حماس: اشغالگران از رسیدن به توافق طفره می‌روند/ در استراتژی مذاکرات خود تجدیدنظر می‌کنیم



جنبش حماس با بیان اینکه رژیم صهیونیستی خواهان دستیابی به توافق آتش‌بس در غزه نیست، تاکید کرد با توجه به حمله رژیم صهیونیستی به شهر رفح، در استراتژی مذاکرات خود تجدید نظر خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، این جنبش امروز جمعه در بیانیه‌ای اعلام کرد حماس با تلاش‌های میانجی‌گران، مسئولانه و مثبت برخورد کرد و انعطاف‌پذیری لازم را برای تسهیل در دستیابی به یک توافق نشان داد؛ توافقی که به برقراری آتش‌بس دائمی، خروج همه‌جانبه نیروهای دشمن از کل نوار غزه، بازگشت کامل و آزادانه آوارگان فلسطینی و تبادل اسرا از طریق یک معامله جدی و واقعی منجر شود و به رنج همه زندانیان شجاع فلسطین در زندان‌های اشغالگر درازای آزادی اسرای صهیونیستی پایان دهد، به همین دلیل حماس با پیشنهاد اخیر میانجی‌ها موافقت کرد.

به گزارش سایت خبری «شهاب»، جنبش حماس اعلام کرد مخالفت رژیم صهیونیستی با پیشنهاد میانجی‌ها، همه چیز را به خانه اول بازگرداند.

این جنبش در ادامه بیانیه تاکید کرد حمله ارتش صهیونیستی به رفح و اشغال گذرگاه رفح، بلافاصله پس از اعلام موافقت حماس با پیشنهاد میانجی‌گران، نشان می‌دهد که رژیم صهیونیستی از دستیابی به یک توافق طفره می‌رود.

حماس اعلام کرد: نتانیاهو و دولت افراطی‌اش از مذاکرات به عنوان پوششی برای حمله به رفح و اشغال گذرگاه رفح و ادامه جنگ برای نابودی مردم ما استفاده می‌کنند و مسئولیت کامل مانع تراشی در رسیدن به توافق بر عهده آنهاست.

این جنبش اعلام کرد با توجه به رفتار نتانیاهو، مخالفت وی با پیشنهاد میانجی‌ها، حمله به رفح و اشغال گذرگاه آن، رهبری جنبش با رهبران گروه‌های مقاومت فلسطین رایزنی خواهد کرد تا در استراتژی مذاکرات خود تجدیدنظر کند.

حماس در پایان بیانیه خود به «رزمندگان قهرمان گردان‌های القسام، گردان‌های قدس و همه گروه‌های مقاومت فلسطین» درود فرستاد که «شگفت انگیزترین حماسه‌های قهرمانی» را در مقابله با ارتش دشمن و تهاجمات آن به تمام محورهای نوار غزه رقم زدند.

این جنبش تهدید کرد حمله زمینی رژیم صهیونیستی به رفح یک تفریح نخواهد بود و غزه همیشه گورستانی برای متجاوزان اشغالگر خواهد ماند.

روز دوشنبه هفته پیش جنبش حماس موافقت خود را با پیشنهاد ارائه شده از سوی قطر و مصر درباره تبادل اسرا و آتش‌بس با رژیم صهیونیستی اعلام کرد.

یک منبع آگاه فلسطینی به خبرگزاری آناتولی ترکیه گفت: این پیشنهاد شامل سه مرحله است که مجموع مدت آنها ۱۲۴ روز می‌شود به این شکل که مرحله اول ۴۰ روز و مرحله دوم و سوم هر کدام ۴۲ روز خواهد بود و در این مراحل تبادل اسرا و اجساد آنها همزمان با آتش‌بس و عقب‌نشینی نیروهای اسرائیلی از نوار غزه انجام شده و تجهیزات لازم برای بازسازی نوار غزه منتقل می‌شود.

با وجود استقبال طرف‌های بین‌المللی مختلف از اقدام حماس، نتانیاهو پیشنهاد ارائه شده را رد کرد و مدعی شد که این پیشنهاد با خواسته‌های تل‌آویو فاصله زیادی دارد و تنها اعمال فشار نظامی بر حماس با آغاز یورش به شهر رفح، این جنبش را به پذیرش شروط تل‌آویو مجبور می‌کند.

ارتش رژیم صهیونیستی سه‌شنبه کنترل خود بر بخش فلسطینی گذرگاه رفح که نوار غزه را به مصر متصل می‌کند و تنها گذرگاه زمینی برای انتقال زخمی‌ها و بیماران فلسطینی به خارج جهت مداوا است، اعلام کرد.

حملات رژیم صهیونیستی به غزه که وارد هشتمین ماه خود شده، تاکنون ۱۱۳ هزار شهید و زخمی در میان فلسطینیان بر جای گذاشته است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید