اولین واکنش رسمی طالبان به درگیری محدود در مرزهای ایران – خبرگزاری مهر | ایران و اخبار جهان


به گزارش خبرگزاری مهر، ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان در واکنش به برخی درگیری های محدود در مرز با ایران گفت: حادثه بین مرزبانان ایرانی و افغانستانی در ولایت نیمروز رصد شده و دستورات لازم داده شده است. آناند.

هم بدالقهار بلخی سخنگوی وزارت امور خارجه طالبان نیز در توییتر اعلام کرد که تلاش‌ها برای جلوگیری از وقوع حوادث مشابه در مرز جمهوری اسلامی ایران و افغانستان در روز گذشته ادامه دارد. سخنگوی طالبان گفت که این درگیری ها با تلاش نیروهای مرزبانی این کشور پایان یافته است.

دیروز در منطقه هلمند و در مرز ایران و افغانستان پس از چندی اختلافات مرزی بین نیروهای مرزی جمهوری اسلامی ایران و طالبان در ولایت نیمروز، درگیری و تیراندازی بین نیروهای مرزی جمهوری اسلامی ایران و طالبان رخ داد. هر دو طرف انجام شده.

مستقر این خبر زمانی آغاز شد که نیروهای طالبان به دلیل تشخیص اشتباه منطقه مرزی به سوی کشاورزان ایرانی در نزدیکی مرز تیراندازی کردند که گارد مرزی جمهوری اسلامی مجبور به پاسخگویی به این اقدام طالبان شد.

به گفته منابع محلی، این درگیری پس از چند ساعت تیراندازی رخ داده است هر دو طرف این پایان است.

سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به این درگیری مرزی گفت: عصر چهارشنبه نزاع مرزی بین مرزنشینان با هماهنگی مرزبانی در منطقه مرزی سیستان تیراندازی شد. هر دو طرف موضوع مسلط و تکمیل شده است.

مرعشی جانشین فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان نیز در گفت وگویی درباره وضعیت مرز ایران و افغانستان در منطقه هیرمند گفت: درگیری سطحی است و پایان یافته است.

مرعشی تیراندازی را متقابل توصیف کرد و گفت: هیچ خسارتی به گذرگاه‌های مرزی و نیروهای مرزبانی وارد نشده و موضوع پایان یافته، جلسه‌ای تشکیل شده و موضوع در حال بررسی است.

دیدگاهتان را بنویسید