ما قصد حمله به کشورهای دیگر را نداریم – خبرگزاری مهر | ایران و اخبار جهان


به گزارش رویترز، آناتولی آنتونوف سفیر روسیه در آمریکا هرگونه ادعایی مبنی بر اینکه روسیه قصد حمله به کشورهای دیگر را دارد را رد کرده است. ولودمیر کیلنسکی رئیس جمهور اوکراین ایجاد و پرداخت می شود.

آنتونوف تاکید کرد که مسکو همیشه از ایالات متحده خواسته است تا توضیح دهد که چگونه می تواند به صلح در شرق اوکراین کمک کند، و افزود که ایالات متحده تنها در حال توسعه مجموعه ای از تجهیزات نظامی و تسلیحات برای ارتش اوکراین است، اگرچه واشنگتن اصرار داشت که تنها تجهیزات دفاعی “اوکراین” همچنین پرتاب کننده های موشک ضد تانک را به واشنگتن صادر می کند.یاولیناو نیز به اوکراین اعزام شد.

اوکراین اخیراً ادعا کرده است که مسکو نیروها و تجهیزات جنگی را در مرز با اوکراین مستقر کرده است. کرملین قویا این ادعا را رد کرده است، اگرچه تنش های لفظی بین رئیس جمهور مورد حمایت غرب در اوکراین و روسیه همچنان ادامه دارد.

از سوی دیگر، امروز، «جو بایدنرئیس جمهور آمریکا به خبرنگاران گفت که “به احتمال زیاد” با “ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه وولودیمیر کیلنسکیرئیس جمهور اوکراین سخنرانی خواهد کرد.

رسانه ها گزارش دادند که «کارن دانفریدمعاون وزیر امور خارجه آمریکا در امور اروپا و اوراسیا روز گذشته اعلام کرد در مقابل استقرار نیروها و تجهیزات نظامی روسیه در مرز با اوکراین همه گزینه ها روی میز است.

معاون وزیر امور خارجه آمریکا در امور اروپا و اوراسیا گفت: ما در حال تلاش برای به دست آوردن اطلاعات بیشتر هستیم. ما اکنون اینجا هستیم و با شرکای اوکراینی خود در ارتباط هستیم.

همچنین روز جمعه رئیس جمهور اوکراین بدون ارائه هیچ مدرکی مدعی شد که اطلاعاتی در مورد کودتای برنامه ریزی شده وجود دارد. ریختن قرار است در کشورش اتفاق بیفتد، به سراغش آمده است.

کیلنسکی او مدعی شد که سرویس های اطلاعاتی کشورش از کودتای احتمالی روسیه در کیف به او اطلاع داده اند.

دیدگاهتان را بنویسید