راهنمای خرید بهترین لپ تاپ از ۱۵ تا ۱۲۰ میلیون تومان


در حال حاضر، لپ‌تاپ‌ها به یکی از ابزارهای اساسی و ضروری برای ما تبدیل شده‌اند؛ اما انتخاب بهترین لپ‌تاپ‌ها در هر بازه قیمتی که توانایی‌ها و عملکرد مناسبی داشته باشد همواره یک چالش دشوار و پیچیده است. در این مقاله، به معرفی بهترین و ارزشمند‌ترین لپ‌تاپ‌های بازار با نگاهی دقیق و جامع خواهیم پرداخت: از دستگاه‌های ارزان‌قیمت و مناسب انجام کار‌های روزمره تا لپ‌تاپ‌های بالا رده پرقدرت و گران‌قیمت. این لیست شما را راهنمایی می‌کند تا مناسب‌ترین و ارزنده‌ترین لپ‌تاپ‌ها را شناخته و بهترین گزینه برای خرید لپ‌تاپ را انتخاب کنید. در ادامه راهنمای خرید لپ تاپ دیجیاتو، از فاکتورهای مهم انتخاب لپ‌تاپ خواهیم گفت و در ادامه، بهترین‌های بازار را به شما معرفی خواهیم کرد.

راهنمای ویدیویی خرید بهترین لپ تاپ از ۱۵ تا ۱۲۰ میلیون تومان

تماشای ویدیو از یوتوب

لپ‌تاپ‌ها مناسب چه کسانی هستند؟

راهنمای خرید لپ تاپ دیجیاتو

خرید لپ‌تاپ کار ساده‌ای نیست چرا که تنوع مدل‌ها در بازار به‌شدت بالاست و بر اساس نیازهای خود، باید به فاکتورهای مختلفی در خرید این گجت‌های نه‌چندان ارزان توجه کنید. پیش از هر چیز باید بدانید که لپ‌تاپ‌ها به‌دلیل ابعاد کوچک، معمولا عملکردی ضعیف‌تر از سیستم‌های کامپیوتری حرفه‌ای دارند. با این حال اصلی‌ترین مزیت لپ‌تاپ‌ها نسبت به رایانه‌های شخصی متکی بر کیس، قابلیت حمل‌پذیری ساده آن‌هاست. اگر دائماً در رفت و آمد هستید، دانشجویید، برنامه‌نویسی می‌کنید و یا در خانه و محل کار زیاد جابه‌جا می‌شوید، لپ‌تاپ‌ها بهترین انتخاب برای شما هستند. در غیر این‌صورت بهتر است بررسی مجددی روی انتخاب‌های خود داشته باشید.


موارد حائز اهمیت در خرید بهترین لپ‌تاپ

لپ‌تاپ‌های بخش‌های مختلفی دارند که هر کدام از این قسمت‌ها برای کاربران مختلف، از اهمیت خاص خودشان برخوردارند. اگر ضعف خاصی در این قسمت‌های خاص وجود داشته باشد، تجربه کاربری شما نیز تحت تاثیر قرار خواهد گرفت. در ادامه مروری بر مهم‌ترین موارد برای تصمیم‌گیری در انتخاب لپ‌تاپ جدید داریم.

سیستم‌عامل

پیش از هر چیزی باید در نظر بگیرید که سیستم‌عامل و پلتفرم مورد نیاز شما در هر لپ‌تاپی چیست. سیستم‌عامل مورد استفاده در لپ‌تاپ‌ها انواع مختلفی دارد که محبوب‌ترین آن‌ها شامل ویندوز (Windows)، مک او اس (macOS)، کروم او اس (ChromeOS) و سایر سیستم‌عامل‌های مختلف می‌شود. هر کدام از این‌ها مزایا و معایب خاص خود را دارند، اما در نهایت این ویندوز است که بیشترین تعداد کاربر و توسعه‌دهندگان را به خود اختصاص می‌دهد. بنابراین بیشتر اپ‌ها و بازی‌ها برای ویندوز در دسترس هستند. با این حال امکان دارد که توسعه‌دهندگان به‌شکل اختصاصی خدمات خود را برای برخی سیستم‌عامل‌های خاص عرضه کنند. در نتیجه می‌بایست بر اساس لیست اپ‌های پر استفاده خود، تصمیم بگیرید که لپ‌تاپ جدید شما به چه سیستم‌عاملی مجهز باشد.

پردازشگر مرکزی و عملکرد آن

راهنمای خرید بهترین لپ تاپ

پردازنده مرکزی قلب تپنده هر لپ‌تاپ است که باید در انتخاب لپ‌تاپ بعدی خود به آن توجه ویژه‌ای داشته باشید. در پردازنده‌ها فاکتورهای مختلفی از جمله تعداد و نوع هسته، تعداد رشته‌ها، فناوری‌های سخت‌افزاری مورد پشتیبانی و فرکانس کاری بیشترین اهمیت را دارند. موارد دیگری از جمله حافظه کش، توان مصرفی و فناوری ساخت نیز هر کدام شایان توجه هستند. اگر بیشتر در پی بازی کردن با لپ‌تاپ خود هستید، پردازشگر مرکزی خیلی کمک حالتان نخواهد بود؛ در غیر این‌صورت باید پردازشگر مرکزی مناسبی در کالبد لپ‌تاپ شما جا خوش کرده باشد.

