معجزه تولید منتشر شد/ چرا و چگونه برخی کشورها پیشرفت کرده اند – خبرگزاری مهر | ایران و اخبار جهان



به گزارش خبرگزاری مهر، سعدا استراتژیک کتاب معجزه تولیدی نقش حمایت از تولید داخلی در تعیین سرنوشت اقتصادی جهان را به قلم سیچ محمدحسین راجی، سیدمحمدرضا خاتمی و محسن فوجی منتشر کرده است. اتاق فکر.

این اثر هفته گذشته در دو هزار نسخه منتشر شد و در کمتر از یک هفته به چاپ دوم رسید.

کتاب «معجزه تولید با مروری بر نقش حمایت از تولید داخلی در تعیین سرنوشت اقتصادی جهان» خلاصه ای از نقش حمایت از تولید داخلی در تعیین سرنوشت اقتصادی جهان است.

در ابتدا ذکر می شود که این کتاب که فهرستی از مهمترین منابع را آورده است، نشان می دهد که کشورهای ثروتمند با پیگیری سیاست های حمایتی خود و افزایش تولید و پس از استقرار سیاست های حمایتی و قرار گرفتن در موقعیت برتری صنعتی، پیشرفت کرده اند. تئوری تجارت آزاد برای جلوگیری از پیشرفت سایر کشورها. کتاب «معجزه تولید» می تواند دانش آموزان را با چرایی و چگونگی توسعه برخی کشورها و ریشه مشکلات اقتصادی برخی کشورهای ضعیف و اهمیت تولید برای توسعه اقتصادی و حل مشکلات و وضعیت ایران در این زمینه آشنا کند.

این اثر در پنج فصل تورم و ارتباط ناگسستنی آن با نوع حمایت از تولید داخلی، نحوه حمایت دولت های غربی از تولید داخلی، وضعیت صنعت دوران پهلوی و وضعیت تولید در جمهوری اسلامی و چالش های پیش روی تولید ملی است. و نابرابری های اقتصادی

در فصل پایانی کتاب می خوانیم: «اصلی ترین و مهم ترین چالش رشد تولید کشور، چالش ذهنی برخی مسئولان در یافتن راه حل آن سوی مرزها است. این نوع نگاه، فارغ از قوت ها و استعدادهای درونی، پیشرفت اقتصادی را تنها با کمک نسخه های بیرونی ممکن می داند; به خصوص در سال های اخیر رشد اقتصادی شاهد تغییر در مواضع سیاست خارجی کشور بوده است. عیب اصلی این تفکر عدم تفاوت بین تجربیات غربی و تجویز آنهاست. تجربه غرب به اندازه تجربه هر تمدن دیگری ارزشمند است و باید فواید آن را آموخت و از شر آن دوری کرد. اما مقررات غرب برای ادامه استعمار ملت ها است. لیبرال های ایرانی چشمان خود را به روی تجربه غربی بستند و با دقت گوش دادند. بنابراین، کارکرد طبیعی آنها تأمین منافع غرب است».

دیدگاهتان را بنویسید