هیچ ملتی بدون مبارزه و تحمل سختی ها به چیزی نمی رسد – خبرگزاری مهر | ایران و اخبار جهان


به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی مقام معظم رهبری، حضرت آیت الله خامنه ای در دیدار با کنگره شهدای استان اسلام در ۲۹ آبان و صبح امروز (پنجشنبه) در سخنان خود اعلام کردند. در کنگره: پس از شنیدن پیام های شهدا در این یادواره ها باید نسبت به امنیتی که این شهدا به ما داده اند، احساس مسئولیت بیشتری کنند. همه ما باید احساس مسئولیت کنیم و همه باید مطمئن باشیم که بدون تلاش، بدون مجاهدت وجه خدا، بدون تحمل سختی‌ها، هیچ ملتی نمی‌تواند به چیزی برسد. اکنون [برای] اگر سختی باشد انشالله تحمل این سختی ها مردم ایران را به اوج می رساند.

متن کامل این بیانیه ها به شرح زیر است:

به نام خدا

و الحمدلله رب العالمین و صلوات و درود بر سید ما محمد و آل پاکش.

خوش آمدید برادران و خواهران عزیز از شما برای این جشن و این قدم بسیار مفید بسیار سپاسگزارم. قبل از اینکه به حسینیه بیایم نمایشگاهی دیدم. خدمات ارائه شده بسیار عالی است. البته در این کنگره ها کار جانبی زیاد و حواشی زیادی لازم است و انشاءالله شما هم خواهید داشت.

استان ایلام در دوران دفاع مقدس سنگری بود. درست است که برخی شهرها و مناطقی از این استان بین دو طرف جنگ و مدتی توسط منافقین خبیث فتح شد، اما این استان مانند کوهی است مانند قله میمک که رفتم و کار را دیدم. رزمندگان عزیزمان از نزدیک در مقابل دشمن خبیث صدام ایستاد. اول اینکه زودتر از هر جای دیگر کشور در معرض جنگ قرار گرفت. همانطور که آقایان گفتند. دشمن قبل از حمله رسمی به تهران و جاهای دیگر به ایلام حمله کرد. اولین شهید همان شهید «شنبه» است که از او صحبت کرد. قبل از شروع جنگ در ایلام به شهادت رسید یعنی کل استان ایلام یکی از پیشگامان دفاع مقدس است.

بعد از آن حوادث نادری در استان ایلام رخ داد که متأسفانه حتی خود ما هم از آن خبر ندارند، چه رسد به دیگران و در خارج از کشور و سایر ملت ها که می خواهند از وقایع کشور ما مطلع شوند. کسانی که این را نمی دانند، حتی مردم خودمان هم از بسیاری از این مشکلات آگاه هستند. یکی از آنها حمله بمب به یک مسابقه فوتبال کودکان است. هواپیمای عراقی با توجه به اتفاقاتی که در اینجا رخ می داد، از نزدیک بالای سر پرواز کرد [برنامه‌ای] بمب را فقط و تصادفاً به زمین فوتبال نیندازید. نه، ده بازیکن مرا با احتیاط زدند و شکنجه کردند، قضات شکنجه کردند، چند کودک را شکنجه کردند، تعدادی تماشاگر را شکنجه کردند. این یک تصادف کوچک نیست، این یک تصادف بزرگ است. شایسته است که چنین رویدادهایی در سطح جهان شناخته شوند، یعنی تکرار شوند. این پیام مظلومیت شهدای ورزشکار ماست. جرم آنها بود [سالگرد پیروزی] جمهوری اسلامی درست کردند و برای انقلاب رقابت کردند.

صدام خبیث با چه نیرویی بی رحمانه مرتکب چنین جنایات آشکاری شد؟ چه کسی از او حمایت کرد؟ همان مردمی که آن روز از این گرگ خونخوار حمایت کردند، حالا از حقوق بشر دم می زنند، امروز خود را حافظ حقوق بشر در سراسر جهان می دانند! اینقدر بی شرمی در کار این قدرت ها هست! چه کسی باید آنها را افشا کند؟ چه کسی باید این حقایق را بیان کند؟ هنرمندان ما، نویسندگان ما بار سنگینی دارند، کار سختی دارند. اینها باید در قالب های هنری به دنیا ارائه شوند. باید فیلم بسازند. برای این منظور باید داستان، فیلم، کتاب، خاطرات در استادیوم تولید شود. این کارها باید انجام شود.

یکی از ویژگی های منحصر به فرد استان ایلام وجود خانواده های دو شهید و سه شهید و چهار شهید و پنج شهید و همچنین تا ده شهیدی است که اعلام کرده اند در این استان هستند. یک خانواده با ده شهید، یک خانواده با نه شهید، یک خانواده با هشت شهید، چند خانواده با پنج شهید، با شش شهید. آیا اصلاً تلفظ این چیزها در زبان آسان است؟ تخیل او نیز انسان را شگفت زده می کند. ایلام چنین است. تعدادی از این خانواده ها هستند و حالا گفته اند برخی از اعضای این خانواده ها نیز در این جمع حضور دارند تا خداوند همه لطف و لطف خدا را به شما عنایت کند.

