سازندگان محتوا حالا می‌توانند برای ویدیوهای یوتوب چندین تامبنیل‌ را امتحان کنند


یوتوب ابزار جدیدی برای آزمایش و مقایسه تامبنیل‌ (Thumbnail) یا کاور ویدیوها در اختیار تولیدکنندگان محتوا قرار داد. از طریق این ابزار که سال گذشته برای برخی کاربران منتخب ارائه شده بود و اکنون در دسترس افراد بیشتری قرار گرفته است، سازندگان می‌توانند بهترین کاور را برای ویدیوهای خود انتخاب کنند.

همان‌طور که در پست وبلاگ گوگل توضیح داده شده است، وقتی افراد ویدیوی جدیدی را منتشر می‌کنند (یا ویدیویی را آپدیت می‌کنند)، می‌توانند حداکثر سه تامبنیل‌ را آزمایش کنند.

نحوه عملکرد قابلیت جدید یوتوب

در واقع با وجود این ابزار، ویدیوها با کاورهای متفاوتی به بینندگان نمایش داده می‌شود، سپس سازندگان به داده‌هایی دسترسی خواهند داشت که به‌عنوان مثال نشان می‌دهند بیشترین زمان تماشای یک ویدیو به کدام کاور مربوط می‌شود.

قابلیت تست و مقایسه تامبنیل‌های یوتوب احتمالاً ابزاری کاربردی برای سازندگان محتوا باشد، زیرا به آن‌ها اجازه می‌دهد تا جذاب‌ترین کاورها را برای ویدیوهای خود بسازند و به همین ترتیب، میزان تماشای آن‌ها بالا برود.

همچنین باید به این نکته توجه داشت که فرایند آزمایش تامبنیل‌ها بسته به میزان تعامل با ویدیو و تفاوت کاورها با یکدیگر، ممکن است چند روز یا هفته طول بکشد. یوتوب پیشنهاد می‌کند که کاورها دارای تفاوت‌های مشخصی باشند، مانند تغییر در ترکیب‌بندی چیدمان تا بتوانند به‌طور دقیق تست شوند.

از این ابزار می‌توان برای محتواهای مختلفی مانند ویدیوهای معمولی، قسمت‌های پادکست و استریم‌های بایگانی‌شده استفاده کرد، اما برای محتوای خصوصی یا ویدیوهای دارای رتبه‌بندی بزرگسالان و «ساخته‌شده برای کودکان» قابل دسترس نیست.

طی هفته‌های آینده این قابلیت جدید در یوتوب استودیو به تمام کاربرانی که به‌ویژگی‌های پیشرفته دسترسی دارند، ارائه خواهد شد. این شرکت همچنین قصد دارد در آینده قابلیت خود را برای دستگاه‌های موبایل نیز ارائه کند.

دیدگاهتان را بنویسید