ترویج مفاهیم نهج البلاغه و خطبه همام روی موج «الهیه» – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان



به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی معاونت صدا، مینا نیکانیک تهیه کننده برنامه سحرگاهی رادیو تهران با اشاره به محور انتخاب موضوع های برنامه «الهیه» گفت: محور انتخاب موضوع برنامه «الهیه» رادیو تهران، حکمت های نهج البلاغه، خطبه همام و همچنین نامه ۳۱ امیرالمومنین به فرزندشان امام حسن (ع) است. «الهیه» سعی دارد با بیانی روان به نشر مفاهیم نهج البلاغه بپردازد. در این برنامه صفات پرهیزکاران را توصیف می‌کنیم.

وی افزود: برنامه از نوآوری های خاصی برخوردار است. موضوع برنامه در آیتم «علی نامه» مطرح، در آیتم «حدیث نو شدن» تبیین و در آیتم «بخوان باران» تفسیر می شود. در بخش کارشناسی موضوع برنامه کاملا بررسی و مصداق های اجتماعی آن ذکر خواهد شد.

تهیه کننده برنامه با بیان بخش‌های دیگر افزود: بخشی با عنوان «علی نامه» طراحی شده که ذکر خطبه مذکور از نهج البلاغه است که موضوع برنامه از آن برگرفته شده است. «بخوان باران» هم ترکیبی از سخنان بزرگان دینی و مذهبی، آیات عظام و مراجع تقلید و شهدا همراه با تصنیف، شعر، تواشیح، ادعیه و آیات مرتبط با موضوع قرآن کریم و موضوع برنامه است. «رهنامه آسمان» بیانی از وعده های خدا در قرآن با ذکر آیه و ترجمه آن با تفسیر حجت الاسلام مهدویان است و بخش «حدیث نو شدن» نیز تبیین ادبی موضوعی همراه با اشعار بزرگان ایرانی مرتبط با موضوع است.

نیکانیک توضیح داد: از دیگر بخش های برنامه «الهیه» می توان به «به نام جانان» اشاره کرد که به برکت نام شهدا هر روز با صدای یک شهید به استقبال دعای سحر می رویم. «با خدا حرف بزن» بخش گزارشی نیایش های دلی مردم ترکیب شده با تصنیف و دعاست. در بخش «سحرگاهان» نیز با دعای پر فیض سحر به استقبال اذان صبح به افق تهران می رویم که این بخش حاوی ادعیه های ماه مبارک رمضان و همچنین تفسیر دعاهای روز ماه رمضان توسط مرحوم آیت الله مجتهدی است.

برنامه «الهیه» رادیو تهران سحرهای ماه مبارک رمضان به گویندگی رضا خضرایی ساعت ۴ تا ۵:۳۰ از موج اف.ام ردیف ۹۴ مگاهرتز پخش می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید