دیدار رهبران «بیت شیعیان» عراق با حضور «مکتدی صدر» – خبرگزاری مهر | ایران و اخبار جهان


به گزارش خبرگزاری مهر، نمایندگان بیت شیعیان عراق امروز پنجشنبه با اشاره به بغداد الیوم دیدار کردند. “نروژ مالکیرهبر ائتلاف حکومت قانون، شیخ قیس الخزعلیدبیر کل جنبشعصائب اهل حق » «فالح الفیاض »رئیس سازمان شعبی و «سید عمار حکیم» رهبر جریان حکمت ملی در خانه هادی العامری او شرکت کرد.

بر اساس این گزارش، مقتدی صدر، رهبر جناح صدر عراق نیز در جلسه بیت شیعیان در منزل رهبر ائتلاف فتح شرکت کرد. تاکنون جزئیات بیشتری از این دیدار مهم میان رهبران مجلس شیعه منتشر نشده است.

دیروز «کریمه پادشاهیک تحلیلگر سیاسی عراقی می گوید: «احزاب و جریان های عراقی به طور غیرمنطقی از نتایج انتخابات عصبانی نیستند. آنها شواهدی دال بر تقلب در انتخابات زودهنگام پارلمانی دارند.

قبلا “محمد عشقیکی از اعضای ائتلاف فتح در عراق تاکید کرد: ما به بیانیه اخیر کمیساریای عالی انتخابات مبنی بر مطابقت کامل نتایج شمارش دستی و الکترونیکی آرا اعتراض داریم. یکی از اعضای ائتلاف فتح افزود که این ائتلاف اسناد جدیدی را برای اثبات تقلب در انتخابات زودهنگام پارلمانی کشور به دادگاه فدرال ارائه کرده است.

کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد (UNHCR) اخیراً اعلام کرد که نتایج شمارش دستی و الکترونیکی آرا در انتخابات پارلمانی کاملاً منسجم است. پلاسخارت حتی در موقعیت های مداخله هویانه وی از احزاب عراقی خواست تا نتایج انتخابات را به رسمیت بشناسند.

در این رابطه مارها العامری رهبر ائتلاف فتح عراق گفت:پلاسخارتنماینده سازمان ملل در عراق و صحبت های انتخاباتی او اعتماد ما را نسبت به او متزلزل کرده است. پلاسخارت او مانند رئیس کمیسیون عالی انتخابات عراق عمل می کند!

دیدگاهتان را بنویسید