موضع روسیه درباره ترکیب هیئت ایرانی در نشست وین – خبرگزاری مهر | ایران و اخبار جهان


به گزارش خبرگزاری مهر، میخائیل اولیانوف نماینده روسیه در سازمان های بین المللی روز شنبه در گزارشی در توئیتر، ترکیب هیئت ایرانی در مذاکرات وین برای لغو تحریم ها را «مهم» توصیف کرد.

نماینده روسیه در سازمان های بین المللی در این باره نوشت: ترکیب هیات ایرانی در مذاکرات رفع تحریم ها در مذاکرات وین قابل توجه است. من معتقدم که این باید به عنوان دلیلی بر نیات جدی (احزاب ایرانی) تعبیر شود.

موضع روسیه در مورد ترکیب هیئت ایرانی در مذاکرات وین

وی در گزارش دیگری در توییتر نوشت: رایزنی های غیررسمی قبل از نشست برجام در وین (که قرار است فردا برگزار شود) آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان پیش از این با انتشار مطلبی در توییتر خود به مقایسه رویکرد و اقدامات آمریکا و ترویکای اروپایی و جمهوری اسلامی ایران پرداخته است. تحریم ها، روایت های تحریف شده را جعل می کنند، در مقابل تهدیدات اسرائیل سکوت می کنند.

وی با اشاره به اقدامات ایران گفت: ایران یک تیم مذاکره کننده جدی در سطح عالی است که خواستار توافق خوب فوری و اجرای کامل قطعنامه 2231 شورای امنیت و رایزنی های منطقه ای برای مقایسه اولویت های دو طرف است.

سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان اینکه یک اصل مهم و آموزنده، بازگشت همه طرف ها به تعهداتشان است، گفت: آماده رسیدن به توافق خوبی در مذاکرات وین هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید