«اشتغال» موضوع محوری لرستان/ سازوکار اجرای مصوبات مصوب – خبرگزاری مهر | ایران و اخبار جهان


به گزارش خبرنگار مهر، نشست خبری حجت الاسلام «سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهور کشورمان در پایان یازدهمین سفر استانی وی به لرستان با حضور اصحاب رسانه برگزار شد.

حجت الاسلام رئیسی در پاسخ به سوال خبرنگاران با اشاره به اینکه امروز روز بسیار خوبی برای ما در لرستان بود چرا که به طور کامل با مشکلات و مشکلات مردم در این استان و جوانان آشنا شدیم، گفت: آنها در لرستان به خوبی آشنا شدند. لرستان را دیدم، 6 تا 7 گزارش از ادارات مختلف دریافت کردم و دیدم، اما آمدن به استان و شنیدن سخنان مردم و نمایندگان مردم و دیدار با استانداران استان برایم موفقیت ارزشمندی بود.

وی یکی از موضوعات مهم لرستان را بحث پروژه های در دست اجرا عنوان کرد. وی بیان کرد: پروژه ها در نقاط مختلف استان آغاز شده اما تکمیل نشده است. یکی از کارهایی که گفتیم دوستان در تهران باید در اولویت قرار بگیرند ارزیابی پروژه ها.

رئیس جمهور کشورمان تاکید کرد: پروژه هایی در کشور داریم که ده ها سال در دست توسعه بوده است، بنابراین باید اجرای آنها را در اولویت قرار دهیم. ارزیابی یکی از موضوعات محوری که اولویت‌های ما را تعیین می‌کند، بحث اشتغال است، باید در مورد پروژه‌ها با رویکردی نسبت به اشتغال تصمیم‌گیری کنیم.

حجت الاسلام رئیسی با اشاره به اینکه یکی از حوزه هایی که می تواند از تولید لرستان حمایت کند و بر کشاورزی متمرکز شود، شاید بحث سدسازی به ویژه سدسازی باشد.معشورهوی گفت: امروز کار این سد را اعلام کردیم.معشورهباید شروع شود، هر بودجه ای که برای سال 1401 داریم، برای این پروژه کنار می گذاریم و آن را در سال های آینده تقسیم می کنیم. اما وزیر نیرو گفت که با پیمانکار پروژه صحبت کرده اند که این سد در زمان کمتری از حد انتظار تکمیل می شود.

وی یادآور شد: بهره برداری از این سد دشت وسیعی را آبیاری و اشتغالزایی می کند.

رئیس جمهور کشورمان با بیان اینکه نکته بعدی بحث صنایع نیمه تعطیل و بعضا تعطیل در لرستان است، تصریح کرد: خصوصی سازی هایی در استان صورت گرفته است. یای ضعیف اجرا شد و منجر به تعطیلی کارخانه و خط تولید شد. گفتیم گروهی ایجاد شود و کارخانه ها تک تک بررسی شوند.

حجت الاسلام رئیسی با اشاره به اینکه در هیات مدیره اعلام کردم که آقایان فقط به وزارت کار نگاه نکنند، همه دستگاه ها ماموریت دارند که اشتغال زایی کنند، بیکاری مردم را متضرر می کند، ما هم آسیب می بینیم. ایجاد شغل حق و یکی از الزاماتی است که در بسیاری از جلسات عمومی دیده ام.

وی خاطرنشان کرد: اشتغال باید در کانون توجه قرار گیرد و همه مدیران در مقابله با بیکاری که سال هاست گریبانگیر مردم شده، نقش آفرینی کنند.

رئیس جمهور کشورمان با بیان اینکه سومین بخشی که در بحث اشتغال باید فعال شود، بحث گردشگری است، تصریح کرد: لرستان در حوزه گردشگری حوزه های زیادی دارد، خداوند متعال زمینه های زیادی را داده است که باید از آن ها استفاده کرد. موضوع اقتصاد گردشگری باید در اولویت باشد و در برنامه های سفر نیز لحاظ شود.

حجت الاسلام رئیسی در خصوص تصویب سفر نیز تاکید کرد: امور استان از طریق استاندار، امام جمعه، نخبگان، مردم و نمایندگان در حال بررسی است و جلسه ای در تهران در حال برگزاری است، تعداد و اعتبار که تخمین زده می شود و بعد کارنامه می شود نایب رئیس اول اضافه کرد و صورتجلسه اضافه شد و افزود: در جلسه هیئت مدیره هم مصوبه ای مطرح کردیم تا مردم بدانند اولویت چیست و مردم بهترین ناظر باشند. “

وی با اشاره به اینکه در راستای اجرای این مصوبات، استاندار لرستان، وزرا و معاون اجرایی رئیس جمهور برای اجرای آن تلاش می کنند، گفت: سازوکار لازم را برای تصویب طرح ها و اجرای آن ها در نظر گرفته ایم. “

رئیس جمهور با بیان اینکه دولت قصد دارد پروژه های در دست اجرا را تکمیل و بسیاری از مشکلات را حل کند، خاطرنشان کرد: نکاتی در خصوص مسائل فرهنگی و میراث به ویژه قلعه فلک مطرح شده است. الافلاک که رعایت می شود و آثار تمدن باید حفظ شود.

دیدگاهتان را بنویسید