضمانت ندارد؟ اگر قانون اجازه نمی دهد چه باید کرد؟ بزرگترین ابهام این است که چرا به این افراد اجازه دادند چهار هفته بازی کنند؟ این مسائل برای طرفداران مبهم و آزاردهنده است.

دیدگاهتان را بنویسید