غرب مازندران مسرور از مصوبات راه‌گشای سفر دولت مردمی


به گزارش ایرنا، هیات دولت در سفر دور دوم استانی به دیار علویان بر اساس گزارش اعلام شده مسوولان امر ۱۱۷ مصوبه برای مازندران تصویب و اعتبار مورد نیاز آن در نظر گرفت.

تصویب چهار هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال برای تعریض و بهسازی راه اصلی کرج- چالوس (دزدبن-کلاردشت) و جاده مرزن‌آباد- کلاردشت، تخصیص چهار هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال برای آبرسانی به شهرهای رامسر و تنکابن، چهار هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل پروژه های تخریب و بازسازی ملی و استانی، محرومیت زدایی و مقاوم سازی مدارس ناایمن و ساماندهی مدارس الحاقی دارای رشد جمعیت دانش‌آموزی، چهار هزار میلیارد ریال برای رفع و اصلاح نقاط حادثه‌خیز استان، چهار هزار میلیارد ریال برای روکش و ایمن‌سازی راه‌های روستایی از جمله دستاوردهای این سفر بوده است.

در این دور از سفر شهید جمهور به مازندران همچنین چهار هزار میلیارد ریال برای تکمیل تأسیسات فاضلاب شهرهای‌ نوشهر، چالوس، نور، رویان، ایزدشهر، سه هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل پروژه های نیمه تمام خیران، ‌سه هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال برای آبرسانی به شهرهای چالوس و نوشهر، ‌ سه هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال برای بازنگری و اجرای طرح‌های هادی روستایی و ایمن‌سازی روستاهای در معرض خطر، سه هزار میلیارد ریال برای روکش راه‌های شریانی استان مصوب شده است.

هیات دولت ۲ هزار میلیارد ریال برای مرمت و بهسازی آب بندان‌های استان، ‌۲ هزار میلیارد ریال برای تکمیل پروژه احداث ۴۲ کیلومتر خط دو مداره ۶۳ کیلوولت پول –بلده نور و احداث پست ۲۰/۶۳ کیلوولت بلده نور به ظرفیت ۶۰ مگاوات در غرب مازندران اختصاص داده است.

غرب مازندران مسرور از مصوبات راه‌گشای سفر دولت مردمی

شهید آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی روزهای پنجشنبه و جمعه مورخ ۲۷ و ۲۸ اردیبهشت همراه با تعدادی از اعضای هیات دولت برای دومین بار در قالب سفر استانی به دیار علویان سفر کرد.

سفر نخست شهید آیت‌الله رئیسی به مازندران ۲۰ اسفند ۱۴۰۰ انجام شد که علاوه بر بهره برداری چندین طرح عمرانی و تعیین تکلیف تعدادی از پروژه‌های نیمه‌کاره و بر زمین مانده، نتیجه آن در نظر گرفتن ۱۷۶ مصوبه برای اجرای طرح‌های مختلف با مجموع اعتبار مصوب بیش از ۱۷۷ هزار و ۸۹۸ میلیارد ریال بود.

از پایان سال ۱۴۰۰ تا کنون افزون بر ۱۲۶ هزار و ۴۱۵ میلیارد ریال اعتبار به طرح‌های مصوب سفر نخست رئیس‌جمهور به مازندران اختصاص یافت که معادل ۷۱ درصد کل اعتبار در نظر گرفته شده برای این طرح‌ها است.

به استناد آمارهای اعلام شده توسط دستگاه‌های اجرایی و استانداری مازندران، از مجموع ۱۷۶ مصوبه سفر نخست رئیس‌جمهور به مازندران ۷۸ مصوبه به طور کامل محقق شده، در ۸۹ مصوبه فرآیند اجرایی طی می‌شود و عملیات اجرایی با پیشرفت فیزیکی طبق برنامه در حال انجام است و اجرای ۹ مصوبه نیز در حال پیگیری است.

از جمله مصوبات دور دوم سفر استانی دولت سیزدهم در غرب مازندران در نظر گرفتن چهار میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل تأسیسات فاضلاب شهرهای‌ نوشهر، چالوس، نور، رویان، ایزدشهر بوده که دستاورد ماندگار دولت مردمی است.

رفع مشکل تاسیسات فاضلاب شهرهای غرب مازندران از جمله مطالبات شهروندان این مناطق بوده که در در دولت های گذشته چندان به بدان اهمیت داده نشده بود و اگر طرحی در این راستا اجرا می شد به سرانجام نمی رسید.

غرب مازندران ۲۱ شهر، هزار و ۱۵۰ روستا و هفت شهرستان و افزون بر یک میلیون فر جمعیت دارد. نور. نوشهر، چالوس، کلاردشت، عباس آباد، تنکابن و رامسر در غرب مازندران واقع شدند که سالانه به میلیون ها گردشگر و مسافر داخلی و خارجی خدمات می دهد.

غرب مازندران مسرور از مصوبات راه‌گشای سفر دولت مردمی

گام نخست این تصفیه خانه سال ۱۳۸۵ با حدود ۱۰ هزار مشترک در نوشهر و چالوس به بهره برداری رسید و ساخت گام دوم آن هم سال ۱۳۹۹ با پیش‌بینی اعتباری بالغ بر ۵۰۰ میلیارد ریال آغاز شد که به‌دلیل تخصیص حدود ۲۰۰ میلیارد ریالی روند اجرایی طرح به پیشرفت ۲۰ درصدی رسید.

بیستم اسفند ۱۴۰۰ همزمان با دور اول سفر رییس جمهور به مازندران برای مردم این دیار روز تاریخی محسوب می‌شود چرا که در این سفر آغاز عملیات اجرایی طرح‌هایی مصوب شد که قبل از این دولت، مردم اجرای آن‌ها را غیر ممکن می دانستند اما با عزم جدی دولت سیزدهم و تزریق اعتبار، رکود چندین ساله به اتمام رسید.

از مجموع طول ۲۲۰ هزار شبکه جمع آوری فاضلاب شهری در این شهرهای گردشگرپذیر، حدود ۱۳۰ کیلومتر شبکه گذاری شده که حدود ۷۰ کیلومتر آن مربوط به شهر نوشهر و بقیه هم مربوط به چالوس است.

این تصفیه خانه در زمینی به گستره حدود ۱۰ هکتار در منطقه بهجت آباد شهرستان نوشهر ساخته شده است.

طرح تصفیه خانه فاضلاب نوشهر و چالوس به گفته مسوولان منطقه در سال ۱۴۰۳ به بهره برداری می رسد.

فرماندار نوشهر سفر های استانی دولت سیزدهم را برای این منطقه و استان پر خیر و برکت دانست و گفت : دولت سیزدهم از آغاز فعالیت تا امروز اعتبار کلانی برای توسعه این شهرستان هزینه کرده است.

رستم زرودی در گفت و گو با ایرنا اختصاص چهار هزار میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل تصفیه خانه فاضلاب نوشهر و چالوس را بسیار تاثیرگذار دانست و یادآور شد : با این اعتبار بسیاری از چالش های تصفیه خانه فاضلاب این شهرستان ها برطرف می شود.

به گفته وی دستاوردهای دولت مردمی در استان ها بی شمار بوده و این اقدامات باید به مردم شناسانده شود.

بیژن پولادی فرماندار شهرستان نور در گفت و گو با ایرنا تصویب چهار هزار میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل تاسیسات فاضلاب شهرستان های نوشهر و چالوس و نور و ایزدشهر را برای برطرف شدن مشکلات فراروی این بخش بسیار مهم برشمرد.

وی اظهارکرد : این اعتبار هرچه زودتر باید اختصاص یابد تا با تکمیل تاسیسات فاضلاب این شهرستان اهالی از خدمات اقدامات دولت مردمی در این بخش نیز بهره مند شوند.

غرب مازندران مسرور از مصوبات راه‌گشای سفر دولت مردمی

رفع کمبود آب از جمله مطالبات شهروندان رامسر و تنکابن واقع در غرب مازندران است که اهالی در دیدار با مسوولان کشوری و استانی بر ضرورت تامین این خواسته خود از سوی مسوولان امر تاکید داشتند تا این که دولت مردمی در سفر دور دوم به این نیاز اساسی منطقه پاسخ داده است.

هیات دولت در سفر دوم استانی به مازندران برای آبرسانی به شهرستان های رامسر و تنکابن چهار و ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفت که از جمله دستاوردهای ماندگار دولت مردمی در این منطقه غرب مازندران است.

فرماندار رامسر تصویب اعتبار چهار هزار و ۲۰۰ میلیارد ریالی برای آبرسانی به مناطق رامسر و تنکابن در سفر دور دوم استانی هیات دولت به استان مازندران را بسیار تاثیرگذار دانست و به ایرنا گفت: با تخصیص این اعتبار مشکل بخش آبرسانی این شهرستان‌ها برطرف خواهد شد.

