بایدن: قویا به پوتین هشدار دادم – خبرگزاری مهر | ایران و اخبار جهان


“جو بایدنرئیس جمهور آمریکا گفت که به ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه گفته است که اگر به اوکراین حمله کند و با عواقب اقتصادی ویرانگری روبرو شود، مسکو “بهای وحشتناکی” خواهد پرداخت.

بایدن وی به خبرنگاران گفت که امکان اعزام نیروهای زمینی آمریکا به اوکراین در صورت تهاجم روسیه «هرگز روی میز نبود»، اگرچه آمریکا و ناتو موظف هستند برای تقویت این سازمان، نیروهای بیشتری را به کشورهای ناتو در شرق بفرستند. . هشدار داده شد.

بایدن او همچنین گفت که هفته گذشته دو ساعت تلفنی با پوتین صحبت کرده و به رهبر روسیه گفته است که در صورت حمله به اوکراین، موقعیت روسیه در جهان «به‌طور قابل توجهی» تغییر خواهد کرد.

این اظهارات در حالی مطرح شد که گروه هفت وزیر خارجه روز شنبه پس از نشستی در لیورپول گزارش مشابهی را به مسکو ارسال کرده بود و در آن نسبت به عواقب ناگوار هرگونه تهاجم به اوکراین هشدار داده و از مسکو خواسته بود به میز مذاکره بازگردد.

از سوی دیگر، «لیز تراسوزیر خارجه انگلیس روز شنبه با «آنالینا بیربوکهمتای جدید آلمانی وی در حاشیه اجلاس سران گروه 7 علیه تهاجم روسیه به اوکراین صحبت کرد.

وزیر خارجه انگلیس نوشت که برای اولین بار با همتای جدید آلمانی خود ملاقات کرده است اش برگزار شد.

او در این است O وی افزود: ما از اتحاد در برابر حمله روسیه به اوکراین صحبت کردیم!

این دیدار در حاشیه نشست وزرای خارجه گروه ۷ در لیورپول انگلیس انجام شد.

کشورهای غربی مدعی هستند آناند هرگونه حمله روسیه به اوکراین یک اشتباه استراتژیک خواهد بود!

در عین حال، روسیه می گوید که حرکت نظامی به سمت تمامیت ارضی این کشور تهدیدی برای دیگران نیست. 2 برای حل اختلاف دانباس بر فراز ناسالم زيز این ترسناکه.

از سال 2014 در منطقه دانباس مردم آن قرابت زبانی و فرهنگی با روسیه دارند، درگیری بین مخالفان و دولت مرکزی 2 در حال پیش رفت.

دولت مسکو، اوکراین رفتار تحریک می کنند زيز او متهم می کند و خواستار تضمین عدم گسترش ناتو به سمت شرق و استقرار تسلیحات در نزدیکی مرزهای روسیه است.

دیدگاهتان را بنویسید