باید آمریکا را در مذاکرات محاکمه کنیم/ خواسته ما رفع تحریم ها است – خبرگزاری مهر | ایران و اخبار جهان


لطف الله فروزنده کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با خبرنگار مهر درباره دور جدید مذاکرات و انتظارات از تیم مذاکره کننده گفت: تجربه همیشه نشان داده که وقتی بر منافع ملی خود تاکید می کنیم، دشمن مجبور به عقب نشینی می شود.

وی افزود: تجربه مذاکرات برجام نشان می دهد که اگر احساس کنند ایران محکم در موضع است و انسجام داخلی در ایران وجود دارد، عقب نشینی می کنند.

یک کارشناس مسائل سیاسی گفت: تجربه هم به ما نشان داده زمانی که در دولت قبل امتیاز می دادیم نه تنها امتیاز ندادند بلکه طلبکار هم شدند. در دور جدید مذاکرات باید آمریکا را که از برجام خارج شده و به تعهدات خود عمل نکرده است، محاکمه کنیم.

فروزنده با تاکید بر اینکه اروپا و آمریکا باید به تعهدات خود عمل کنند تا به تعهدات خود عمل کنند، گفت: اگر به رویکرد و راهبرد خوب خود پایبند باشیم، اگر کوچکترین انعطافی وجود داشته باشد به طور متفاوتی به آن دست خواهیم یافت. بگذار این اتفاق بیفتد و احساس کنند ما ضعیف هستیم، نه تنها گل نمی زنند، بلکه 10 امتیاز دیگر هم می گیرند.

وی گفت: رفع تحریم ها در مذاکرات باید خواسته اصلی ما باشد که این اتفاق نیفتاده است.

این کارشناس سیاسی حضور مستبدانه در مذاکرات را یکی از خواسته های تیم مذاکره کننده دانست و گفت: خوشبختانه تیم مذاکره کننده باید بداند که پشت سر آنها رهبری، سه قوه و مردم هستند و انتظار دارند حقوق ملت ایران رعایت شود. دفاع کرد. و برای حرکت محکم به جلو، با انسجامی که در زمین وجود دارد، لطف الهی آنها را در بر خواهد گرفت و گشایش را به ارمغان می آورد.

دیدگاهتان را بنویسید