رئیس‌جمهور مکزیک: ایده دیوار مرزی ترامپ کارایی ندارد



رئیس‌جمهور مکزیک در مصاحبه‌ای گفت، ایده دیوار مرزی که از سوی ترامپ برای مرز بین ایالات متحده و مکزیک مطرح شد، کارایی ندارد.

به گزارش ایسنا، آندرس مانوئل لوپز اوبرادور رئیس‌جمهور مکزیک در مصاحبه ای با شبکه خبری سی.بی.اس در پاسخ به اینکه اگر دونالد ترامپ بار دیگر در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا پیروز شود و به کاخ سفید راه یابد، این دیوار مرزی را که قولش را در دور نخست ریاست جمهوری داده بود، می‌سازد، گفت: نه او این کار را نمی‌کند.

وی افزود: این ایده، کارایی ندارد.

رئیس جمهور مکزیک همچنین بار دیگر بر دیدگاهش تاکید کرد که تنها تغییرات اساسی و اصولی سیاست خارجی ایالات متحده می تواند مهاجرت غیرقانونی را ریشه کن کند.

وی ادامه داد، وقتی ترامپ در کاخ سفید بود و به دنبال ساخت یک دیوار مرزی، به او گفته که قاچاقچیان توانسته‌اند تونل‌هایی زیر موانعی که در این مرز مشترک کار گذاشته شده، حفر کنند.

لوپز اوبرادور افزود: ترامپ با شنیدن این حرف ساکت شد و بعد شروع کرد به خندیدن و به من گفت با تو به جایی نمی‌رسم!

گفته‌های رئیس جمهور مکزیک درباره ترامپ و همینطور جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در حالی مطرح شده که این دو رقیب انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ ایالات متحده بار دیگر روبروی هم قرار گرفته‌اند آن هم با موضوع اصلی کارزار انتخاباتی یعنی مهاجرت غیرقانونی به داخل کشور.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید