با دانشجویان آزادی‌خواه و انسان‌دوست آمریکا ابراز هم‌دلی می‌کنیم – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان



به گزارش خبرگزاری مهر، در اعتراض به یورش نیروهای پلیس به دانشجویان و استادان در شهرها و ایالت‌های گوناگون ایالات متحده آمریکا که خواستار پایان دادن به کشتار مردم بی‌گناه غزه هستند، اعضای هیات علمی دانشکده هنر دانشگاه سوره بیانیه‌ای را منتشر کرد.

در این بیانیه آمده است:

«کنار تمام مکان‌های مقدس زیارتی آیین‌ها و مذهب‌ها در گوشه‌وکنار جهان، نهادهایی که از پایه و بنیان برای آموزش و پرورش دانش‌آموزان و دانش‌جویان تعریف و بنا شده‌اند، از مکان‌هایی به‌شمار می‌آیند که تعرض به حریم آن‌ها-با هر متر و معیار و ایدئولوژی و باوری- کنشی‌ است بس ناپسند و دور از اخلاق و انسانیت. در گذر تاریخ معاصر جهان-از کشورهای آمریکای لاتین گرفته تا جامعه‌های شرق دور- کم نبوده‌اند رخدادهایی سیاسی و اجتماعی که در کانون‌شان، دانشگاهیان-چه قشر دانش‌جو و چه صنف استادان- همواره کوشیده‌اند کنار جبهه‌ پاکی و درستی و حق بایستند و فریاد دادخواهی برای مظلومان را در هر کجا که از این کره‌ خاکی باشند، سر دهند.

این روزها از بسیاری از دانشگاه‌های آمریکا خبر می‌رسد که چه دانش‌جویان-از سپیدپوست و سیاه‌پوستِ آمریکایی تا عرب‌ها و جوانانِ برآمده از کشورهای آسیای شرقی، و از مسیحی و مسلمان گرفته تا حتی بی‌دینان- و چه بسیاری از استادان، در اعتراض به برپاییِ حمام خون در دویست‌روز گذشته و در سرزمین‌های اشغالی و به‌ویژه نوار غزه، به تجمع‌ها و تظاهراتی مسالمت‌آمیز دست زده‌اند و رسالت دانشگاهی خود را برابر جنایت‌های توجیه‌ناپذیر صهیونیست‌ها به‌زیبایی به جا آورده‌اند. اما افسوس، در مهد مدعیان آزادی و دموکراسی، کنش‌های صلح‌طلبانه و آزادی‌خواهانه‌ اهل علم و آموزش در آمریکا، از سوی نیروهای پلیس و نهادهای امنیتی با باتوم و گاز اشک‌آور و دستگیری و زندان پاسخ داده شده است.

«ما اعضای هیات علمی دانشکده‌ هنر دانشگاه سوره»-به‌عنوان دانشگاهیانی که تنها دغدغه‌مان آموزش و پرورش نیست و همواره می‌کوشیم کنار راستی‌ها و دوستی‌ها بایستیم و مشق آشتی و صلح را به دانش‌جویانِ خود بیاموزیم- از همین‌جا و از وسط خاورمیانه ملتهب، هم‌دردی و هم‌راهی و هم‌دلی‌مان را با گروه‌های گوناگونی از دانش‌جویان و استادان آزادی‌خواه و انسان‌دوست دانشگاه‌های آمریکا ابراز می‌کنیم و یورش نیروهای پلیس را به ساحت انسانی گردهم‌آیی‌های دانشگاهیان در آن کشور- تمام‌قد- محکوم می‌کنیم.»

دیدگاهتان را بنویسید