کاهش 39 درصدی بارش ها نسبت به سال گذشته – خبرگزاری مهر | ایران و اخبار جهان


به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت نیرو، میزان بارندگی کشور از ابتدای سال آبی جاری (اول مهرماه) تا ۱۳ آذرماه به ۳۲.۶ میلی‌متر رسید که نسبت به مدت مشابه سال گذشته گزارش شده است. (53.1 میلی متر) کاهش 39 درصدی و کاهش 20 درصدی نسبت به میانگین بلندمدت حدود 40.6 میلی متری بارندگی.

پس از تداوم بارندگی در هفته های اخیر، نگاهی به وضعیت بارش در مناطق مختلف کشور نشان می دهد که در این مدت به ترتیب استان گیلان با 429.9 میلی متر، مازندران با 243.8 میلی متر و گلستان بدون تغییر با 100.6 میلی متر بارش است. اربارش‌ترین استان های کشور بودند.

بررسی میزان بارش در سراسر کشور نشان می دهد که در حال حاضر استان های مرکزی و جنوبی کشور نسبت به مدت مشابه سال گذشته بارش های نامساعدی را تجربه کرده اند که استان های سمنان با 5.9 میلی متر، سیستان و بلوچستان با 6 میلی متر و خراسان رضوی نیز دارای بارش هستند. 7.5 میلی متر بارندگی، سه استان کم بارش کشور به ترتیب از ابتدای سال جاری تا 13 آذر بوده است.

بر اساس این آمار میزان بارندگی در استان های فارس و ایلام نسبت به میانگین بلندمدت (52 سال) به ترتیب 76 و 76 کاهش داشته است. استان ها میزان بارندگی را کاهش داده اند.

دیدگاهتان را بنویسید