عجله دولت کفرآمیز در برجام/ دیگر به تعهدات عمل نمی کنیم – خبرگزاری مهر | ایران و اخبار جهان


وی در گفتگو با خبرنگار مهر محمدحسین فرهنگی به آغاز دور جدید مذاکرات احیاء اشاره کرد. برجام در دور اول مذاکرات با دولت سیزدهم گفت: تکلیف ما در مذاکرات هسته ای بسیار روشن است و توپ با آنهاست.

وی بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران در دولت کفر عجله دارد و به تمام تعهدات خود سرپیچی می کند. برجام بله، اما در سمت غربی عضو برجام او نه تنها هیچ اقدامی برای انجام تعهداتش انجام نداد، بلکه اوضاع را بدتر کرد.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی گفت: درحال حاضر ما منابعی در دست کشورهای خارجی داریم که طبق توافقات قبلی باید منابع و دارایی های ایران را آزاد کنند. آنها همچنین محدودیت های نامتناسبی را برای کشور ما اعمال کرده اند که باید کاملاً لغو شود.

فرهنگی ادامه داد: در ابتدا نباید اقدامی انجام دهیم و بر اساس قانون اقدامات راهبردی برای رفع تحریم ها و حفظ حقوق ملت ایران، چنین مجوزی برای مذاکره کنندگان ما وجود ندارد و طرف مقابل باید ابتدا به تعهدات خود عمل کند. “

وی افزود: تیم مذاکره کننده جمهوری اسلامی ایران از مفاد مذاکرات آگاهی کامل دارد و قطعاً مطالبات جمهوری اسلامی ایران را با روش های دیپلماتیک و اقدامات خوب پیگیری خواهد کرد.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اگر مشکلات داخلی کشورمان را ارزیابی کنیم، خواهیم دید که برخی کشورهای غربی در تلاش هستند تا میانگین آنها برای بحرانی نشان دادن اوضاع داخلی ایران تلاش زیادی می کنند.

فرهنگی تاکید کرد: به عنوان مثال در برخی نقاط کشورمان مسائل آب وجود دارد که باید رصد شود و راه حل باید این را مناسب بدانیم، اما نباید اجازه دهیم این مسائل دستاویزی برای سوء استفاده از بیگانگان شود.

دیدگاهتان را بنویسید