یادداشت های روزانه شهید مرتضی قربان زاده کتاب می شود / جزوه نیمه سوخته – خبرگزاری مهر | ایران و اخبار جهان



به گزارش خبرگزاری مهر، کتاب «کتابچه نیمه سوخته» نوشته سیده خدیجه مدنی برگرفته از دلنوشته های سردار شهید مرتضی قربانزاده در سالروز شهادت این سرباز وطن توسط انتشارات روایت فتح منتشر شد.

این کتاب داستان سربازی است که دوران سربازی او مصادف با جنگ اجباری است. با تمام تلاش خود در ابتدای این دو سال خدمت و بازگشت به شهر و خانواده در مراسم مختلف حس میهن دوستی را بیدار می کند و برای دفاع از انسانیت و مرزهای کشورش راهی میدان جنگ می شود.

بروشور 112 صفحه ای «نیمه سوخته» به قیمت 32 هزار تومان همزمان با سالگرد شهید و مراسم رونمایی از کتاب در آمل چاپ و توزیع شد.

در قسمت‌هایی از کتاب می‌خوانیم: «همه چیز از یک دفترچه شروع شد، خورشید شاخه‌های نور را از شیشه‌های رنگی پنجره کوچک خانه قدیمی حاجیه لیلا فرستاد. دستمو دراز کردم ببینم داخلش چیه. دفتر را با بوی خاک کهنه و لکه های خون خشک شده دیدم. کنجکاوی من بیشتر شده است. این اولین بازی بود که بدون اجازه خاطرات شخصی را خواندم.

گلوله ها اینطوری به سمت ما پرید، مرتضی سرت را دزدید، صدای ابراهیم بود، گلوله ها همینطور به سمت ما پرواز کردند، روز وحشتناکی بود، خیلی وحشتناک که از صبح شروع شد و تا ظهر ادامه داشت. تانک های عراقی از بصره در مقابل خمسه آنها به سمت ما کوبیدند، تیراندازی آنها از حدود هفت صبح شروع شد و در ساعت ده صبح شدت گرفت. ما را به آتش کشیدند. گلوله ها یکی پس از دیگری حدود سه چهار متر در گودال ما فرو می ریزد، واقعاً خدا با ما بود. با اینکه بچه های ما بیکار نبودند، اما موشک تاو گردان در ساعات اولیه صبح به سمت یک کامیون عراقی شلیک کرد و تعدادی فرار کردند و تعدادی کشته و زخمی شدند. در مجموع بدترین روزهای جنگ ما با نیروهای دشمن بود».

دیدگاهتان را بنویسید