شنیدن کلمات دیابت شرم آور است / نامزدهای قهرمانی مشخص هستند – خبرگزاری مهر | ایران و اخبار جهان


به گزارش خبرنگار مهر، صحبت های تکان دهنده مهاجم سابق استقلال و آقای گل گل سابق لیگ برتر و لو رفتن این بازیکن که در فوتبال ایران به روحیه اش معروف بود، نشان داد که چگونه دیاباته که در لیگ رده نوزدهم را به پایان رسانده است. آقای گلیم لیگ بیست و یکم بود و در یک بازی فقط دو بار موفق به گلزنی شد.

سعید مراغه چیان در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به صحبت های تکان دهنده شیخ دیابات اظهار داشت: متاسفانه برخی از مدیران سابق استقلال خیانت بزرگ و جبران ناپذیری به این باشگاه کرده اند. ابعاد اتفاقات منفی آنقدر زیاد است که این رسوایی به وجود می آید که شاید تنها هدف از انتخاب برخی مدیران برای استقلال ضربه زدن به این باشگاه بزرگ بوده است. با شنیدن کلمات دیابت شوکه شدم و اگر این حرف ها درست باشد واقعا جای تاسف و شرمندگی است و من به عنوان یک پیشکسوت استقلال و یک ایرانی از شیخ عذرخواهی می کنم.

وی افزود: همیشه این سوال از من پرسیده شده که چطور بازیکنی که فصل بعد فقط در یک بازی گلزن می شود؟ با این حال، واضح است که این فقط به دلایل انگیزشی است. به خصوص اینکه شیخ فصل گذشته بهترین عملکرد را در آسیا داشت و پس از ورود به الغرافه تبدیل به همان مهاجمی شد که از او انتظار می رفت.

پیشکسوت آبی ها با اشاره به بخشی دیگر از صحبت های دیاباته درباره خودش و قائدی، گفت: من هم این قسمت از صحبت های دیابات را تایید می کنم و معتقدم حضور او و قائدی می توانست کمک زیادی به استقلال کند. جای خالی آنها در این تیم احساس می شود. مثلث شیخ، قائدی و مطهری بهترین مثلث هجومی فوتبال ایران بود. آنها یکی را عمل کردند، یکی را فروختند و یکی را با بهترین عملکرد روی نیمکت گذاشتند تا به خارجی های بی کیفیت دست پیدا کنند.

کاپیتان سابق استقلال گفت: وقتی می گویم کیفیت بازیکنان خارجی پایین است، منظورم بررسی عملکرد آنها در تمام دیدارهایی است که حضور دارند، نه اینکه فقط به دیدار با پیکان نگاه کنیم. مهاجم خارجی استقلال می توانست مقابل پیکان بازی خوبی داشته باشد اما در مجموع از زمانی که به تیم اضافه شد عملکرد چندان خوبی نداشته و به نظرم مطهری خیلی بهتر از او است.

مراغه چیان گفت: مطهری بازیکنی است که پیش از این نیز عشق و تعصب خود را به استقلال نشان داده و به دلیل تصادف پیراهن آبی به تن نکرد. هر وقت او در زمین حضور دارد، بهترین عملکرد را ارائه می دهد و من نمی فهمم چرا روی نیمکت است. به خصوص زمانی که آمار به وضوح نشان می دهد که کیفیت آن بسیار بهتر است.

یک کارشناس فوتبال گفت: کیفیت هر تیم و هر بازیکنی در بازه های زمانی طولانی بررسی می شود و قضاوت در مورد تیم یا بازیکنی با بازی خوب یا بد اشتباه است. متاسفانه در فوتبال ایران اگر تیمی کیفیت مورد انتظار را نداشته باشد مردم با برد بلافاصله همه چیز را فراموش می کنند و این به ضرر تیم است. زیرا منجر به ندیدن نقاط ضعف و رفع آن می شود.

ملی پوش سابق فوتبال تاکید کرد: کیفیت لیگ ایران در فصل گذشته چندان بالا نبود و در این فصل نیز سقوط کرده است. هیچ تیمی وجود ندارد که بتواند بیش از 10 بار در فصل مسابقات با کیفیت انجام دهد. در حالی که در لیگ های اروپایی، گاهی گفته می شود تیمی در صورتی مطلوب است که از 30 مسابقه حداقل 22 بازی با کیفیت انجام دهد. در فوتبال ایران به جرات می توان گفت که تیم های بهتر از بقیه 6 تا 7 بازی خوب در هر فصل انجام می دهند.

این پیشکسوت فوتبال در خصوص شانس قهرمانی در این فصل گفت: فکر می کنم همان رقبای سنتی استقلال، پرسپولیس و سپاهان مدعی قهرمانی در این فصل هستند و گل گهر باید در این فصل به جمع سه تیم بپیوندد. که فوتبال نسبتاً خوبی است.» مکانیسمی برای ادامه مسیر در زمین قهرمانی ارائه می دهد و دارد. اما اینکه فکر کنیم شانس یک تیم از این به بعد بهتر از بقیه است یک ایده ساده است.

کاپیتان سابق آبی ها افزود: استقلال مدعی جدی قهرمانی است و هدایت آیورلو به گونه ای بود که قهرمان نشدن را بهانه نمی کند. تمام تدابیر لازم را اندیشید و همه امکانات را برای قهرمانی فراهم کرد.

مراغه چیان با اشاره به دیدار پیش رو استقلال و سپاهان گفت: این دیدار را می توان یکی از فینال های نیم فصل اول دانست و برد هر تیمی یک پرش بلند به سمت قهرمانی است. اما تسطیح و تقسیم امتیاز به نفع هیچ یک از آنها و سایر رقبا نیست. بنابراین به نظر می رسد در این دیدار باید منتظر بازی هجومی دو تیم باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید