آغاز شمارش معکوس برای آزادسازی شهر راهبردی مأرب – خبرگزاری مهر | ایران و اخبار جهان


خبرگزاری مهر – گروه سطل زباله بین المللی: ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در حال پیشروی در نبرد با عناصر ائتلاف سعودی در جبهه‌ها هستند. مأرب ادامه دارد. گزارش های میدانی حاکی از آن است که نیروهای مقاومت یمن در این شهر استراتژیک تر از همیشه هستند مأرب نزدیک شدند.

نیروهای یمنی اخیرا به موفقیت های جدیدی در نبرد با عناصر سعودی دست یافته اند. به گزارش رسانه های یمنی، ارتش و کمیته های مردمی در مهمترین پایگاه گروه تروریستی القاعده در جنوب مأرب تسلط داشتند. ارتش و کمیته های مردمی یمن پس از یک رشته درگیری شدید فرسا با عناصر سعودی در منطقه وادی عبیدهآنها موفق شدند کری را به عنوان مهمترین پایگاه القاعده در جنوب بسازند مأرب تسلط داشتن.

آغاز شمارش معکوس برای آزادسازی شهر استراتژیک مأرب

همچنین در روزهای اخیر نیروهای نظامی و کمیته های مردمی یمن در کوهستان ها حضور داشتند شیطان آنها یاد گرفته اند که بسیار استراتژیک و مهم هستند. کوه ها شیطان این یکی از مهمترین ارتفاعات کوهستانی در یمن است که به طور مستقیم به این شهر استراتژیک مشرف است مأرب و همچنین آخرین ارتفاعات کوهستانی است که مزدوران سعودی به آن تعلق دارند.»عبدربه منصور هادی رئیس جمهور فراری یمن و نیروهای حزب اصلاحات در آنجا مستقر بودند.

آغاز شمارش معکوس برای آزادسازی شهر استراتژیک مأرب

پس تسلط بر این ارتفاعات به معنای قدرت است سنعا او می تواند قوی ترین خطوط دفاعی نیروهای وفادار به ائتلاف متجاوز سعودی را نابود کند. کوه ها شیطان این یکی از مهمترین ارتفاعات کوهستانی در یمن است که به طور مستقیم به این شهر استراتژیک مشرف است مأرب و همچنین آخرین ارتفاعات کوهستانی است که مزدوران سعودی به آن تعلق دارند.»عبدربه منصور هادی رئیس جمهور فراری یمن و نیروهای حزب اصلاحات در آنجا مستقر بودند. پس تسلط بر این ارتفاعات یعنی نیروهای سنعا او می تواند قوی ترین خطوط دفاعی نیروهای وفادار به ائتلاف متجاوز سعودی را نابود کند..

نیروهای انصارالله با کنترل این ارتفاعات، مشکل ویژه دیگری نیز در شرایط دارند پیدا کردن آنها نمی توانند و می توانند به راحتی در میدان های نفتی فرود بیایند .افر یک ناحیه عبیده در مرکز استان مأرب اینکه مزدوران سعودی در آنجا دوام بیاورند تنفس آنها برای کنترل می کشند و سپس به مناطق مسکونی در شهر می روند.

همچنین از نظر نظامی و استراتژیک، آزادسازی این ارتفاعات ضربه بزرگی به نیروهای متجاوز در یمن است. زیرا پس از صدها حمله از این منطقه جغرافیایی نتوانستند از پیشروی نیروها جلوگیری کنند سنعا بودن. بنابراین کنترل ارتفاعات شیطان این امر به انصارالقاعده برتری نظامی زیادی می دهد، بنابراین در صورت ادامه جنگ یمن، کنترل انصارالله بر این مناطق خشن راه را برای عملیات های موفقیت آمیز هموار خواهد کرد. زيز ائتلاف تهاجمی ضد زغال سنگ بازتر است.

