واکنش پیمان جبلی به شایعات/ هیچکدام از آنچه گفته شد صحت ندارد – خبرگزاری مهر | ایران و اخبار جهان


به گزارش خبرنگار مهر پیمان جبلی، وی در حاشیه مراسم امشب در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر پرداخت هزینه مسابقات فوتبال به باشگاه ها گفت: ما تابع قانون هستیم و هر چه قانون بگوید عمل می کنیم. ما سال ها پیش قانون را حفظ کردیم و امسال نیز این کار را ادامه خواهیم داد.

وی در پاسخ به سوالی درباره تغییرات ساختاری در رسانه ملی گفت: ساختار تابع دو عنصر مهم است. یک تغییر در رویکرد یک تغییر در محتوا، به هر ساختاری که با این دو سازگار باشد، تغییر در محتوا و تغییر رویکرد می گوییم، همان ساختار ساختار مؤثر. هر ساختاری که نتواند با این دو نوع تغییر مطابقت داشته باشد، معمولاً تغییر خواهد کرد. ما باید بودجه امسال را تخمین بزنیم و بر اساس آن عمل کنیم.

این در مورد است ساترا وی گفت: همانطور که گفتم ما تابع قانون هستیم و باید قانون را ببینیم ساترا آنچه او می گوید و ما مشمول آن هستیم. نقش قانون بودجه 1400 ساترا قبلاً به عنوان یک نهاد حقوقی کنترل کننده صدا و سیمای داخلی تعریف شده است و ما تابع قانون هستیم و آن قانون به خوبی اجرا می شود.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار مهر مبنی بر اینکه اولین تغییرات ساختاری صداوسیما چه خواهد بود؟ وی مانند ادغام اداره کل صدا و سیما یا معاونت صدا و سیما گفت: به یقین می توانم بگویم هیچ یک از گمانه زنی هایی که شنیده اید صحت ندارد. ما بر اساس یک اصل خاص تحول مبتنی بر دو عنصر عدالت و هویت پیش می رویم و این تحول در دو حوزه دسترسی و محتوا در حوزه های مختلف مانند تولیدات سرگرمی و تئاتر و برنامه های خبری و تلویزیونی صورت خواهد گرفت. .

وی افزود: از نظر محتوایی محتوایی وجود خواهد داشت که نیاز به توجه بیشتر دارد و محتوایی که می توان به آن توجه بیشتری کرد و این دو تحول و نام تحول، اصل و تغییری خواهد بود که می خواهد بر اساس توانایی تبدیل شود. برای دستیابی به این دو پیشرفت.

مهر جبلی در پاسخ به این که این تغییرات را از کجا شروع می کنید به شوخی گفت: از سازمان صدا و سیما شروع کنیم.

ما هیچ ظرفیتی را هدر نمی دهیم

جبلی در خصوص بازگشت چهره هایی چون عادل فردوسی پور به رسانه ملی گفت: تلویزیون تلفیقی از تفکر، ایده، هنر، زیبایی و توانایی های انسانی است که سرمایه سازمان در اشکال مختلف هنرمند، بازیگر، مجری است. و عوامل دیگر از شکل ممکن برای ایجاد این پازل زیبا استفاده کنید. در دوره جدید هیچ ظرفیتی را هدر نخواهیم داد و تمام ظرفیت ها را تا حد امکان حفظ و بهره مند خواهیم کرد. همانطور که در موارد خاصی که قبلاً اشاره کردید گفتم، همه نیروی انسانی ما برای ما ارزشمند است و جای آنها در رسانه ملی همیشه باز خواهد بود، اما در دوره تکاملی جدید با چهره ها چه خواهیم کرد؟ بهتر از صورت محافظت کنید..

جبلی در پاسخ به سوال بیشتر مهر درباره توقف برخی از سریال ها به دلیل محتوایی که دارند، گفت: سریال ها و سایر تولیدات تلویزیونی در قالب های مختلف باید در راستای رهبری فرهنگی باشد، فضای فرهنگی شرکت را بهبود بخشد و اعتمادی را که جامعه به ما داده است ایجاد کند. . طبیعتاً مردم هیچ تولید یا محتوایی را که نتوانند آن را حفظ کنند، نمی پذیرند. از برخی تولیدات به دلیل عدم وفاداری به این اعتماد گلایه هایی را شاهد بوده ایم و سعی می کنیم مدیر مخلص شرکت باشیم زیرا رسانه امانت افرادی است که ما داریم.

وی افزود: فرهنگ عامیانه سرمایه است و باید در این امانت نهایت دقت را داشت. فرهنگ مردم، ثروت مردم و سرمایه مردم در دست ماست و باید در تحقق این امانت نهایت دقت را داشته باشیم.

تلویزیون برای پوشش هزینه ها نباید به تبلیغات نیاز داشته باشد

وی در پاسخ به سوالی درباره تبلیغات گفت: تلویزیون دولتی که نمونه آن صدا و سیما است اصولاً برای تامین هزینه ها و نیازهای بودجه ای خود نیازی به پخش تبلیغات نداشته باشد. هیچ یک از تلویزیون های دولتی و دولتی دنیا وابسته به تبلیغات نیستند و با وجود اینکه از تبلیغات تجاری استفاده می کنند، تمرکزشان بر فرهنگ سازی است. متأسفانه صداوسیما در شرایطی قرار دارد که هیچ گاه بودجه و درآمدش متعادل نبوده و مجبور شده درآمد خود را از طریق تبلیغات تامین کند. تبلیغات تلویزیونی می تواند تاثیر زیادی در رونق تولید و استقرار کالا و صنعت ایرانی داشته باشد اما به شکلی هدفمند که بر محتوای پیام تاثیری نداشته باشد. ما می خواهیم از تبلیغات به عنوان وسیله ای برای تامین درآمد و نیازهای صداوسیما به سمت تحقق تبلیغات مطابق با رسالت فرهنگی حرکت کنیم.

در پاسخ به مهر آیا می دانستند فروش آنتن تا چه حد به پایان می رسد؟ وی گفت: شاید آنتن فروشی را جمله خوبی ندانم چرا که وقتی میدان را به صنعت تولید می دهید; این یک سرویس متقابل بین رادیو و تولید است. اما حجم، نوع و کیفیت تبلیغات باید متناسب با رسالت فرهنگی ما به عنوان یک مدیر جامعه باشد. ممکن است اکنون فرصت های محدودی برای کسب درآمد برای سازمان ها داشته باشیم که تبلیغات یکی از مهم ترین آنهاست، اما تلاش می کنیم سهم بودجه صداوسیما را در بودجه کشور افزایش دهیم که باید با همکاری دولت و مجلس این اتفاق بیفتد. راه های دیگر تامین نیازهای مالی اپراتور پخش را ایجاد کنیم تا نیاز اجباری ما به پخش تبلیغات کاهش یابد و تبلیغات مطابق با هدف فرهنگی ما پخش شود.

در پاسخ به سوال مطرح شده، برنامه «مونتاژاو گفت: «این با سلیقه او همخوانی ندارد.

وی در پاسخ به سوال مهر مبنی بر مواجهه با فشار در برابر تغییرات گفت: باز هم می گویم صداوسیما بزرگترین نهاد فرهنگی کشور است و نگاه سازمان نشان دهنده بیم و امید است، امید به اینکه سازمان در کجاست. باید باشد.» و نقش خود را به عنوان رسانه مردم، جامعه و نظام به خوبی ایفا کند و بیم آن داشته باشد که نتواند به موفقیت لازم دست یابد.

جبلی افزود: این مسئولیت سنگین رسانه ملی نباید تحت الشعاع گرایش ها یا اراده های مختلف که هر کدام در جای خود محترم است قرار گیرد و رویکرد و انتخاب خاصی بر رسانه ملی تحمیل نشود. رسانه ملی مدیر شرکت است و نباید تحت تأثیر قرار گیرد.

وی در پاسخ به سوالی درباره تغییر مدیران گفت: هدف ما این است که ببینیم کجا هستیم و باید به کجا برویم، نقطه مطلوب ما کجاست و آیا هر کسی، هر مدیر یا پستی می تواند در راستای این مسیر تحول نقش داشته باشد. این برای ما یک اصل انتصابی نیست، مهم این است که طرح تحول اجرا شود و هرکس خود را با این طرح تطبیق دهد قطعا در خدمت او خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید