افشاگری رسمی پس از 12 سال/ برکناری علی دایی توسط احمدی نژاد – خبرگزاری مهر | ایران و اخبار جهان


به گزارش خبرنگار مهر، فروردین ماه سال 1388 پس از باخت تیم ملی فوتبال ایران مقابل عربستان در مقدماتی جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی، ناگهان اعلام شد که علی دایی سرمربی تیم ملی برکنار شده است.

این اخراج در شرایطی صورت گرفت که تیم ایران همچنان شانس صعود به جام جهانی را داشت اما با اخراج دایی و حضور افشین قطبی، تیم ملی از راهیابی به جام جهانی آفریقای جنوبی بازماند. شکست بزرگی را تجربه کرد

دایی پس از این اتفاق بارها اعلام کرد که آزادی او ربطی به فدراسیون فوتبال ندارد و نهادهای بالاتر از فدراسیون تصمیم به اخراج او گرفته اند. اگرچه این ادعا در ابتدا از سوی علی کفاشیان، رئیس وقت فدراسیون فوتبال تکذیب شد، اما به مرور مصاحبه های مختلف با مسئولان فدراسیون و اعضای تیم ملی وقت این واقعیت را آشکار کرد.

امروز اما محمد آخوندی که در آن زمان سخنگوی سازمان تربیت بدنی بود، برکناری علی دایی را رسما اعلام کرد و آن را تصمیم رئیس جمهور و شخص رئیس جمهور (محمود احمدی نژاد) خواند.

آخوندی در این خصوص گفت: این تصمیم در نهاد ریاست جمهوری اتخاذ و ابلاغ شد. با من تماس گرفتند تا خبر را اعلام کنند، اما گفتم مسئولیت آن بر عهده افراد دیگر و فدراسیون فوتبال است.

وی افزود: از اعلام اخراج دایی ام در سازمان تربیت بدنی خودداری کردیم.

سخنگوی سابق سازمان تربیت بدنی که در برنامه «سلام صبح بخیر» صحبت می کرد، همچنین گفت که آیا شخص رئیس جمهور تصمیم به این کار گرفته است؟ وی گفت: من به طور غیررسمی می دانم که این تصمیم را گرفته است اما به طور رسمی نهاد ریاست جمهوری این کار را کرده است! اطرافیان مجموعه به دلیل فشار افکار عمومی به این نتیجه رسیدند که علی دایی نیست.

آخوندی همچنین درباره اینکه گفته می شود درخواست علی دایی به دلیل عدم ورود محمود احمدی نژاد به رختکن بین دو نیمه بازی ایران و عربستان بوده است، گفت: اطلاعی ندارم.

سخنگوی سابق سازمان ورزش گفت: تغییر (آزادی دایی) اشتباه بود. اگر دایی در تیم ملی بماند به جام جهانی می رفتیم.

دیدگاهتان را بنویسید