سند جامع همکاری ایران و ترکیه رونق اقتصادی را به همراه دارد – خبرگزاری مهر | ایران و اخبار جهان


به گزارش خبرگزاری مهر، محمدباقر قالیباف، سخنگوی مجلس شورای اسلامی شامگاه جمعه (۱۹ آذرماه) در آغاز سفر دو روزه خود به تهران برای شرکت در شانزدهمین همایش اتحادیه کشورهای عضو، اظهار داشت: با توجه به این موضوع، باید به این موضوع توجه کنیم. همکاری اسلامی: این سفر دو روزه خواهد بود و به دعوت رئیس پارلمان ترکیه برای شرکت در شانزدهمین کنفرانس اتحادیه بین المجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه در این سفر مذاکرات چند جانبه به ویژه با رئیس مجلس ترکیه انجام شده است، افزود: “

رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه این اجلاس دو روز است برگزار شده و تصمیمات خوبی گرفته شده است، تاکید کرد.

قالیباف گفت: در سفر قبلی وزیر امور خارجه ترکیه به تهران درباره توافق و سند جامع روابط دوجانبه بحث شد که امروز با آقای اردوغان در میان گذاشته شد.

وی گفت: رئیس جمهور ترکیه به زودی به تهران سفر خواهد کرد و امیدواریم در این سفر سند جامع و نهایی امضا شود و در مسائل اقتصادی رونق بیشتری داشته باشیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه از این فرصت سفر استفاده شده و دو گفتگوی اقتصادی با بخش خصوصی انجام شده است، ادامه داد: اوایل صبح روز اول جلسه ای با حضور ایرانیان مقیم برگزار شد. در ترکیه. این جلسه بسیار موثر و خوب بود و مسائل و فرصت ها مطرح شد، مقرر شد این بحث ها کمتر از یک ماه دیگر در تهران ادامه یابد.

قالیباف افزود: بعدازظهر دیروز جلسه ای با شرکت های ترکیه ای که در ایران سرمایه گذاری کرده اند و تعدادی که هنوز به ایران نیامده اند برگزار شد. این شرکت‌ها فرصت‌ها و چالش‌های پیش روی خود در ایران را مورد بحث و بررسی قرار دادند و انتظار می‌رود در برخی از این حوزه‌ها به‌ویژه در زمینه مسائل حقوقی کمک شود.

وی با بیان اینکه امروز فرصتی برای حضور در نماز جمعه استانبول و دیدار از نزدیک با مردم بود، افزود: این سفر از نظر مسائل اقتصادی و ایجاد هماهنگی و روابط دوجانبه با کشورهای اسلامی موثر بوده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: همچنین جلسه ای با رئیس مجلس الجزایر برای هماهنگی داشتیم و مقرر شد وی نیز به ایران سفر کند.

دیدگاهتان را بنویسید