تا زمانی که لبنان در معرض تهدید اسرائیل است، ما در قلب نبرد هستیم – خبرگزاری مهر | ایران و اخبار جهان


به گزارش خبرگزاری مهر، سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان جمعه شب در یک سخنرانی تلویزیونی درباره تحولات لبنان و بین المللی صحبت کرد.

تاکید بر حفظ استقلال و حاکمیت لبنان

سید حسن نصرالله در ابتدای سخنان خود، سالگرد استقلال لبنان را تبریک گفت و ابراز امیدواری کرد که این کشور همیشه استقلال، حاکمیت و آزادی خود را حفظ کند.

دبیرکل حزب الله لبنان تاکید کرد: این وظیفه همه لبنانی هاست که استقلال خود را حفظ کنند و در صورت مشخص بودن استقلال، برای تبدیل آن به استقلال واقعی و کامل گام بردارند.

سید حسن نصرالله با اشاره به پیروزی مقاومت از سال 1985 که نیروهای اشغالگر از پایتخت لبنان و کوه‌ها و صیدا و راشی عقب‌نشینی کردند تا پیروزی بزرگ در سال 2000 و فرار صهیونیست‌ها از جنوب لبنان، افزود: بخش بزرگی از آن از مردم لبنان «و او به مقاومت در اشکال مختلف آن معتقد است.

دبیرکل حزب الله لبنان افزود: وقتی لبنان از استفاده از ثروتش منع می شود، به این معناست که ما حاکمیت ناقصی داریم. وقتی ما هر روز شاهد مداخله آشکار آمریکا در قوه قضائیه، سیاست، امنیت و انتخابات پارلمانی آینده هستیم، به معنای حکمرانی ناقص است.

سید حسن نصرالله گفت: تا زمانی که لبنان در معرض تهدید دائمی اسرائیل است، به این معنی است که ما در مرکز نبرد استقلال و حاکمیت هستیم که در بسیاری از مراحل پیروز شده‌ایم و متقاعد شده‌ایم که اگر این کار را انجام دهیم. اگر به عزم و ثبات خود ادامه دهیم، به پیروزی های بیشتری دست خواهیم یافت. با همکاری همه مردم مخلص، روزی فرا می رسد که به استقلال، حاکمیت و آزادی بی چون و چرای کشورمان دست خواهیم یافت.

عادی سازی روابط برخی کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی

دبیرکل حزب الله لبنان در خصوص عادی سازی روابط برخی از رژیم های مرتجع عربی با رژیم صهیونیستی گفت: شاهد تسریع روند عادی سازی روابط برخی کشورهای عربی هستیم که آخرین اتفاق شرم آور و بی ادبانه ای بود که در مراکش دیدیم. . “

سید حسن نصرالله افزود: قرار گرفتن حزب‌الله در فهرست‌های تروریستی ممکن است با تحولات منطقه و انتخابات پارلمانی مرتبط باشد.

تاج در لبنان

دبیرکل حزب الله لبنان با اشاره به افزایش تلفات تاج گذاری و لبنان آن را خطرناک خواند و افزود: این طرح را در ابتدای تاجگذاری اعلام و اجرا کردیم و موفق بودیم و امشب می گویم 100 درصد این طرح را فعال کرده ایم. با وجود همه سختی‌ها، وزارت بهداشت باید اقدامات بیشتری انجام دهد.

سید حسن نصرالله نیز خطاب به وزیر بهداشت لبنان گفت: آماده هرگونه کمک در زمینه های مختلف هستیم.

وی ادامه داد: اینکه وزیر بهداشت چه سیاستی را در پیش بگیرد فرقی نمی کند، زیرا کشور در خطر است و ما هم مانند دولت قبل همه امکانات خود را در خدمت وزارت بهداشت فعلی گذاشته ایم. من از نخست وزیر و مقامات مربوطه می خواهم در تصمیمات اخیر برای لغو یارانه برخی داروها تجدید نظر کنند. تصمیمات اخیر باید بازنگری شود. یارانه برخی داروها نباید کاهش یابد و هیچ توجیهی وجود ندارد که دولت پول کافی برای آنها ندارد. هزاران نفر در نتیجه این تصمیمات غیرحرفه ای جان خود را از دست داده اند. هزاران نفر در خطر مرگ هستند و این نباید به ملاحظات سیاسی گره بخورد.

سید حسن نصرالله همچنین از فعال شدن مراکز و درمانگاه های حزب الله برای تامین حداکثر داروی مورد نیاز شهروندان لبنانی خبر داد.

نرخ ارز و دلار در لبنان

دبیرکل حزب الله لبنان درباره وضعیت ارز و نرخ دلار در لبنان گفت: در مقابل ناآرامی ها بر سر نرخ دلار جای سکوت نیست و دولت باید وارد عمل شود و آنچه نیاز داریم عزم و تصمیم است. ساخت. “خطرات تلاطم دلار بسیار زیاد است و ما باید اقدامات جسورانه ای انجام دهیم.

تحقیق درباره انفجار در بندر بیروت

سید حسن نصرالله با انتقاد از روند رسیدگی به پرونده بمب گذاری در بندر بیروت گفت: آیا امروز قاضی شجاعی در دستگاه قضایی لبنان وجود دارد که تصمیم به عزل قاضی این پرونده بگیرد؟ قاضی وارد عمل شد اما آنها او را تهدید کردند. اکنون می بینیم که برخی افراد در دستگاه قضایی لبنان از یکدیگر حمایت می کنند. همه ارقام نشان می دهد که قضات دخیل در پرونده بمب گذاری بندر بیروت مشکوک هستند. دعوای فعلی در مورد انفجار بندر ما را از حقیقت اطمینان نمی دهد.

