اولین موتور دیزلی کشتی تماما ایرانی – خبرگزاری مهر | رونمایی می شود ایران و اخبار جهان


به گزارش مهر امیر دریادار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش در برنامه نگاه 1 شبکه اول سیما در خصوص دستاوردهای نیروی دریایی ارتش که به مناسبت هفتم آذر رونمایی می شود به زودی از این موتور که قطعات آن کاملا ایرانی است، طی روزهای آینده رونمایی و بر روی اولین راکت انداز ایران نصب خواهد شد.

وی ادامه داد: این موتور دارای ویژگی های بسیار ویژه ای است و متناسب با ادامه ماموریت های دریایی ساخته شد و توانست کشور را در تولید موتورهای دیزلی خودکفا کند. تنها پنج کشور در دنیا می توانند موتورهای دیزل دریایی تولید کنند و خوشبختانه ایران یکی از کشورهایی است که این موتورها را تولید می کند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به عملیات مروارید در دوران دفاع مقدس گفت: عملیات مروارید حاصل یک سری عملیات بود و در واقع نتیجه و هدف رزمندگان نیروی دریایی ما بود که مسیر جنگ را تغییر داد.

وی ادامه داد: این عملیات ویژگی های خاصی دارد که اولین آن قطع شریان اقتصادی دشمن و انهدام چاه های نفت عراق، از بین بردن توان صادرات نفت عراق بود.

امیر ایران ادامه داد: انهدام نیروی دریایی ارتش بعث عراق یکی دیگر از موفقیت های ما در عملیات مروارید بود که در روزهای ابتدایی جنگ انجام شد و نشان از اهمیت این عملیات دارد. از سوی دیگر، نابودی توان دریایی ارتش بعث و راه‌های تجارت دریایی ایران برای صادرات نفت و کالا و واردات کالاهای اساسی امن شد و دیگر مورد تهدید ارتش عراق نبود. خط دریایی در سراسر نیروی دریایی

وی در ادامه سخنان خود به رشادت های رزمندگان نیروی دریایی ارتش و خدمه ناوشکن پیکان اشاره کرد و گفت: آنها لحظه ای ایستادند و جان خود را فدا کردند و از منافع جمهوری اسلامی ایران دفاع کردند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: دفاع مقدس به پایان رسیده است اما جنگ و تهدیدات نظامی همیشه وجود داشته و دشمنان همواره با نیت بد سعی در به خطر انداختن منافع جمهوری اسلامی ایران داشته اند و از این رو دشمنان تلاش کرده اند که آسیب وارد کنند. خطوط تجاری ایران.” مشکل و اقتصاد کشورمان برای مواجهه با مشکلات در این زمان بود که نیروی دریایی ماموریت اسکورت کشتی های تجاری و نفتکش ها را برعهده گرفت و به خوبی توانست این وظیفه را انجام دهد. امروزه این ماموریت به گسترش دزدی دریایی و مرزهای امروزی ادامه می دهد.اقتصاد ما به بیش از 2000 کیلومتر در سراسر مرزهای زمینی گسترش یافته است.

امیر ایرانی در خصوص جایگاه نیروی دریایی ارتش در ساخت تجهیزات و شناورهای لازم گفت: با بازسازی شناورها شروع کردیم و سپس وارد عرصه کشتی سازی شدیم و خلاقیت به جایی رسیده است که بتوانیم مورد نیاز را تولید کنیم. عروق سطحی

وی پیام توانمندی های دفاعی کشور را ناکارآمد خواند و گفت: امروز در آستانه دانش و فناوری هستیم و فکر نمی کنم در فناوری نقطه دست نیافتنی برای ما وجود داشته باشد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: ما در سایر زمینه ها ضعیف هستیم زیرا هنوز نمی خواهیم بپذیریم که جوانان ما مهارت بالایی دارند و در سطح جهانی بسیار بالا هستند.

وی ادامه داد: این قدرت به دست آمده در حوزه دریایی به دلیل تلفیق تجربه و دانش است، بسیاری از جوانان ما هیچ تجربه ای در زمینه دریا و دریانوردی ندارند، اما وقتی در کنار جانبازان حوزه دریایی قرار می گیرند، دانش و تجربه می تواند باشد. دست در دست هم برو.” تجهیزات بسیار پیشرفته ایجاد کنید.

امیر ارتش جمهوری اسلامی ایران نیروی دریایی ارتش را یک نیروی علمی و دانشگاهی توصیف کرد و گفت: همانطور که فرمانده معظم کل قوا فرمودند نیروی دریایی یک نیروی نظامی، علمی، سیاسی و بین المللی است و ویژگی ها و تجهیزات نیروی دریایی اقتضا می کند. ترکیب شده است.” حاصل همکاری تنگاتنگ نیروی دریایی ارتش با مراکز علمی و تحقیقاتی، کشتی تمام ایرانی مانند سهند است که می تواند دنیا را دور بزند و سالم به کشورمان بازگردد.

وی ایران را اولین قدرت دریایی منطقه دانست و گفت: ایران توانایی ساخت تجهیزات در سه سطح زیرسطحی، سطحی و هوایی را دارد که به این معناست که به قدرت دریایی دیگری در منطقه و جهان تبدیل شده ایم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: حضور نیروی دریایی در آب های ساحلی نشان از دست دراز جمهوری اسلامی ایران در آب های آزاد و نشان از صلابت و دانش فراوان جوانان جمهوری اسلامی ایران دارد. علم و فناوری، زیرا ما می توانیم تمام تجهیزات مورد نیاز خود را بسازیم و از آن استفاده کنیم و در شرایطی که تحت تحریم کامل بوده ایم، به این مهارت ها و قدرت ها دست یافته ایم.

امیرانی گفت: نیروی دریایی ارتش قادر به پاسخگویی به تهدیدات در همه سطوح است و دشمنان ما به خوبی از این توانمندی ها آگاه هستند. دشمنان ما به خوبی می دانند که اگر اشتباه کنند از ایران پاسخ قاطع خواهند گرفت.

فرمانده نیروی دریایی ارتش در ادامه سخنان خود به اقداماتی که این نیروها به دستور فرمانده کل قوا در سواحل مکران انجام دادند اشاره کرد و گفت: آنها به خوبی عمل نکردند. نیروی دریایی

وی افزود: سواحل مکران می تواند سخنان توسعه اقتصادی کشور باشد و برای رسیدن به این مهم باید چشم ها به دریا دوخته شود و برای رسیدن به این مهم همه در کنار هم باشند.

امیر ایرانی گفت: امروز دشمن توانمندی های نظامی ایران را در عرصه نظامی می شناسد به همین دلیل به عرصه های دیگر می رود تا توانمندی های جمهوری اسلامی ایران را در حوزه هایی مانند محیط زیست و اقتصاد زیر سوال ببرد، باید باشیم. آماده شده.” از ظرفیت های کلان کشور استفاده کنیم و با سایر عرصه ها برای شکست توطئه های دشمن همکاری کنیم.

ادامه دارد…

دیدگاهتان را بنویسید