سومین استانی که تحت تاثیر جنگ قرار نگرفت موزه/ پروژه ای است که عمرش به 11 سال می رسد – خبرگزاری مهر | ایران و اخبار جهان


خبرگزاری مهر – گروه استان ها: با گذشت 11 سال از آغاز عملیات اجرایی، باغ موزه دفاع مقدس لرستان همچنان با کمبود اعتبارات مکرر مواجه است، از این رو این پروژه عظیم فرهنگی بین وعده های غذایی نیمه تمام مانده است.

خبرگزاری مهر در آستانه سفر رئیس جمهور و اعضای هیئت دولت به استان لرستان، بستری را فراهم می کند تا در سلسله گزارش هایی بخشی از مسائل و مطالبات مردم را مطرح کند.

در این راستا، در راستای سامانه مشکلات راه اندازی شده توسط این خبرگزاری، به منظور رفع این الزامات، مهمترین نیازهای استان در حوزه های مختلف صنعتی، کشاورزی، فرهنگی، سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و غیره ذکر خواهد شد. در تایید سفر دولت

برای پیگیری اخبار مهر بر روی لینک درخواست های مردم لرستان از دولت کلیک کنید. این لینک در کنار سایت خبرگزاری مهر استانی قرار می گیرد و مخاطبان این رسانه می توانند نظرات خود را در قسمت نظرات به اشتراک بگذارند.

در این گزارش با نگاهی به مطالبات فرهنگی لرستانی ها از سوی دولت به پروژه فرهنگی موزه دفاع مقدس لرستان خواهیم پرداخت.

تکمیل ناکافی پروژه موزه دفاع مقدس لرستان پس از 11 سال

پروژه باغ موزه دفاع مقدس لرستان در سال 1389 در زمینی به مساحت 6000 متر مربع راه اندازی شد تا رشادت های رزمندگان لرستانی را برای همیشه در تاریخ ثبت کند.

توقف موزه دفاع مقدس در گام افتتاحیه / وعده های استاندار محقق نشد

اما در این سال ها قطره چکانی اعتبارات و بی توجهی مسئولان به اعطای اعتبارات دلیل عدم تکمیل و گشایش این پروژه فرهنگی بود.

اکنون پروژه ای که می توان آن را با ظرفیت های ویژه فرهنگی تلفیق کرد آه تو که بستری برای گردشگری نیز محسوب می شود و در بن بست کمبود اعتبار گیر کرده است.

در باغ موزه دفاع مقدس لرستان، بخش ویژه نگارخانه، تالارها آمفی کلاس تئاتر و آموزش، بخش ویژه نمایش اسلحه و… فرض بر این است که علاوه بر یادمان شهدای گمنام خرم آباد، بتواند به قلب فرهنگی شهر تبدیل شود.

اعتبارات پروژه پرداخت نشد

سرهنگ محسن رشیدی، مدیرکل امداد و نشر آثار دفاع مقدس لرستان در گفتگو با پروژه باغ موزه دفاع مقدس لرستان، خاطرنشان کرد: تلاش ما بر این است که از طریق مجاری ملی و استانی برای تکمیل موزه دفاع مقدس استان، کمک های مالی جمع آوری کنیم. پروژه .: در حوزه وام های ملی 8 میلیارد تومان تخصیص داده شد که 1403 اوراق می شود که این رقم در نهایت به 3 میلیارد خواهد رسید.

توقف موزه دفاع مقدس در گام افتتاحیه / وعده های استاندار محقق نشد

وی با بیان اینکه استاندار سابق لرستان در جلسه ای با حضور سردار کشکولی فرمانده سپاه لرستان و دیگر مسئولان استانی قول کمک 5.5 میلیارد تومانی به این پروژه را داده بود، تصریح کرد: 10 میلیارد تومان نیز به این پروژه اختصاص یافت. پروژه باغ موزه دفاع مقدس لرستان و استاندار لرستان نیز گفت وام 5 میلیارد دلاری که وعده داده بود در همان سال 10 میلیارد دیده می شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس لرستان با اشاره به اینکه اعلام کردیم حداقل یک میلیارد تومان وام امدادی برای تشویق پیمانکاران به ادامه کار پرداخت شود، ادامه داد: متاسفانه این مبلغ وام بود. روی چوب راه برو و شاید امسال حداقل ورودی باغ موزه آماده بود.

سرهنگ رشیدی با تاکید بر اینکه مبلغی از این اعتبار را تامین نکرده اند و دو ماه از وعده اعطای این اعتبار می گذرد، افزود: میدانی. به عنوان مثال در یزد، شورای شهر و شهرداری سالانه یک میلیارد برای حمایت از نشر کتاب اختصاص می دهند.

تکمیل باغ موزه دفاع مقدس مورد نیاز لرستانی ها

وی افزود: تکمیل باغ موزه دفاع مقدس لرستان مطالبه عمومی مردم است و کسانی که در دفاع مقدس حضور داشته اند حق مردم است که باغ موزه داشته باشند.

موزه دفاع مقدس لرستان منتظر اعتبار است

وی با انتقاد از اینکه چرا در استان های دیگر خوب پیش می رود اما در لرستان حرکت لاک پشتی صورت می گیرد، مدیرکل امدادرسانی و نشر دفاع مقدس لرستان گفت: ما همیشه کاری را که باید انجام دهیم دنبال می کنیم اما وجود ندارد. بودجه زمین و اعتبارات در حال کاهش است.

سرهنگ رشیدی با تاکید بر اینکه حمایت از کار در حوزه دفاع مقدس وظیفه لاینفک همه ماست، خاطرنشان کرد: استاندار لرستان رئیس هیئت هماهنگی بنیاد حفظ آثار است و نیازمند حمایت از اقدامات در این زمینه است.

دیدگاهتان را بنویسید