مذاکرات صلح در منطقه پس از نابودی اسرائیل به نتیجه خواهد رسید – خبرگزاری مهر | ایران و اخبار جهان



به گزارش خبرگزاری مهر، مرکز تحقیقات و مطالعات آموزشی لبنان با همکاری انجمن معلمان عرب پایتخت لبنان کنفرانسی با موضوع «مبارزه با عادی سازی روابط آموزشی با رژیم صهیونیستی» برگزار کرد.

در این همایش که در همایش ساختمان شهرداری الغبیری برگزار شد، شخصیت های فرهنگی و سیاسی، نمایندگان سفارتخانه ها، کنسولگری ها و هیئت های آموزشی و فرهنگی در لبنان و همچنین اعضای چندین اتحادیه آموزشی و اساتید و نخبگان حضور داشتند. از لبنان، سوریه، ایران و بحرین، پاکستان، الجزایر، مصر، مراکش، تونس، یمن و عراق حضور داشتند.

شرکت کنندگان در کنفرانس راهبردها و راه های مقابله با عادی سازی روابط آموزشی با رژیم اشغالگر قدس را مورد بحث و بررسی قرار دادند و راه حلی برای مقابله با روند به رسمیت شناختن «اسرائیل» ارائه کردند. سخنران اصلی این کنفرانس محمد وسام مرتض وزیر فرهنگ لبنان بود.

وسام مرتضی با انتقاد از هرگونه اقدام برای عادی سازی روابط سیاسی، اقتصادی و فرهنگی با رژیم صهیونیستی گفت: عادی سازی واقعی مورد نیاز منطقه تنها با نابودی «اسرائیل»، آزادی فلسطین و احیای حقوق پایمال شده محقق می شود.

وزیر فرهنگ لبنان تاکید کرد: رویارویی با روند عادی سازی روابط با اسرائیل نباید به محکومیت این روند محدود شود، بلکه نیازمند برداشتن گام های عملی برای خنثی سازی این روند است.

عبدالله قصیر، مدیر مرکز تحقیقات و مطالعات آموزشی و هماهنگ کننده همایش ها به بیان اهداف کنونی این همایش پرداخت و گفت: مرکز تحقیقات و مطالعات آموزشی است که برنامه ریزان به شدت حقایق را تحریف و تحریف می کنند.

عبدالله قصیر افزود: واژگونی و تحریف واقعیت و ادغام مفاهیم مربوط به عادی سازی روابط در نظام آموزشی به منظور تأثیرگذاری بر نوجوانان و فراموشی معضل فلسطین و جنایات رژیم صهیونیستی در حال وقوع است. “

هشام مخل رئیس جامعه مدرسین عرب نیز با تاکید بر اهمیت برگزاری این همایش در شرایط کنونی بر لزوم مقابله با هرگونه اقدامی برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی تاکید کرد و گفت: مراکز تربیت اسلامی باید نهادینه شوند.

برای مبارزه با رژیم صهیونیستی علاوه بر حضور در میدان نبرد، نیازمند تحقیقات آکادمیک هستیم

یکی دیگر از برنامه های کنفرانس چهار پنل تخصصی بود. اولین پنل با محوریت «نقش مراکز آموزشی و دانشگاهی در مبارزه با عادی سازی روابط» به ریاست عباس خامه یار، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در لبنان برگزار شد.

خامه‌یار در ابتدای سخنان خود با اشاره به ابزارها و روش‌های دشمن برای تأثیرگذاری بر تغییر ایمان و ارزش‌های مردم به‌ویژه جوانان، گفت: دشمن در تلاش است تا مسئله فلسطین را فراموش کند. ابزارها و روش‌های مختلف و همچنین تکنیک‌های فریبنده.»

رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در لبنان در ادامه بر لزوم افزایش همکاری ها در مقابله همه جانبه با رژیم صهیونیستی تاکید کرد و گفت: راه حل های عملی برای مقابله با خطرات رژیم صهیونیستی است.

خامه یار در ادامه سخنان خود یادآور شد: دشمنان با تکیه بر مفاهیم فریبنده ای مانند فرهنگ عدم ​​مدارا و تساهل دین سعی در القای نرم مفاهیم فرهنگی خود دارند.

وی افزود: یکی از اهداف القای مفاهیم فریبنده در جوامع عربی و اسلامی این است که زمینه ای برای رژیم صهیونیستی فراهم شود تا بتواند به حیات خود ادامه دهد، وی خواهان صلح با کشورهای منطقه نیست.