یکی دیگر از ویژگی های ایلام حضور پیچیده همه لایه ها بود. یکی از علمای برجسته آنجا مرحوم شیخ عبدالرحمن حیدری (رحمه الله) که در رأس میم با ما بود; وقتی رسیدیم مرحوم شیخ عبدالرحمن همه جا بود [با ما بود]; بارها به ایلام آمده ام. چه قبل و چه بعد از ریاست جمهوری، این او بود که تا پایان عمر در میدان جنگ حضور داشت و اسلحه به دست گرفت و به معنای واقعی کلمه برای نبرد در میان بسیاری از طوایف ایلام و مردم عادی ایلام آماده شد. تعدادی از رزمندگان در میدان حضور داشتند. مردم عادی هم از خود دفاع می کنند [می‌کردند]. این را یکی از آقایان گفت [مردم] از شهر هجرت نکردند، بنده را به چشم خود در شهر ایلام دیدم; هواپیماهای دشمن یک دفعه رسیدند و شهر را یکی یکی بمباران کردند، در آن زمان ایلام متروک بود، کسی نبود، مردم به این بیابان ها و جنگل ها رفتند و آنجا بودند و وقتی تمام شد به شهر برگشتند. این بدان معناست که خروج از شهر و بازگشت به شهر برای مردم به یک امر روزمره تبدیل شده است. اما شهر را رها نکردند، ولایت را رها نکردند، خانه را ترک نکردند، ایستاده ماندند.

سپس در همان بمباران ها و در همان شرایط سخت، نخبه نابغه ای چون شهید رضایی نژاد تربیت می شود. شهید رضایی نژاد، شهید علم، شهید هسته ای که آنقدر رتبه علمی دارد که دشمن احساس می کند وجود این مرد مایه پیشرفت و کمال جمهوری اسلامی است و باید او را از بین ببرد. می آیند و جلوی چشمان زن و دختر کوچکش شکنجه اش می کنند. این دانشمند جوان دوران کودکی خود را در همان بمباران ها و در همان شرایط سخت در ایلام سپری کرد. یعنی فشار دشمن و فشار جنگ نتوانست از ظهور استعدادهای این افراد بکاهد. خیلی مهمه مانند این شهید عزیز رضایی نژاد که دارای یک شهید عالم و مرجع علمی است، دارای مرجعیت معنوی نیز می باشد. علت خود شهادت است; زیرا شهادت برای کسی ارزان نیست.

این [کسی] این که عذاب شد، این درجه شهادت نصیبش شد، این مقدمه ای است برای وجود انسان، در قلب انسان، در فعل انسان، که بدون آن این درجه به انسان داده نمی شود. و این دانشمند جوان در هنگام شکنجه این حالت روحی را داشت. بدون آن نمی شد او را شکنجه کرد.

نکته مهم این است که می گویند استان ایلام سه هزار و یک شهید تقدیم کرده است و هر استان دیگری به نسبت جمعیت و موقعیت خود شهدای زیادی تقدیم کرده است. ما باید معنای شهادت را درست بفهمیم. درباره مفهوم شهادت [باید درک کرد که] شهادت فقط قربانی جنگ نیست. خب، افراد زیادی در جهان هستند که در جنگ های کشورهای خود شرکت می کنند و کشته می شوند. به عنوان مثال، بسیاری از آنها برای دفاع از مرزهای جغرافیایی کشور خود به عنوان یک انسان میهن دوست و میهن دوست این کار را انجام می دهند. البته برخی مزدور هستند، اما برخی مزدور هستند. [کشته می‌شوند] شهید ما اینطور نیست. مسئله ورود رزمندگان ما به میدان نبرد و هم اکنون [کارش] چه منجر به شهادت شود و چه به شهادت، فقط دفاع از یک مرز جغرافیایی نیست. او وارد دفاع از مرزهای ایمان، مرزهای اخلاق، مرزهای دین، مرزهای فرهنگ، مرزهای هویت، دفاع از این مرزهای مهم معنوی می شود; البته دفاع از مرزهای جغرافیایی کشور نیز امری ارزشمند است. اما کجا و آن معنا کجا با این معانی مهم و شریف دیگر ترکیب شده است! [مسئله‌ی] اینها شهدای ما هستند.