سردرگمی و دفاع ائتلاف سعودی سنعا

اخبار میدان نشان دهنده سردرگمی ائتلاف تحت رهبری آن و گروه های وابسته به آن است. نبرد روزهای آخر در جبهه های نزدیک شهر مأرب ترسیم معادلات جدید در نبرد را بیان می کند مأرب به عبارت دیگر این جنگ یمن است و ظرفیت بالای دفاعی ارتش و کمیته های مردمی یمن است که مانع بسیج جنگنده های سعودی شده است.

سرنگونی قابل توجه بسیاری پهپاد این عربستان سعودی است که تاکنون بسیاری از آنها توسط پدافند هوایی ارتش و کمیته های مردمی یمن سرنگون شده است. این ماموریت پهپاد که در دست نیروهاست سنعا مصالحه، شناسایی و مراقبت از جبهه دفاعی مأرب به نظر می رسد دشمن سعودی دیگر نمی تواند این کار را انجام دهد.

این موضوع را مطرح کنید شیطان شرق دیدیم که حرکت هوایی عربستان مانع پیشروی ارتش و کمیته های مردمی یمن نشده و به عبارتی نیروی هوایی ائتلاف سعودی ناکارآمد شده است. نظارت دشمن و ترافیک هوایی محدود به جبهه را محدود کنید شیطان شرق یا جبهه جنوبی مأرب این شامل همه خطوط مقدم نمی شود مأرب یپی

این امر به دلیل عملکرد موفقیت آمیز سامانه پدافند هوایی یمن است که اخیراً به طور گسترده در جنگ فعال شده و زوایای آن هنوز مشخص نیست و «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن آن را سلاحی مناسب می داند. این امر به دلیل عملکرد موفقیت آمیز سامانه پدافند هوایی یمن است که اخیراً به طور گسترده در جنگ فعال شده و زوایای آن هنوز مشخص نیست و «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن آن را سلاحی مناسب می داند.

سخنگوی انصارالله یمن و رئیس تیم مذاکره کننده دولت نجات ملی یمن تاکید کردند که توانمندی های نیروهای مسلح یمن از جمله در زمینه پدافند هوایی در حال پیشرفت است که براندازی گواه آن است. پهپاد او یک آمریکایی است که یکی یکی ادامه می دهد.

سردرگمی در ائتلاف سعودی به جایی رسیده است که یک جنگنده سعودی به اشتباه تجمعی از نیروهای دولتی تحت حمایت عربستان سعودی را در نزدیکی شهر قرار داده است. مأرب در منطقه دره عبیده هدف گذاری شده است.

روند توسعه پیشرو مأرب نشان می دهد که در روزهای آینده درگیری ها به مناطق مسکونی داخل شهر نیز خواهد رسید مأرب نشانه هایی از عدم ایستادگی عشایر این منطقه در مقابل نیروهای انصارالله و عدم استقبال از ورود آنها به چشم می خورد. نبرد مأرب در روزهای آینده پر از غافلگیری خواهد بود.

آغاز شمارش معکوس برای آزادسازی شهر استراتژیک مأرب

در حالی که رسانه‌های ائتلاف سعودی و متحدانش در روزهای اخیر برای تقویت روحیه نیروهای وابسته به آن به انواع تاکتیک‌ها متوسل شده‌اند، واقعیت این است که شمارش معکوس برای پیروزی به پایان رسیده است. مأرب با ارتش و کمیته های مردمی یمن شروع شد و حملات سنگین و سایر سلاح ها نمی تواند برای ائتلاف سعودی کارساز باشد.

با رهایی مأربیکی از مهم ترین کارت های متجاوزان و در برابر قدرت چانه زنی سیاسی دولت نجات ملی در هر گونه مذاکره و راه حل سیاسی برای بحران یمن گم می شود. با رهایی مارب ولیعهد سعودی محمد بن سلمان یکی از مهمترین آنهاست کارت ها خودش را گم می کند. با رهایی مارب بخشی از دیوار محاصره ظالمانه مردم یمن برداشته می شود.

