آماده پایان دادن به تنش با غرب هستیم/ پیشنهادات خود را داده ایم – خبرگزاری مهر | ایران و اخبار جهان


“ولادیمیر ماکیوزیر امور خارجه بلاروس در مصاحبه با تلویزیون دولتی بلاروس اعلام کرد که کشورش آماده پایان دادن به رویارویی با کشورهای غربی است و پیشنهادهای ملموسی در این زمینه ارائه کرده است.

وزیر امور خارجه بلاروس در نشست وزرای خارجه سازمان امنیت و همکاری اروپا (OSCE) در استکهلم گفت: آنچه در چنین رویدادهای عمومی به طور علنی گفته می شود یک چیز است. اما در حاشیه اجلاس، همکاران ما می گویند. همه ما باید (این روند) را متوقف کنیم و به این فکر کنیم که چگونه از تشدید تنش ها و جلوگیری از بدتر شدن اوضاع جلوگیری کنیم.»

او گفت: «ما برای آن (کاهش تنش با غرب) آماده هستیم. ما پیشنهادات ملموسی ارائه کرده ایم.»

او گفت: «معلوم است که فوراً انجام نخواهد شد. من فکر می کنم که همیشه راهی برای خروج از هر شرایطی وجود دارد، از جمله اینکه چگونه می توان از این وضعیت دشوار در روابط فعلی بین بلاروس و اتحادیه اروپا خارج شد.

ماکی او همچنین گفت که با برخی از همتایان غربی خود در حاشیه مراسمی در استکهلم ملاقات کرده است، اما نامی از دیپلمات ها نبرد.

وی ادامه داد: جلسات متعددی با همکارانم داشتم که به صورت رسمی در سایت وزارت امور خارجه گزارش شد و بیشتر جلسات پشت درهای بسته بود و البته اسامی آنها را اعلام نکردیم زیرا همکاران ما خواستار این بودند که اطلاعات محرمانه باشد.”

دیدگاهتان را بنویسید