ابراهیم شیرود عشوریان افزود: دولت سیزدهم از آغاز فعالیت تا امروز علاوه بر این مقدار اعتبار دور دوم سفر استانی، اعتبارات کلانی صرف رفع مشکلات و تامین نیازهای شهرستان رامسر کرده است.

عملیات اجرایی طرح ملی آبرسانی به رامسر، تنکابن و عباس‌آباد به گفته نماینده مردم این منطقه با تخصیص هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات دور اول سفر رییس‌جمهور به مازندران در سال ۱۴۰۲ آغاز شده بود.

توجه به مناطق کمتر توسعه یافته و رفع محرومیت های آن منطقه از جمله راهبردهای اصلی شهید جمهور بود که از همان آغاز فعالیت دولت مردمی برای رفع نیازهای اهالی این مناطق تدابیری اندیشیده است.

هیات دولت در سفر دور دوم به مازندران با تصویب ۲ هزار میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل پروژه احداث ۴۲ کیلومتر خط ۲ مداره ۶۳ کیلوولت پول– شهر بلده شهرستان نور و احداث پست ۲۰/۶۳ کیلوولت این شهر به ظرفیت ۶۰۰ مگاوات مشکل کمبود و نوسان برق اهالی این منطقه کوهستانی را برطرف کرد.

این مشکل اساسی اهالی شهر بلده از توابع شهرستان نور در غرب مازندران با تدبیر جهادی دولت سیزدهم از سال ۱۴۰۲مورد توجه قرار گرفته است.

تصویب این مقدار اعتبار در این دور دوم سفر استانی دولت به مازندران موجبی از مسرت اهالی شهر بلده را به دنبال داشت که شماری از مردم این دیار کوهستانی غرب مازندران در گفت و گو با خبرنگار ایرنا از تلاش های دولت مردمی سیزدهم در حل مشکلات این شهر قدردانی کردند.

مصطفی خدابخش یک روستایی شهر بلده در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، سفر استانی دولت مردمی برای مردم هر خطه از ایران اسلامی را پرخیر و برکت توصیف کرد و گفت : تصویب مبلغ یادشده برای رفع مشکل برق شهر بلده از سوی دولتمردان مردمی دولت سیزدهم مردمی بسیار مسرت بخش است.

وی اظهارداشت: این اعتبار مصوب را مسوولان این شهر و شهرستان نور باید با هرچه زودتر اخذ و برای رفع زودهنگام این مشکل اساسی تلاش بیشتر کنند تا مردم شیرینی این تصمیم شهید جمهور را بچشند و دعاگوی او باشند.

به گفته وی شهر کوهستانی بلده با چالش های فراوانی دیگری نیز مواجه است که امیدواریم با تلاش های جهادی مسوولان دولت سیزدهم به تدریج آنها هم برطرف بشود.

خدابخش یادآور شد: رییس جمهور محبوب مردمی سیزدهم از آغاز فعالیتش تاکنون برای حل مشکلات هر استانی و شهرستان و بخشی تلاش های شبانه روزی داشته که امید است این راهبرد از سوی مسوولان امر تداوم یابد.

حاج رستم احمدی دیگر اهالی بده بخش بلده در گفت و گو با ایرنا با اشاره به تدابیر ۲ سال اخیر دولت برای برخی از نیازهای این بخش محروم مازندران یادآور شد: دولت سیزدهم با اقدام جهادی توانست مشکل گاز این بخش را برطرف کرده است.

وی تصریح کرد : کمبود و نوسان برق دیگر مشکل مردم این بخش کوهستانی بوده که در سفر اخیر دولت مردمی به این امر مهم توجه ویژه شده است که این تدبیر شهید جمهور را باید قدر دانست و راه او را ادامه داد.

احمدی بر ضرورت حل رفع دیگر نیازهای بخش بلده از سوی مسوولان نهادهای اجرایی استان و شهرستان و منطقه تاکید و اضافه کرد: مسوولان امر باید برای توسعه آن به سرمایه گذاری در بخش های دامپروری و گیاهان دارویی و بوم گردی توجه کنند و بستر آن را فراهم کنند.

به گفته وی با تامین برق موردنیاز اهالی این بخش به طور قطع دیگر نیازهای بلده با تلاش و تدبیر و برنامه ریزی مسوولان امر نیز برطرف خواهد شد.

شهرستان های نور، نوشهر، چالوس، کلاردشت، عباس آباد، تنکابن و رامسر در غرب مازندران واقع شده است.

دیدگاهتان را بنویسید