از نظر نظامی تا زمانی که مأرب مرکز نیروهای وابسته به ائتلاف سعودی و همچنین عناصر القاعده، داعش، تکفیری ها، بقایای حزب اصلاح طلب وابسته به دولت مستعفی و دیگر مزدوران ریاض، این مرکز خطرناک تمام مناطق مجاور آن، یعنی ال در شمال، سنعاء در غرب و شیطان جنوب را تهدید می کند. مأرب نباید منبع تهدید و پناهگاه القاعده و داعش باقی بماند.

علاوه بر این کنترل را به دست گرفتن مأرب دولت نجات ملی در سنعا به تامین منابع درآمد پایدار کمک می کند. همچنین به تثبیت کمک های نفت و گاز و تضعیف محاصره آمریکا و عربستان کمک خواهد کرد. همچنین وضعیت اقتصادی در مناطق تحت کنترل سنعا بهتر کردن می ببخش. ذیل آزادی مأرب، استقلال سیاسی یمن را در راستای خروج یمن از عربستان سعودی تقویت خواهد کرد کنترل را به دست گرفتن مأرب دولت نجات ملی در سنعا به تامین منابع درآمد پایدار کمک می کند. همچنین به تثبیت کمک های نفت و گاز و تضعیف محاصره آمریکا و عربستان کمک خواهد کرد. همچنین وضعیت اقتصادی در مناطق تحت کنترل سنعا بهتر کردن می ببخش. ذیل آزادی مأرب، استقلال سیاسی یمن را در راستای خروج یمن از عربستان سعودی تقویت خواهد کرد.

با فتح مأرب، آزادسازی استان هبوه همچنین مشرف به دریای عرب و غنی از منابع نفت و گاز را تسهیل خواهد کرد. هبوه این کشور دارای زیرساخت های حمل و نقل و صادرات نفت و گاز است و بزرگترین منبع صادرات گاز طبیعی مایع در یمن است. آزادی هبوه باعث اشراف استراتژیک دولت می شود سنعا مکانی برای کشتیرانی تجاری و نظامی در دریای عرب و اقیانوس هند وجود خواهد داشت بین المللی یپی

معافیت مأرب گروه های جدایی طلب عدن را در نقطه حساسی قرار می دهد زیرا ارتش و کمیته های مردمی منطقه را اشغال کرده اند. هبوه آنها مسلط خواهند شد و می توانند به منابع نفت و گاز استان حمله کرده و کنترل آنها را در دست بگیرند. این امر گروه های حاکم در عدن را از درآمدهای پایدار که اقتصاد شهر را تقویت می کند، محروم می کند.

علاوه بر این، با استخراج ماربآزادسازی کامل شرق یمن نیز تسهیل خواهد شد و منطقه جغرافیایی تحت کنترل دولت خواهد بود عبدالله ربه مارهای منصور هم کم می شود.

در نهایت ائتلاف سعودی چاره‌ای جز پایان دادن به جنگ یمن و تجاوزگری‌های این کشور ندارد، تا آنجا که ضربات نیروهای مسلح یمن در عمق عربستان سعودی دردناک‌تر از گذشته شده است و ارتش یمن نیز پاسخگوی آن است. کمیته های مردمی در اجرای بازدارندگی هوایی موفق بوده اند. ذخایر موشکی عربستان سعودی که بسیار گران هم هستند کاهش یافته و ریاض برای دستیابی به موشک های پاتریوت به کشورهای شورای همکاری خلیج فارس از جمله قطر روی آورده و از ایالات متحده خواسته است که فورا آنها را مستقر کند. موشک های ضد موشکی ریاض را بدهید. محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی در وضعیتی ناامید کننده به دنبال راهی برای خروج از باتلاقی است که در آن زندانی در یمن است. قدرت بالای نیروهای انصارالله یمن در تعیین سرنوشت میدان های نبرد در کنار قدرت پهپاد و یک گلوله در بالا مقامات سعودی را به دردسر انداخت.

دیدگاهتان را بنویسید