کسب درآمد برای خانواده‌های مناطق محروم با تولید برق خورشیدی



فناوران یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در پارک علم و فناوری اراک و حاضر در نمایشگاه آبادیران، موفق به طراحی و ساخت محصولات فناورانه‌ای مانند درخت خورشیدی، دستگاه چهار منظوره خورشیدی، دستگاه خشک‌کن خورشیدی-هیبریدی و نیرگاه‌های خورشیدی شده‌اند.

ابوالفضل حاجی‌زاده، مدیر عامل این شرکت دانش‌بنیان در گفت‌وگو با ایسنا، یکی از اصلی‌ترین چالش‌های کشورها را تامین انرژی و حفظ محیط زیست دانست و گفت: ایران پتانسیل بالایی در زمینه انرژی‌های خورشیدی دارد؛ از این رو لازم است که با ورود به این حوزه انرژی مورد نیاز خود را از این منبع تجدیدپذیر تامین کند.

وی با بیان اینکه جبران ناترازی برق و چالش‌های محیط زیستی موجود مانند مازوت‌سوزی در نیروگاه‌های کشور با بهره‌گیری از انرژی‌های تجدیدپذیر قابل جبران است، اظهار کرد: متاسفانه همچنان در استفاده از انرژی‌های پاک و خورشیدی نسبت به کشورهای اروپایی که میانگین تابش خورشیدی آنها از میزان تابش خورشید در استان‌های شمالی کشور کمتر است، عقب هستیم.

حاجی زاده خاطر نشان کرد: سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی برق در سال‌های اخیر به این موضوع پرداخته و پروژه‌های خوبی را نیز در این حوزه تعریف کرده است و امیدواریم با اجرای این پروژه‌ها شاهد افزایش ظرفیت نیروگاه‌های خورشیدی در کشور باشیم.

مدیر عامل این شرکت دانش‌بنیان با اشاره به دستاوردهای این شرکت در زمینه توسعه بهره‌برداری از انرژی خورشیدی برای تامین انرژی گفت: درخت خورشیدی، دستگاه چهار منظوره خورشیدی، دستگاه خشک کن خورشیدی-هیبریدی و نیروگاه‌های خورشیدی از جمله دستاوردهای ما برای تامین انرژی از طریق انرژی تجدیدپذیر خورشیدی است. با اجرای این طرح‌ها، خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی می‌توانند با نصب پنل‌های خورشیدی به روی پشت بام منزل خود، برق مورد نیاز خود را تامین کنند.

به گفته وی، از این طریق خانواده‌ها می‌توانند کسب درآمد داشته باشند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید