برندگان اولین جایزه ادبی سفیر عشق – خبرگزاری مهر | ایران و اخبار جهان



به گزارش خبرگزاری مهر، برندگان اولین جایزه ادبی سفیر عشق مدرسه شهید سلیمانی و شهدای مدافع حرم شامگاه پنجشنبه ۱۸ آذرماه با حضور هنرمندان و مهمانان برجسته کشور معرفی شدند.

محمد یاغدوس دبیر جشنواره در مراسم اختتامیه این جشنواره گفت: این طرح برای اولین بار در کشور با موضوع جایزه ادبی به نام یک شهید اجرا شد. این پوستر با گرامیداشت مقام شامخ شهدا رونمایی شد.

محمد یغدوس موضوع این جایزه را مدرسه سلیمانی، شهدای مدافع حرم، شهادت و جانفشانی شهید ابوالقاسمی عنوان کرد و افزود: انجام شد.

وی گفت: 260 اثر از 180 شرکت کننده از 22 استان کشور به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که پس از ارزیابی اولیه، پذیرفته شد و هیئت داوران کشوری 160 اثر از 120 شرکت کننده را ارزیابی کردند.

محمدرضا سنگری عالم و نویسنده عاشورایی در این آیین در دفاع از شهدا از آغاز تاریخ تا امروز گفت: حضرت زینب خود مدافع حرم بود و شهدای مدافع حرم مدافعان حرم بودند. زیارتگاه

وی به مقام والای شهدا اشاره کرد و تجلیل و قدردانی از شهدا و خانواده های شهدا، خالقان و هنرمندان عرصه شعر و شهدا را زیبا دانست.

سنگری در ادامه به بیان ویژگی های شخصیتی شهید ابوالقاسمی از شهدای مدافع حرم دزفول پرداخت و افزود: شهید ابوالقاسمی عشق و هوش فوق العاده ای به شعر داشت و هنر شنیدن این شهید بسیار عالی بود. به موضوعات عاشورا گوش داد و سپس شعر گفت.

امام جمعه دزفول نیز در این آیین گفت: باید شخصیت و اندازه حضرت زینب(س) را در بستر واقعه کربلا بررسی کرد تا با شخصیت این بانوی بزرگ کربلا آشنا شویم.

حجت الاسلام سید محمدعلی قاضی دزفولی با بیان اینکه حماسه کربلا و قیام عاشورا فقط یک نبرد نظامی نبود، بلکه گسترده تر، عرصه فرهنگی و جنگ روانی بود، افزود: بازماندگان و اسرای کربلا پس از حماسه به خوبی درخشیدند.

امام جمعه دزفول افزود: حضرت زینب(س) با دیدن مصیبت برادر و فرزندانش یزید را ذلیل کرد و در معرض هجمه های فرهنگی و روانی بسیاری قرار گرفت.

این آیین شامل سرود، شعرخوانی اسماعیل امینی، مرتضی حیدری آل کثیر، محمدمهدی شفیعی، فردین کوراوندا و تجلیل از برندگان جایزه ادبی سفیر عشق بود.

اسامی برندگان اولین جایزه ادبی سفیر عشق به شرح زیر است:

در بخش شعر:
حسین بازپور – از اهواز
امین بهاری زاده – از دزفول
مجتبی خرسندی – از قم
علی سلیمیان – از اصفهان

در بخش داستان
امینه گلزاده – از شوشتر
پوریا اسکندرزاده – از تهران
مجتبی خرسندی – از قم
دنیا اسکندرزاده – از تهران

در بخش ویژه (زمان و زندگی هنرمند
شهید سید مجتبی ابوالقاسمی)

قاسم بای – اهل رامیان استان گلستان

دیدگاهتان را بنویسید