ابرخودرو بعدی بوگاتی احتمالاً موتور قدرتمندی در بخش جلویی خواهد داشت


گفته می‌شود بوگاتی در آینده خودرویی با موتور ۱۶ سیلندر قرارگرفته در بخش جلویی معرفی خواهد کرد. بوگاتی در سال ۲۰۰۹ خودرو مفهومی گالیبیر را معرفی کرد؛ یک سدان اسپرت و لوکس با موتوری در جلو که به‌دلیل عدم علاقه‌ی فولکس‌واگن به آن، تولید نشد.

در حالی که گالیبیر از موتور W16 با دو توربوشارژر و حجم هشت لیتر استفاده می‌کرد، گفته می‌شود جانشین معنوی آن از موتور V16 تنفس طبیعی ۸٫۳ لیتری توربوشارژ استفاده خواهد کرد که از مدل توربیون برگرفته شده است.

فرانک هیل، مدیر طراحی بوگاتی در پاسخ به‌سؤال خبرنگار اتوکار که مربوط به قرار دادن موتور جدید بوگاتی در بخش جلویی خودرو بود، پاسخ داد: «می‌توانیم قطعات را جابه‌جا کنیم.»

صحبت‌های مدیر طراحی بوگاتی به‌معنای تأیید نهایی ساخت خودرو جدید با موتور قرارگرفته در بخش جلویی نیست؛ اما واضح است که کلمات با دقت انتخاب شده‌اند. هیل با اشاره به خودرو Type 57 SC Atlantic گفت که شاید روزی شاهد مدلی جدید با موتور جلو باشیم.

بوگاتی چند روز پیش خودرو جانشین شیرون را با نام توربیون معرفی کرد. تولید نسخه‌ی عادی شیرون هم‌اکنون متوقف شده است و تحویل اولین نمونه‌های توربیون به مشتریان از سال ۲۰۲۶ آغاز خواهد شد.

اگر ساخت خودرو بوگاتی با موتور جلو تأیید شود، بعید به نظر می‌رسد که در آینده‌ی نزدیک به خیابا‌ن‌ها راه پیدا کند. بوگاتی هزینه‌ی سنگینی برای توسعه‌ی موتور V16 جدیدش کردهاست و احتمالاً در سال‌های آینده خودروهای بیشتری را با این موتور شاهد خواهیم بود.

دیدگاهتان را بنویسید