ممکن است برجام احیا شود/ تعهدات اعتباری غرب را قبول نداریم – خبرگزاری مهر | ایران و اخبار جهان


حجت الاسلام حسن شجاعی در گفتگو با خبرنگار مهر با تاکید بر اینکه مردم غرب در مذاکره با تیم مذاکره کننده جمهوری اسلامی ایران نباید از تهدید و تذکر استفاده کنند، اظهار داشت: در حال حاضر مردم غرب از تهدید و هشدار استفاده می کنند.

وی با بیان اینکه قطعاً زبان تهدید و نیرو بر مردم ایران و به ویژه دولت انقلابی جمهوری اسلامی ایران تأثیری نداشته است، گفت: و دشمنان جمهوری اسلامی ایران در برابر تهدیدات مختلف مقاومت کردند.

رئیس اصل 90 مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه مذاکرات باید به لغو کامل تحریم ها علیه ایران منتهی شود، گفت: لغو تحریم ها باید نقدی باشد و دیگر به صورت نسیه از غرب چیزی نخواهیم پذیرفت.

شجاعی ادامه داد: اگر طرف غربی تحریم ها را به طور کامل و عملی علیه ایران لغو کند، جمهوری اسلامی ایران همراهی می کند، برجام احیا می شود و ما به تعهدات خود برمی گردیم.

وی گفت: اگر غربی‌ها مانند گذشته نزدیک شوند و بخواهند به وعده‌های خود عمل کنند و تضمین عملی برای لغو کامل تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران نداشته باشند، جمهوری اسلامی ایران انگیزه‌ای برای ادامه مذاکرات ندارد. و برجام را احیا کنیم».

نماینده مردم ابهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید در یک پروسه طولانی رفع تحریم ها را راستی آزمایی کنیم، گفت: مردم غرب باید در عمل به تعهدات خود عمل کنند و جمهوری اسلامی ایران نیازی به کاغذ آنها ندارد. و امضا، اما منافع اقتصادی برای مردم ایران به همراه خواهد داشت.

شجاعی تاکید کرد: به مردم ایران اطمینان می دهم که اگر برجام منافع واقعی برای اقتصاد و معیشت کشور داشته باشد، قطعا آن را احیا خواهیم کرد، اما اگر مردم غرب به دنبال وعده و زمان باشند، مجبور نیستیم ادامه دهیم. مذاکره و قرارداد جدیدی با آنها امضا کند.

دیدگاهتان را بنویسید