ما از تمام تجربیات دیپلماتیک خود برای رفع تحریم ها استفاده می کنیم – خبرگزاری مهر | ایران و اخبار جهان


به گزارش خبرنگار مهر، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان صبح امروز (شنبه) در نشست سفرای جمهوری اسلامی ایران در کشورهای همسایه تاکید کرد: ماموریت مهمی در حوزه ناکارآمدی و لغو تحریم ها به دستگاه دیپلماسی محول شده است. “

امیرعبداللهیان با اشاره به سیاست دولت سیزدهم مبنی بر پیگیری توسعه اقتصادی پایدار بدون نگاه به مذاکرات وین، گفت: ما وظیفه داریم به این شعار و سیاست دولت کمک کنیم. رویکرد انقلابی و جهادی رئیسی برای خنثی سازی تحریم ها.

وی افزود: در عین حال این وظیفه ذاتی دستگاه دیپلماسی است که تمام تلاش، دانش و تجربه دیپلماتیک خود را برای رفع، حذف و رفع تحریم های سرکوبگرانه و یکجانبه آمریکا به کار گیرد تا به فضل الهی بتوانیم ” او گفت. «رهبری و رهنمودهای مقام معظم رهبری و رویکرد رئیس جمهور محترم باعث شد کشور از این تنگه عبور کند.

وی نگاه به آسیا را یکی از اولویت های سیاست خارجی دولت دانست و گفت: شعار سیاست خارجی دولت، سیاست خارجی متوازن و دیپلماسی فعال، پویا و هوشمند انتخاب شده است.

امیرعبداللهیان گفت: در این راستا برنامه های چهارساله دولت سیزدهم تهیه و برنامه ریزی شد. توجه ویژه به ایرانیان خارج از کشور و رفع شکاف ایرانیان خارج از کشور با ایران از برنامه های جدی دولت است.

وزیر امور خارجه گفت: اولین جلسه شورای عالی ایرانیان خارج از کشور به ریاست رئیس جمهور در روزهای آینده برگزار می شود.

ادامه دارد…

دیدگاهتان را بنویسید