قبل از هر چیز، اگر بخواهیم به مسئله شهادت نگاه کنیم، شهید ما در واقع مصداق و مظهر این است که «خداوند گرانبهاترین مؤمنان فی نفسه و مالشان برای آنها بهشت ​​است»; یعنی نفس خود را با خدا معامله می کند; این شهید است. و یا آن آیه شریفه: «با مؤمنان رجال حق با خدا از آنان عهد بسته ایم. آنها به عهدشان، عهدشان، با خدای متعال صادق بودند. این شهید است. یعنی [این] عهد بستن با خدا یعنی عهد بستن با خدا; بنابراین می بینید که رزمنده در میدان جهاد فیصل الله با رزمندگان متعارف دنیا متفاوت است. حتماً کسانی را که در آن زمان در میدان جنگ حضور داشتند دیده اید و برخی از شما در کتاب ها خوانده اید که مؤمن در دوران دفاع مقدس رزمنده است و همچنین در برخی از خطوط دفاعی دیگر مانند دفاع از حرم. مجاهد در میدان جنگ است، اخلاصش بیشتر از حد معمول است، اعتماد به نفسش بیشتر است، تواضعش بیشتر است، به حدود الهی بیشتر اهمیت می دهد.

در دنیا مرسوم است که وقتی لشکری ​​در شهری به دست می آید، غارت و غارت و ظلم برای آن عادی است; اینجا نه؛ در اینجا رزمنده مجاهد فیصل الله در میدان نبرد، حتی اگر پیروز شود، اندکی از اخلاص و پایبندی او به حدود الهی کاسته نمی شود، اما در پیروزی به دلیل شکرگزاری از پیروزی، این مشاهدات بیشتر می شود. رزمندگان ما از دشمنی که اسیر کرده بودند، همان دشمنی که از زمانی که ما را به اردوگاهی که در آنجا نگه داشته بودند، چندین بار ما را کشته و زنده کرده بود، با اینکه شناخته شده بودند، خیلی اذیتشان کردند. آیا وقتی ما علاقه مند هستیم همان افراد در کمپ با آنها رفتار می کنند؟ اگر مجروح می شد، رزمنده ما او را شفا می داد. اگر تشنه بود به او آب می داد; با او مثل خودش رفتار کرد. اینها واقعاً چیزهای مهمی هستند.

سبک زندگی اسلامی امر مهمی در رفتار رزمندگان و شهدای ماست که واقعا نمی توان از آن چشم پوشی کرد. آنقدر الهامات در زندگی این شهدا وجود دارد که واقعاً جا دارد هنرمندان ما تصویر هنری این وضعیت را به جهانیان نشان دهند و دنیای رزمنده ایرانی را عرضه کنند و با دنیایی از آثار فاخر در مقابل مردم قرار دهند. از هنر.

این یادواره ای که ارائه کردید باید گوش ما را به پیام شهدا باز کند. شهدا به ما می گویند: ویستبشرون بالذین لم یحققوا بهم من خلفهم ألا خف علیهم والهم یهزنونون، این راه راهی است که نه ترسی دارد نه غم و نه ترس و خوف. راه خدا متفاوت است; این گونه باید استوار بود، این گونه باید به زور حرکت کرد، نباید از وسوسه های دشمنان تکان خورد. ملت ایران باید با شنیدن پیام شهدا، وحدت، وحدت، انگیزه، تلاش خود را افزایش دهد. این پیام شهدا برای ماست. پس از شنیدن پیام شهدا در این خاطرات، نمایندگان جمهوری اسلامی باید نسبت به امنیتی که شهدا به ما داده اند، احساس مسئولیت بیشتری کنند. همه ما باید احساس مسئولیت کنیم و همه باید مطمئن باشیم که بدون تلاش، بدون مجاهدت وجه خدا، بدون تحمل سختی‌ها، هیچ ملتی نمی‌تواند به چیزی برسد. اکنون [برای] اگر سختی باشد انشالله تحمل این سختی ها مردم ایران را به اوج می رساند.

امیدواریم خداوند متعال همه شما را موفق و یاری کند و شهدای عزیز عیلام و همه شهدای زمین و امام بزرگواری را که این راه را به روی ما گشود و این سردار را خلق کرد مشمول رحمت و مغفرت خود قرار دهد. هدایت در زمین انشاءالله با اولیای خود و با راهنمایان بزرگ تاریخ و پیامبران و امامان معصوم علیهم السلام محشور خواهد شد و خداوند شما را برکت دهد.

مواردی که آقایان گفتند که این پیشنهادها و مطالبات، البته عمدتاً کار دستگاه اجرایی است، باید دستور داد. انشاالله دنبال خودت باش دستور میدیم.

درود بر شما و خداوند شما را بیامرزد و برکت دهد

در ابتدای این دیدار آقایان محمد نوذری (فرماندار و رئیس ستاد اجرایی کنگره) و سردار سرتیپ دوم جمال شاکرمی (فرمانده سپاه استان و دبیرکل کنگره) در خصوص دیدار حجت الاسلام والمسلمین حسینی صحبت کردند.

دیدگاهتان را بنویسید