مذاکره اولویت اصلی ما نیست / تحریم ها باید راستی آزمایی شود – خبرگزاری مهر | ایران و اخبار جهان


محمود عباس زاده مشکینی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به ترفند مذاکره آمریکایی ها مبنی بر اینکه از یک سو می خواهند مذاکره کنند و به توافق برسند و از سوی دیگر جمهوری اسلامی ایران را تهدید یا تحریم کنند، گفت: این ترفند معلوم است. به جهان

وی تاکید کرد: دولت سیزدهم بودجه سال آینده را بدون توجه به نتیجه مذاکرات وین بسته است و این نشان می دهد که بدون توجه به مسائل خارجی و نتیجه مذاکرات می توانیم کشور را مدیریت کنیم.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: معتقدیم با استفاده از توانمندی های داخلی می توان کشور را به خوبی مدیریت و رسیدگی کرد. مذاکرات و نتایج آن اولویت اصلی کشور ما نیست و جزو اولویت های ماست.

معاون مردمی مشکین شهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: حق در مذاکرات فعلی با جمهوری اسلامی ایران است، زیرا زمانی که با غربی ها مذاکره کردیم و به توافق رسیدیم، آنها به تعهدات خود عمل نکردند و اکنون می گوییم. باید به وظیفه خود عمل کنند

وی تاکید کرد: غربی ها در گذشته نشان داده اند که به امضاها و تعهدات خود پایبند نیستند و به تعهدات خود احترام نمی گذارند و این بار لازم است قبل از هر توافقی تعهد کامل داشته باشند که از عهد و پیمان خود تخلف نکنند. به طور کامل اجرا می شوند.

عباس زاده مشکینی گفت: یک بار مرتکب شدند، بنابراین مطمئن نیستیم که آیا دوباره مرتکب شده اند، آیا در عمل به آن عمل می کنند یا خیر. مردم غرب باید به تعهدات قبلی خود در برجام عمل کنند، همه تحریم ها علیه ایران برداشته شود و ما باید اجرای تعهدات غرب و لغو تحریم ها را راستی آزمایی کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید