«جزیره گنج» در قالب مجموعه «کلاسیک های کتاب خوان» منتشر شد – خبرگزاری مهر | ایران و اخبار جهان



به گزارش مهر، رمان «جزیره گنج» نوشته رابرت لوئیس استیونسون به تازگی با ترجمه مهرداد مهدویان در انتشارات پیدایش منتشر شده است.

این کتاب یکی از عناوین نسخه «خواندن کلاسیک» است که توسط این ناشر منتشر شده است. عناوین این مجموعه در 100 سال اخیر منتشر شده و توسط این انتشارات با هدف بازخوانی محبوب ترین رمان های کلاسیک با همکاری گروهی از مترجمان گردآوری و منتشر شده است.

داستان معروف جزیره گنج که توسط والدین امروزی در کودکی و نوجوانی در انیمیشن یا فیلم های مرتبط دیده می شود، به قرن هجدهم بازمی گردد که در آن جیم هاوکینز، نوجوان نوجوانی که صاحب بندری در بریتانیا است، نقشه ای از گنج بزرگ را پیدا می کند و گروهی از ملوانان به جزیره می روند و نقشه گنج را نشان می دهند. او همچنین متوجه می شود که دزدان دریایی تحت فرماندهی کاپیتان لانگ جان سیلور به دنبال یکدیگر هستند. به شرح زیر، گروه دوم دزدان دریایی به رهبری کاپیتان فلینت.

«جزیره گنج» یکی از شاهکارهای ادبیات انگلیسی است که دستمایه اقتباس های نمایشی و تصویری بسیاری شده است. اینرمن را معروف ترین داستان دزدان دریایی در جهان می دانند و نویسنده آن رابرت لوئیس استیونسون است که در سال 1850 متولد شد و در سال 1894 درگذشت. او جزیره گنج را در سال 1883 منتشر کرد که برای اولین بار به صورت پاورقی در مطبوعات منتشر شد.

این رمان شامل 6 فصل اصلی با عناوین «دزد دریایی کهنه کار»، «آشپز»، «داستان من در ساحل»، «خانه چوبی»، «ماجراهای ساحلی من» و «کاپیتان سیلور» است که شامل 34 فصل نیز می شود. آن را گرفتند.

در قسمتی از رمان جزیره گنج می خوانیم:

خطر پر کردن قایق دیگر جسورانه تر از آن چیزی بود که به نظر می رسید. مزیت آنها این بود که از ما بیشتر بودند، اما مزیت ما سلاح های ما بود. حتی یک شورشی در ساحل اسلحه نداشت و به اندازه کافی نزدیک نبود که از تپانچه های خود استفاده کند. بنابراین تصمیم گرفتیم آن را گسترش دهیم تا حداقل به نیم دوجین برسد.

نمره بیرون پنجره کشتی منتظر من بود و رنگش عوض شد. او طناب کشتی را گرفت و خیلی سریع این کار را انجام داد و ما برای نجات جانمان کشتی را پر از غذا کردیم. کشتی مملو از گوشت، بیسکویت و باروت بود و برای هر یک از اسکورها، من، رودروث و ناخدا فقط یک اسلحه و خنجر وجود داشت. ما بقیه اسلحه ها و باروت را از قایق در عمق حدود دو و نیم متری داخل قایق ریختیم تا ببینیم که آهن براق بسیار کمتر زیر نور خورشید و اقیانوس شفاف می درخشد.

مد رو به زوال بود و کشتی می چرخید. آه های بسیار ضعیفی از دو قایق شنیده شد، و در حالی که ما آنقدر راحت بودیم که جویس و هانتر در سمت شرق بودند، او به گروه ما هشدار داد که زودتر آنجا را ترک کنند.

این کتاب با 264 صفحه، شمارگان 500 نسخه و قیمت 69000 تومان منتشر شده است.

دیدگاهتان را بنویسید