شرایط انتقال دانشجویان پزشکی اوکراینی به کشور



رئیس مرکز خدمات آموزشی وزارت بهداشت شرایط انتقال دانشجویان پزشکی اوکراینی را برای ادامه تحصیل در این کشور و برگزاری آزمون سنجش در دی ماه اعلام کرد.

به گزارش ایسنادانشگاه های اوکراین از سال 1996 از لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت حذف شدند و دو دانشگاه کارازین خارکف و تاراس شوچنکو از لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت حذف شدند.

به گفته قهرمان زاده، مدیر خدمات آموزشی وزارت بهداشت، تاکنون 6 درخواست در سامانه انتقال دانش آموزان ایرانی از اوکراین به کشور وجود دارد که از این تعداد 160 نفر واجد شرایط قبولی در آزمون سنجش امسال هستند. .

قهرمان زاده گفت: با آن دسته از دانشجویانی که در دانشگاه های مورد تایید تحصیل می کنند و مستحق انتقال هستند و به هر دلیلی تاکنون درخواست انتقال نداده اند. پس از ارسال درخواست، قوانین رعایت خواهد شد.

به گفته رئیس مرکز خدمات آموزشی وزارت بهداشت، این آزمون که به تایید شورای برنامه ریزی ارشد سنجش علمی دانشجویان رسیده است، آذرماه 94 برگزار می شود.

قهرمان زاده گفت: با توجه به جنگ در اوکراین، طبق رایزنی های انجام شده، دانشگاه های کشورهای اروپایی همسایه برای پذیرش دانشجو در حال تحصیل در اوکراین اعلام آمادگی کرده اند.

طبق اعلام وزارت امور خارجه و وزارت علوم و آموزش عالی فدراسیون روسیه، دانشگاه های روسیه در همین رشته دانشجوی اوکراینی می پذیرند و با وجود داشتن بورسیه تحصیلی در اوکراین، آمادگی خود را برای تحصیل رایگان اعلام کرده است. در روسیه.

قهرمان زاده گفت: با رایزنی ها و هماهنگی های انجام شده با وزارت امور خارجه امکان تحصیل غیرحضوری در دانشگاه های اوکراین وجود دارد و توصیه می شود این دانشجویان از فرصت های موجود استفاده کرده و به دانشگاه های مورد تایید سایر کشورها جهت بهره مندی منتقل شوند. اسناد انتقال یا ارزیابی. طبق قوانین، این افراد در صورت گذراندن بیش از نیمی از دوره های تحصیلی در دانشگاه مورد تایید و فارغ التحصیل شدن از آن دانشگاه، قادر به ارزیابی مدرک خواهند بود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید