بررسی هواوی واچ فیت ۳


پایش خواب ساعت، مراحل مختلف خواب همچون خواب عمیق، آرام، سبک و کیفیت تنفس را در هر دقیقه ثبت می‌کند. البته قبل از آپدیت ممکن است اطلاعات دریافتی چندان صحیح نباشند؛ برای مثال، پیش از آپدیت نرم‌افزاری ساعت، میزان خواب ۵ ساعتی ما را ۱۰ ساعت ثبت کرده بود. لحظه‌های بیداری، خواب سبک و عمیق را نسبتاً درست ثبت شده بودند و خوشبختانه مشکل ثبت اشتباه زمان خوابیدن نیز پس از آپدیت رفع شد. برای مقایسه، اپل واچ SE تنها قادر به پایش مرحله‌ای کیفیت خواب است.

در کنار ردیابی حالت‌های خواب، از قابلیت جالب دیگری موسوم‌به Record Sleep بهره می‌برد که با استفاده از آن می‌توانید صدای خوابتان را ضبط کنید و امتیاز بگیرید. امتیاز دریافتی با امتیاز کاربران دیگر مقایسه می‌شود و درنهایت متوجه خواهید شد که کیفیت خوابتان در مقایسه با کاربران دیگر چگونه است.

در تست‌های متداول زومیت، حسگرهای ضربان قلب، استرس و سطح اکسیژن خون عملکرد خوبی از خود نشان دادند؛ همانطور که در جدول مشاهده می‌کنید، حسگر ضربان قلب درست با همان دقتی کار کرد که گلکسی واچ ۴ ضربان قلب را اندازه‌گیری می‌کند. سنجش سطح اکسیژن خون نیز با اختلافی دو درصدی به واچ ۴ نزدیک است و می‌توان به آن اعتماد کرد.

تست‌ها

Huawei Watch Fit 3

Galaxy Watch 4

ضربان قلب

۸۸تپش‌دردقیقه

۸۸تپش‌دردقیقه

سطح اکسیژن خون (SpO2)

۹۵درصد

۹۷درصد

تست استرس

نرمال

نرمال

داده‌های جدول توسط زومیت اندازه‌گیری شده‌اند.

واچ فیت ۳ از GPS داخلی نیز پشتیبانی می‌کند تا در مواقعی که نمی‌خواهید گوشی را همراهتان ببرید، از موقعیت فعلیتان آگاه باشید؛ البته در تست‌های ما، GPS فقط مسیر طی‌شده را آن‌هم بدون هیچ جزئیاتی نمایش می‌داد. هرچند می‌توان از طریق همان مسیر به نقطه‌ی اول بازگشت، اما جزئیات دیگری نمایش داده نشدند و یک مسیر خشک‌وخالی تنها چیزی بود که در اختیار داشتیم. اگر شما هم با چنین مشکلی مواجه شدید، توصیه می‌کنم به GPS ساعت متکی نباشید و علی‌الخصوص برای رفتن به مسیرهای ناشناخته روی آن حساب نکنید.

دیدگاهتان را بنویسید