جمله مصافحه با نامحرم در صورت ممانعت از آن توهین محسوب می شود – خبرگزاری مهر | ایران و اخبار جهان


به گزارش خبرنگار مهر، یکی از مهم ترین وظایف دین مبین اسلام که از اهمیت ویژه ای برخوردار است، فراگیری احکام است. دین یپی کسی که اسمش را اسلام بگذارد دین او تصمیم گرفت برنامه های او را در تمام زمینه های زندگی خود به طور کامل بپذیرد و طبق قوانین رفتار و عمل کند. دین برای انجام چنین کاری، یک مسلمان باید به تعداد مورد نیاز از تصمیمات دادگاه پرداخت کند دین که به آن نیاز دارد و به سراغش می آید تا بداند تا بتواند آن را در زندگی خود پیاده کند. پاسخ های حقوقی را که در اینجا منتشر شده است می توانید مشاهده کنید.

یکی از موضوعاتی که سؤالات زیادی را مطرح می کند، مسائل و مسائل نامحرم است دست بخشیدن به زن یا مرد محرم نیست.

حضرت آیت الله خامنه ای

سوال: آیا دست دادن یا تماس بدنی با اهل کتاب حرام است؟

واکنش: دست دادن و تماس بدنی مرد با زن نامحرم حرام است هر چند از اهل کتاب باشد و مصافحه با مرد دیگر برای مسلمانان مانعی ندارد هر چند از اهل کتاب باشد.

سوال: من تازه متوجه شدم که یکی از دوستان من دوجنسه یپی به تصمیم خود بگویید که با این فرد رابطه مذهبی و عرفی دارید.

واکنش: اگه معلوم بشه واقعا دوجنسه اصل ارتباط و همراهی با آن اشکالی ندارد بگذار باشد از حرامات شرعی در روابط زن و مرد و زن و مرد، مانند دست زدن و نگاه کردن به چیزی که حرام است، اجتناب کند.

سوال: ادعا می شود که زن و مرد مسلمان با یکدیگر رابطه دارند آرنا جامعه را توضیح دهید.

واکنش: برای هر مرد و زنی اجباری شارع موظف است در تماس، ملاقات و مذاکره با جنس مخالف، موازین و مقررات شرعی را کاملاً رعایت کند و از هر رفتار و رفتاری که آمیخته به آن باشد، خودداری کند. ریبه یا علت سفارش اگر خشم و فساد وجود دارد از آن دوری کنند.

سوال: در برخی از کشورهای اسلامی رابطه جنسی مرد با زن امری عادی است و جلوگیری از این امر توهین به طرف مقابل تلقی می شود. او خواستار تصمیم شرعی است این بار بیان.

واکنش: عبور مرد از روی زن غریبه و بدن زن مرد را لمس کنید غریبهشرعا حرام است و امتناع از این رویداد تا بیانیه ای که چنین جلسه ای دستورات دینی اسلام می‌گوید هیچ اهانتی به طرف مقابل نخواهد بود و مسلمانان موظفند در تمام امور به انجام وظایف شرعی خود اولویت داشته باشند و به هیچ عنوان از کارهای واجب و حرام دست برندارند.

حضرت آیت الله سیستانی

سوال: در کشورهای اروپایی دست دادن مثل سلام و سلام می گویند گاهی ترک آن شغل موجب محرومیت و اخراج از کارخانه و مدرسه و مانند آن می شود، زن مسلمان در چنین شرایطی. حالت دست استثنایی برای نماهرما؟

واکنش: در صورت امکان از دستکش و مانند آن استفاده کند و اگر اصلاً ممکن نبود می توانست محل که ترک چنین چیزی باعث از بین رفتن تاب آوری می شود فرسا می توان آن را از دست داد.

سوال: با مردان و زنان مسلمان دست نزنید کافران قیمت هاته ممنوع است؟

واکنش: ممنوع است.

سوال: جمله دست دادن با زن نامحرم در صورتی که امتناع کنید باعث از هم پاشیدن یا گسستن روابط خانوادگی یا اعتراض والدین شود؟

واکنش: مصافحه با نامحرم جایز نیست و اگر دستکش مانعی ندارد.

سوال: آیا مصافحه با زن غیرمسلمان خارجی بدون قصد لذت اشکال دارد یا خیر؟

واکنش: دست دادن با نماهرام بدون دستکش عمان در صورتی که ترک آن ضرر جدی نداشته باشد جایز نیست چالش ها و مسائل غیر ممکن قابل تحمل در این صورت به مقدار لازم جایز است.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی

سوال: دست دادن و تصمیم برای در آغوش گرفتن دختر نابالغ چیست؟

واکنش: اگر بیش از شش سال داشته باشد اشکال دارد ولی نگاه به او حرام نیست.

سوال: از دست دادن زن با مرد بدون محرم دستکش حکم چیست

واکنش: بهتر است تمام شود؛ مگر در مواقع ضروری

سوال: آیا دست دادن با نماهرام روی لباس اشکال دارد؟

واکنش: تماس ناخواسته از لباس تلذّذ و ریبه مشکلی نیست

سوال: در منطقه ما مرسوم است که گاهی زن دایی باشد دست پسر برادر شوهرش او را می گیرد و می برد می بوسدیا زن برادر و زن خواهر نیز با شوهر برادرش و شوهر خواهر محرم آنها می شمارند یا دست می دهند، به خصوص هنگام بوسیدن سدر دست در بازگشت از سفر و ایام عید بسیار رایج شده و آنچه را که ذکر شده قبول نمی کنند، اما گاهی ناراحت می شوند، وظیفه ما چیست؟ اگر این باعث وقفه شود هله تصمیم رحمت چیست؟

واکنش: این گونه اعمال حرام و ضد شرع و ناشی از جهل است مقداری از مردم است وظیفه شما این است که بفهمید آن چیست و به آن برسید هله بدون آن، رحم ممکن نیست، هله رحم را ترک کنید انجام دادن.

سوال: در دانشگاه های فرانسه، هنگام برخورد با اساتید یا دانشجویان باید دست بدهیم اگر نه ادامه هید اسائه دانش‌آموزان با مسلمانان مودب می‌شوند، پس دست دادن با مردان غیر مسلمان چطور؟

واکنش: این وظیفه شرعی شماست که به آنها دست نزنید و این فرهنگ اسلامی به آنها داده شود فهماند تا ادامه هید اسائه مودب نباش

دیدگاهتان را بنویسید