رایزن فرهنگی ایران در بیروت در پایان با بیان اینکه امت اسلامی دارای عناصر معنوی، اخلاقی و فرهنگی بسیاری برای مقابله با عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی است، بر لزوم مقابله با روند تحلیل مغرضانه، معکوس کردن واقعیت ها، خنثی کردن هر گونه تاکیدی برای شناسایی تاکید کرد. رژیم صهیونیستی

بخش دوم تخصصی با عنوان استانداردسازی در نظام های آموزشی. «چگونه و چگونه با آن مقابله کنیم» به رهبری «لر ابی خلیل» دبیرکل انجمن مجامع دانشگاهی حامی فلسطین برگزار شد. لر ابی خلیل در این دیدار با اشاره به اهداف پشت پرده تلاش های قدرت های استعماری برای برقراری روابط بین رژیم صهیونیستی و منطقه، انقلاب ها و درگیری ها در جهان عرب و نقش بین المللی و منطقه ای گفت: قدرت ها در سال های اخیر در کشورهای عربی بر کنترل منابع انرژی و آب متمرکز شده است.

محققان مصر و الجزایر نیز در مورد خطر عادی سازی روابط آموزشی با رژیم اشغالگر قدس و اثرات منفی آن بر نسل جوان اظهار نظر کردند.

نشست سوم با عنوان «نقش تحقیقات علمی در مبارزه با عادی سازی روابط در آموزش و پرورش» به ریاست خدیجه الصبار، استاد دانشکده علوم انسانی دانشگاه مراکش برگزار شد. الصبار با تاکید بر لزوم آشنایی نسل جوان با برخی وقایع تاریخی مرتبط با فلسطین از جمله وعده شوم بالفور تصریح کرد: عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی امنیت و ثبات منطقه و امنیت ملی کشورهای عربی و اسلامی را تهدید می کند. . زمین.”

چهارمین و آخرین نشست تخصصی با عنوان «نقش رسانه ها در مبارزه با عادی سازی آموزش» به ریاست قاضی عبدالوهاب المهباشی محقق و استاد دانشگاه یمنی برگزار شد.

در این نشست نقش موثر رسانه ها به ویژه شبکه های اجتماعی در افزایش آگاهی و خنثی سازی توطئه های دشمن مورد بحث و بررسی قرار گرفت. این کنفرانس روز گذشته با صدور بیانیه ای حاوی چندین توصیه و راهکار برای مقابله با عادی سازی روابط آموزشی با رژیم صهیونیستی پایان یافت.

مهمترین بندهای بیانیه پایانی کنفرانس به شرح زیر است:

ایجاد مکانیزم مشترک برای هماهنگی آموزش اسلامی و عربی به منظور مقابله با عادی سازی آموزش با اشغالگران در همه سطوح و در همه زمینه ها.

– توسعه همکاری های مشترک بین سازمان ها و انجمن های آموزشی عربی و اسلامی فعال در مبارزه با عادی سازی روابط آموزشی با رژیم صهیونیستی.

– برگزاری همایش ها و نشست های علمی و تخصصی با حضور نمایندگان تشکل های عربی و اسلامی، مراکز آموزشی، پژوهشی و دانشگاهی.

مکاتبات و گزارش دهی به سازمان های منطقه ای و بین المللی از جمله سازمان جهانی اسلامی برای آموزش، علم و فرهنگ (ISESCO) و سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد (یونسکو).

– برگزاری مسابقات در قالب فعالیت های فرهنگی با مشارکت سازمان ها و مراکز فرهنگی آموزشی عربی و اسلامی به منظور آشنایی دانش آموزان با مسائل فلسطین و افزایش آگاهی آنان.

– حمایت از تمامی تشکل ها و انجمن های دانشجویی فعال در مبارزه با عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی.

– لزوم اهمیت دادن به برنامه های فرهنگی، هنری و سینمایی به عنوان ابزاری مؤثر برای آگاهی، هوشیاری و بیداری ملت ها.

– ضرورت آسیب شناسی نظام تعلیم و تربیت عربی و اسلامی و رفع نقاط ضعف.

– تاکید بر نقش مهم رسانه ها در خنثی سازی توطئه های خصمانه.

– تاکید بر لزوم افشای ماهیت نژادپرستانه آموزش صهیونیستی در برخورد با دانش آموزان و کودکان فلسطینی و برنامه های آموزشی ضد عربی، ضد اسلامی و ضد بشری آن.

اتخاذ استراتژی آموزشی و رسانه ای برای مبارزه با به اصطلاح یهودستیزی و تلاش برای کشف ماهیت رژیم غاصب صهیونیستی.

– به دنبال افشای هرگونه توافق یا همکاری مشترک در زمینه فرهنگی و آموزشی با موسسات و مراکز آموزشی اسرائیل باشید.

– استفاده از فعالان شبکه های اجتماعی برای انتشار اطلاعیه های موثر در آگاهی بخشی به آرمان فلسطین و پیروزی های مقاومت در برابر اشغالگری صهیونیستی.

دیدگاهتان را بنویسید