تحلیل توافق آبی امان- تل آویو / اردن زیر تیغ صهیونیست ها – خبرگزاری مهر ایران و اخبار جهان


خبرگزاری مهر – گروه سطل زباله بین المللی: در شرایطی که قطار عادی سازی روابط کشورهای عربی و رژیم صهیونیستی به سرعت در حال حرکت است، مردم منطقه سکوت نکرده و به تلاش روی آورده اند. آناند از جمله تظاهرات گسترده ای است که دیروز در اردن علیه توافقنامه جدید امضا شده بین امان و امان برگزار شد. تلفن یویو برگزار شد.

سفارت اسرائیل در مصر روز سه‌شنبه در توییتر اعلام کرد که اسرائیل، اردن و امارات متحده عربی یادداشت تفاهمی برای همکاری در مورد همه چیز مربوط به بحران آب و هوا، تولید انرژی خورشیدی و ساخت نیروگاه‌های نمک‌زدایی امضا کرده‌اند.

بر اساس گزارشی در مراسم امضای قرارداد در مجتمع اکسپو دبی، «جان کری» نماینده ویژه آمریکا در امور آب و هوا، «کارین جهانمریم، وزیر انرژی رژیم صهیونیستی جهانوزیر آب و هوا و امنیت غذایی امارات متحده عربی و محمد النجاروزیر آب و آبیاری اردن حضور داشت.

حضور یک مقام آمریکایی در امضای این قرارداد یادآور امضای توافقنامه سازش در سال گذشته بین رژیم صهیونیستی از یک سو و بحرین و امارات متحده عربی از سوی دیگر در حضور دونالد ترامپ رئیس جمهور وقت آمریکا است. .

عمر سلامه وزیر آب و آبیاری اردن از امضای یادداشت تفاهم بین این کشور و رژیم صهیونیستی برای آغاز روند مطالعات امکان سنجی خبر داد. ارزیابی اردن در سال 2022 به 200 میلیون متر مکعب آب دسترسی خواهد داشت. وی گفت: امضای این تفاهم نامه از نظر فنی و قانونی یک توافق نیست و اردن بدون دریافت این مقدار آب این کار را انجام نمی داد.

به گفته سلام، دلیل دریافت این میزان آب، نیازهای آتی اردن به منابع آبی پایدار است که به دلیل رشد جمعیت و وابستگی روزافزون به این منابع در بخش‌های صنعتی، کشاورزی و غیره افزایش یافته است.

او می گوید اردن یکی از فقیرترین کشورهای جهان از نظر آب است و وضعیت سال به سال بدتر می شود. سلامه گفت که تقاضای آب شرب اردن در سال آینده به 45 میلیون متر مکعب خواهد رسید.

بر اساس این توافق، این کشور عربی انرژی خورشیدی رژیم صهیونیستی را تامین می کند و رژیم صهیونیستی نیز آب شیرین را به اردن ارسال می کند.

قرار است نیروگاه خورشیدی 600 مگاواتی اردن به فلسطین اشغالی صادر و تا 200 میلیون متر مکعب آب شیرین به اردن در مقابل رژیم صهیونیستی ارسال شود. قرار است نیروگاه خورشیدی 600 مگاواتی اردن به فلسطین اشغالی صادر و تا 200 میلیون متر مکعب آب شیرین به اردن در مقابل رژیم صهیونیستی ارسال شود.

در سال 2016 قراردادی بین شرکت برق اردن و شرکت اسرائیلی نوبل انرژی امضا شد که بر اساس آن رژیم صهیونیستی متعهد شد اردن را به مدت 15 سال به حدود 45 میلیارد متر مکعب گاز مجهز کند.

رژیم صهیونیستی از شرایط بحرانی جهان عرب سوء استفاده می کند. در شرایطی که کشورهای عربی در مسیر عادی سازی روابط با تلفن یویو حرکت می کنند و رژیم صهیونیستی نیز به دنبال تقویت روابط با کشورهای عربی است.

در حال حاضر رژیم صهیونیستی هر قدمی برمی دارد. به لطف توافقات امضا شده بین اردن و رژیم صهیونیستی، این رژیم جایگاه برتری در حوزه انرژی اردن خواهد داشت. مردم اردن که انتظار داشتند مسئولان خود راه حلی برای مشکل آب سالم بیابند تلفن یویو غلامان بسیار عصبانی شدند به لطف توافقات امضا شده بین اردن و رژیم صهیونیستی، این رژیم در بخش انرژی اردن اولویت خواهد داشت. بگیرید. مردم اردن که انتظار داشتند مسئولان خود راه حلی برای مشکل آب سالم بیابند تلفن یویو غلامان بسیار عصبانی شدند.

