کتاب «سرگشته راه حق» به چاپ دوازدهم رسید – خبرگزاری مهر | ایران و اخبار جهان



به گزارش خبرگزاری مهر، راه انحرافی حقیقت نوشته نیکوس کازانتزاکیس با ترجمه منیر جزنی برای دوازدهمین بار در انتشارات امیرکبیر تجدید چاپ شد.

«مسیر انحرافی حق» اثر نیکوس کازانتزاکیس با ترجمه منیر جزنی برای دوازدهمین بار تجدید چاپ شد. این اثر زندگی یک قدیس فرانسوی و بنیانگذار فرقه مسیحی فرانسیسکن را شرح می دهد. فرانسوا تنها فرزند خانواده ای بسیار ثروتمند و مرفه است. یک روز ناگهان صدای خدا را خواهد شنید. از تمام مال و منزلت خود دست می کشد و از راه دیگری می پیوندد. راهی که او را به حاجت دنیا و گرفتن دل های خویشاوندان می رساند. فرانسوا سختی های زیادی می کشد و پیروان زیادی پیدا می کند.

داستان گیج کننده مسیر حقیقت از زبان برادر لئون روایت می شود. او پس از وقایع فرانسوا را عمیقا دنبال می کند و تا پایان داستان با او می ماند. او خود طالب حق و خداست و به عنوان مردی ساده و نجیب شناخته می شود. آن دو ملاقات کردند تا روزی لئون گرسنه و خسته وارد شهر آسیسی شود. او به دنبال غذا می گردد و از همه کمک می خواهد، اما کسی متوجه او نمی شود. بالاخره یک نفر به او می گوید که فرانسوا کسی است که می تواند به او کمک کند و این ملاقات سرنوشت آنها را به هم پیوند می دهد.

در بخش‌هایی از این کتاب می‌خوانیم:
«ذهن دائماً صحبت می کند، سؤال می کند و مدیتیشن می کند. اما دل نمی گوید، نمی پرسد و مراقبه نمی کند. به خدا رو می کند و بدون هیچ حرفی تسلیم می شود. عقل وکیل شیطان است ولی دل بنده خداست.

«سرگشته راه حق» با ترجمه منیر جزنی در 351 صفحه توسط انتشارات امیرکبیر به قیمت 110 هزار تومان منتشر و راهی بازار کتاب شد.

دیدگاهتان را بنویسید