جولیان آسانژ همزمان با دادگاه سکته کرد – خبرگزاری مهر | ایران و اخبار جهان


به گزارش مهر به نقل از اسپوتنیک، “آره “موریس”، نامزد جولیان آسانژبنیانگذار ویکی لکس او فاش کرد که همسرش در جریان دادگاه اکتبر در بریتانیا دچار سکته مغزی شده است.

روزانه پیشنهادات آنلاین نامزد را ارسال کنید آسانژ این حادثه در جریان یک دادگاه ویدئویی از زندان گزارش شده است بلمارش در 27 اکتبر اتفاق افتاد. در طی فرآیند گزارش شد که آسانژ با افتادگی پلک راست، مشکلات صورت و علائم آسیب عصبی.

کارشناسان پزشکی گفتند آناند آن تصادف برای آسانژ یک سکته مغزی کوچک در طول آزمایش رخ داد که از نظر پزشکی یک حمله تلقی می شد ایسکمیک به عنوان گذرا شناخته شده است و به دلیل وقفه های مختصر در جریان خون به مغز، نخاع یا شبکیه رخ می دهد، و اگرچه این وضعیت ممکن است باعث ناتوانی دائمی نشود، می تواند منجر به مشکلات جدی تری شود.

گفته می شود سکته مغزی است آسانژ این به دلیل شرایط زندانی است که او از زمان بازداشتش در سال 2019 در آن قرار داشته است.

نامزد آسانژ او گفت که با شرایط نامطلوب دست و پنجه نرم می‌کند، اگرچه این نگرانی وجود داشت که یک سکته مغزی کوچک می‌تواند مقدمه‌ای برای حمله بزرگ‌تر باشد. موریس در حالی که قاضی بود این را به یاد آورد آسانژ او را از دادگاه اخراج کرد، اما همچنان اجازه خروج از اتاق فیلم زندان را نداشت و در وضعیت واقعا وحشتناکی قرار داشت.

لازم به ذکر است که دولت آمریکا به تصمیم دادگاه لندن که از استرداد جولیان جلوگیری می کند معترض است. آسانژ، بنیانگذار ویکی لکس دادگاه استیناف که اهل بریتانیا بود، روز جمعه پیروز شد و اکنون دولت بریتانیا مجبور است آسانژ به واشنگتن

بنا بر گزارش ها، واشنگتن حکم دادگاه بدوی در ژانویه را به چالش کشید که یک استرالیایی 50 ساله در صورت انتقال به قوه قضائیه ایالات متحده و در نهایت برنده شدن امروز خطر خودکشی را تهدید می کند.

واشنگتن به جولیان اعتقاد دارد آسانژ برای انتشار اسناد محرمانه نظامی ایالات متحده مربوط به جنگ افروزی و جنایات ایالات متحده در افغانستان و عراق ویکی لکس برای امتحان در سال 2010.

دیدگاهتان را بنویسید