این در راستای توافق وادی است عربی که در سال 1994 امضا شد، سهم اردن از رودخانه اردن 55 میلیون متر مکعب است، اما رژیم صهیونیستی اصرار دارد که سهم اردن تنها 3 میلیون متر مکعب است. به عبارت دیگر، رژیم این توافق و بندهای آن را آن طور که می خواهد تفسیر می کند و با تهدید اردن، تفاسیر خود را اجرا می کند.

رژیم صهیونیستی برای دستکاری بندهای وادی عربیاو بیشتر رودخانه اردن را بین فلسطین اشغالی و اردن اشغال کرد. اردن به جای رفتن به دادگاه بین المللیوی تسلیم رژیم صهیونیستی شد و 50 میلیون مترمکعب را رها کرد و حتی تا آنجا پیش رفت که از این رژیم برای فروش آب اردن از رود اردن به مبلغ 10 میلیارد دلار تشکر کرد. اردن با بحران مالی و کسری بودجه شدید مواجه است، اما باید ظرف 10 سال به رژیم پرداخت کند.

اردن و مصر هر چند پیشگام سازش با رژیم صهیونیستی بودند آناندگازی که رژیم به قیمت ده ها میلیارد دلار این رژیم از فلسطین می دزدد. می .رند. این در حالی است که مصر 10 سال است که گاز خود را به ارزان ترین قیمت به رژیم می فروشد و اکنون مالک آب اردن است که رژیم آن را تصرف کرده است. می کوچک است و نمی تواند آب مورد نیاز خود را از سوریه تامین کند فقط به این دلیل که آمریکا این کشور را تحریم کرده است امروز آب خود اردن که توسط رژیم اشغال شده است، می کوچک است و نمی تواند آب مورد نیاز خود را از سوریه تامین کند فقط به این دلیل که آمریکا این کشور را تحریم کرده است.

حال سوال این است که آیا پیشگامان سازش با رژیم صهیونیستی – که متحد استراتژیک این رژیم محسوب می شود؟ می آینده – آنها یک وضعیت دارند جبران کننده ها وضعیت امروز امارات متحده عربی، بحرین، سودان و سایر کشورها چگونه خواهد بود؟!

رژیم صهیونیستی پس از کنترل پرونده گاز و انرژی اردن با توافق جدید بین تلفن یویو و امان ثبت نام کرد و نفوذ استراتژیک در پرونده آب به دست آورد.

در واقع می توان اقدامات دولت اردن را در راستای این امید واهی دانست که کشورهای عربی به جای اتکا به قدرت بومی رژیم صهیونیستی و استفاده از ظرفیت های داخلی آن، در حال سازش با رژیم صهیونیستی هستند. حاکمان اردن در توجیه توافقات با رژیم صهیونیستی با توجه به افزایش جمعیت و بار پناهجویان و کاهش کمک های خارجی به اردن، نیاز روزافزون به منابع آبی را دستاویزی برای افزایش نیاز آبی در بخش اقتصادی به ویژه کشاورزی قرار داده اند. آناند; این در حالی است که کارشناسان کمبود آب در اردن را ناشی از کاهش میزان آبی است که رژیم صهیونیستی به اردن می دهد و در واقع آنچه مردم اردن را آزار می دهد، سیاست های سرکوبگرانه رژیم صهیونیستی است.

تحلیل توافق آبی عمان و تل آویو / گردن اردن زیر تیغ صهیونیست ها

در واقع مقامات اردنی با امضای قراردادهای گاز، آب و انرژی با رژیم صهیونیستی، تا جایی که می توانند برگه های فشار جدیدی به رژیم صهیونیستی می دهند. راه ها دیگران را در نظر بگیرید، از جمله دور زدن به سوریه. در این میان نباید از نقش امارات نیز در این زمینه غافل شد. اگر امارات متحده عربی از مردم اردن پشیمان می شد، به آنها کمک مالی یا نفتی می کرد، نه اینکه گردن اردن را با تیغ های اسرائیل خفه کند. این نقش امارات مصادف با فشار سیاسی و باج خواهی است گیر دولت آمریکا از اردن می آید.

در نهایت امنیت اردن در دو حوزه حیاتی مانند برق و آب به خطر افتاده است. در واقع کلید آب و انرژی توسط مقامات اردنی به رژیم صهیونیستی تحویل داده شد، خیانتی که فقط با پیچ و مهره استعمار انجام می شود. مردم اردن گرفتار این حقارت نمی شوند.

دیدگاهتان را بنویسید