حوادث منطقه تایونه

دبیرکل حزب الله همچنین درباره حوادث الطیوانه گفت: پرونده به دادگاه نظامی ارجاع شده است، اما از همان روزهای اول این دفتر تحت فشارهای گسترده احزاب سیاسی و مذهبی بوده است. برخی از بازداشت شدگان آزاد شده اند و فشارها برای آزادی برخی دیگر ادامه دارد. فشار سیاسی مذهبی بر قوه قضائیه توهین به شهدا، مجروحان و خانواده های آنان است. اقدامات احزاب سیاسی مذهبی در اعمال فشار بر مقامات می تواند بستگان شهدا و مجروحان را به انتقام بکشاند.

وی افزود: روند تهاجم فعلی خطرناک است و می تواند منجر به فتنه شود.

وضعیت سوخت در لبنان

سید حسن نصرالله گفت: با توجه به صف‌های طولانی در مقابل پمپ بنزین‌ها و گرم شدن بازار سیاه و کمبود سوخت، اعلام کرده‌ایم که اگر وضعیت به همین منوال باقی بماند، برای چاره‌جویی از ایران کمک خواهیم گرفت. وضعیت این کشور. «و نفت کوره بخر.

وی ادامه داد: اکنون سوخت در بازار وجود دارد و دیگر شاهد صف های تحقیرآمیز نیستیم و این کار را برای کاهش درد و رنج انجام داده ایم. ما نمی خواهیم جایگزین شرکت های نفتی شویم و می خواهیم به کاهش بحران کمک کنیم. ما ده‌ها نفتکش را 250 کیلومتر از بانیاس به بعلبک منتقل کرده‌ایم، اما اگر نفتکش‌ها به الزهرانی یا طرابلس می‌رسیدند وضعیت بهتر می‌شد.

دبیرکل حزب الله لبنان تاکید کرد: فشارهای آمریکا بر دولت (لبنان) باعث شد با وجود همه مشکلات، نفت کوره را از طریق سوریه وارد کنیم. فاز اول پروژه ما از شهریور شروع شد و در آبان ماه به پایان رسید و فاز دوم در روزهای آینده آغاز خواهد شد. با وجود همه سختی‌ها، ما به طور مستقیم به تعدادی از شهرداری‌ها و ادارات دولتی، بیمارستان‌ها، خانه‌های کودک و امثال آن سوخت رساندیم. ارزش کمک های ارائه شده در مرحله اول 2 میلیون و 600 هزار دلار بود.

سید حسن نصرالله افزود: ظرف دو ماه به 80 پرورشگاه و سالمندان، 230 شهرداری برای فعال سازی چاه های آب، 22 بیمارستان دولتی و 71 آتش نشانی در حوزه دفاع شهری نفت کوره دادیم. چند روز پیش فاز اول توزیع نفت کوره را متوقف کردیم تا برای فاز دوم آماده شویم.

دبیرکل حزب الله لبنان در خصوص فاز دوم توزیع نفت کوره گفت: به هر خانواده یک بشکه نفت کوره را یک میلیون لیره کمتر از نرخ رسمی می فروشیم و پرداخت آن به لیر است. طبق آمار ما صدها هزار خانواده از این طرح استفاده خواهند کرد. بهترین راه برای اجرای مکانیزم توزیع نفت کوره از طریق شهرداری ها است و ما با آنها برای تعیین تعداد خانواده ها و مقدار مورد نیاز و شرکت های عرضه کننده نفت کوره همکاری خواهیم کرد.

سید حسن نصرالله تاکید کرد: کشتی در روزهای آینده وارد می شود و باید در آرامش کار کنیم زیرا هدف ما کاهش مشکلات و رنج است. بیشتر سوخت مورد نیاز ما برای تامین نیازهای خانواده ها به لبنان رسیده است و مقداری هم در تانک های سوریه است که به لبنان منتقل می شود.

تشدید حملات به حزب الله

دبیرکل حزب الله لبنان ادامه داد: در هفته ها و ماه های اخیر شاهد حمله گسترده به حزب الله بوده ایم که چیز جدیدی نیست، اما نکته جدید مبلغ و آنچه می گویند به عنوان سند است. این اسناد جعلی است و شخصی که آنها را جعل کرده حرفه ای نیست و لبنانی نیست و محتوای آن بسیار مضحک است.

سید حسن نصرالله گفت: جای تاسف است که برخی این اسناد جعلی را نقل کرده اند. اکنون زمان ظلم و تهمت و معرفی نادرست ماست، پس حداقل به اخبار، داستان ها و روایاتی که با آن برخورد می کنید توجه کنید.

دبیرکل حزب الله لبنان با بیان اینکه برخی اقدامات علیه برخی از کارگران لبنانی در کشورهای حاشیه خلیج فارس برای اخراج آنها افزوده شد، افزود: این نشان دهنده عدم صداقت، انسانیت و اخلاق است.

سید حسن نصرالله در خاتمه گفت: لبنان و جهان عرب امروز شاهد کشته شدن سماح ادریس نویسنده مبارز بوده است و مسئله فلسطین با کشته شدن وی مدافع و یاور قدرتمندی را از دست داده است. آن مرحوم از دانش و تولیدات ادبی خود برای دفاع از فلسطین و آزادی مردم آن و مقابله با انواع عادی سازی فرهنگی، سیاسی و اقتصادی (با رژیم صهیونیستی) در سراسر جهان عرب استفاده کرد. صمیمانه تسلیت خود را به خانواده، عاشقان و همه رزمندگان مقاومت و رو به رو شدن با عادی سازی ابراز می داریم.

دیدگاهتان را بنویسید