بستن بودجه با کسری ممنوع / پولی در خزانه نبود – خبرگزاری مهر | ایران و اخبار جهان


به گزارش خبرگزاری مهر، اعضای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به سازمان برنامه و بودجه سیدمسعود میرکاظمی در این نشست هم اندیشی اظهار داشتند: در بیشتر کشورها رشد مصرف انرژی نشان دهنده بهبود وضعیت اقتصادی است، اما در ایران با وجود افزایش مصرف گاز. از 140 میلیارد مترمکعب تا 240 میلیارد مترمکعب رشد اقتصادی ما متزلزل و رو به کاهش است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه در این تورم بالا و این رشد اقتصادی سرمایه جذب نمی کنیم، تصریح کرد: چهار هزار میلیارد تومان نقدینگی در دست مردم است اما چرا سرمایه گذاری نکنیم؟

نایب رئیس اضافه کرد: مردادماه امسال وقتی دولت را تحویل گرفتیم حدود 60 هزار میلیارد تومان تخصیص داده شد اما پولی برای پرداخت در گیشه وجود نداشت.

وی ادامه داد: همه دستمزدها را بدون استقراض از بانک مرکزی به موقع پرداخت کردیم. اما اگر مجلس و دولت از اقشار کم درآمد هراس دارند، بستن بودجه با کسری را حرام بدانند.

میرکاظمی افزود: سال آینده شاهد قوانینی برای کنترل اضافه برداشت بانکی از طریق ارتباط سازمان برنامه و هیات پولی بودیم تا روند کاهش تورم در سال آینده تسریع شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه تاکید کرد: بودجه 1401 بر اساس سند برنامه ریزی به خوبی می تواند منافع مهم کشور را در حوزه عدالت دنبال کند.

دیدگاهتان را بنویسید