شرکت‌های اینتل و AMD محبوب‌ترین سازندگان پردازنده برای لپ‌تاپ‌های ویندوزی هستند که معمولا نسل جدید محصولات آن‌ها نیز به‌شکل سالانه از راه می‌رسد. هر کدام از این پردازنده‌های لپ‌تاپ در رده‌های قیمتی مختلف رقابت تنگاتنگی با یکدیگر دارند و البته قابلیت‌های اختصاصی نیز برای آن‌ها ارائه شده است. بیشتر لپ‌تاپ‌های بازار مجهز به چیپست‌های اینتل هستند و تهیه این دسته از لپ‌تاپ‌ها ساده‌تر خواهد بود؛ اما اگر به پردازنده‌های رایزن AMD علاقه دارید هم در هر رده قیمتی می‌توانید لپ‌تاپ‌های مجهز به این نوع پردازنده را هم پیدا کنید.

مک‌بوک‌های اپل نیز پیش‌تر با پردازنده اینتل روانه بازار می‌شدند، اما چند سالیست که خود اپل سکان این بخش را به‌دست گرفته و خط تولید پردازنده‌های اختصاصی‌اش را راه‌اندازی کرده است. پردازنده‌های اختصاصی اپل بسیار بهینه هستند و می‌توانید روی مک‌بوک‌های مجهز به این نوع چیپست‌ها حساب باز کنید. شرکت‌های دیگری از جمله کوالکام نیز چیپست‌های مخصوص لپ‌تاپ را تولید می‌کنند که البته شاهد عرضه گسترده لپ‌تاپ‌های این‌چنینی در بازار ایران نیستیم.

پردازشگر گرافیکی

لپ‌تاپ‌ها با دو نوع پردازشگر گرافیکی آن‌بورد (مجتمع) و مجزا روانه بازار می‌شود. پردازشگرهای گرافیکی آن‌بورد معمولا در لپ‌تاپ‌های ارزان‌قیمت یا اولترابوک‌های اداری مورد استفاده قرار می‌گیرند که نیازی به انجام پردازش‌های گرافیکی سنگین در آن‌ها نخواهد بود. این دسته از پردازشگرها می‌توانند کارهای گرافیکی ساده را انجام دهند. بنابراین اگر کار سنگینی با لپ‌تاپ خود انجام نمی‌دهید، نیازی به سخت‌گیری روی این قسمت نیست.

از سوی دیگر اگر به اجرای بازی‌های سنگین علاقه‌مندید و یا تدوین ویدیو و ویرایش تصاویر را به‌شکل حرفه‌ای انجام می‌دهید، باید سراغ لپ‌تاپ‌های مجهز به پردازشگر گرافیکی مجزا بروید. در این پردازشگرهای جدا که به آن‌ها اصطلاحا «کارت گرافیک» هم گفته می‌شود، موارد مختلفی را باید زیر نظر داشته باشید. در انتخاب لپ‌تاپ و خصوصا لپ‌تاپ‌های گیمینگ، در کارت گرافیک به فاکتورهایی مانند تعداد و فرکانس هسته‌های استفاده شده، ظرفیت و استاندارد حافظه، فناوری ساخت، توان مصرفی و بهینگی مصرف توجه ویژه‌ای داشته باشید. شرکت‌های انویدیا و AMD از سردمداران تولید کارت گرافیک لپ‌تاپ هستند؛ اما در نهایت لپ‌تاپ‌های جدید مجهز به کارت گرافیک سری RTX انویدیا در بازار ایران خیلی بیشتر هستند.

فضای ذخیره‌سازی و حافظه رم

راهنمای خرید بهترین لپ تاپ دیجیاتو

یکی دیگر از مشخصه‌های مهم در هر لپ‌تاپ، فضای ذخیره‌سازی و میزان حافظه رم آن است. اگر به‌دنبال بیشترین کارآیی هستید، می‌بایست لپ‌تاپ‌های مجهز به حافظه SSD را انتخاب کنید که سرعت بیشتری در خواندن و نوشتن اطلاعات دارند. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم که حتی در رده‌های اقتصادی سراغ لپ‌تاپ‌های مجهز به هارد دیسک نروید؛ مگر این‌که قصد ذخیره فایل‌های حجیم را داشته باشید. حافظه‌های SSD نیز انواع خاص خود را دارند که باید در آن‌ها نوع استاندارد PCIe را تحت نظر بگیرید.

در کنار فضای ذخیره‌سازی، حافظه رم نقش مهمی را در عملکرد لپ‌تاپ ایفا می‌کند. هرچه حافظه رم دستگاه بیشتر باشد، می‌توانید اپ‌های بیشتری را بدون مشکل و به‌صورت همزمان اجرا کنید. فضای ذخیره‌سازی و حافظه رم در برخی لپ‌تاپ‌ها قابل ارتقا یا به اصطلاح «کاستوم کردن» است. اگر با لپ‌تاپ‌های کاستوم شده فروشگاهای مواجه شدید و قصد خرید آن‌ها را داشتید، پیشنهاد می‌کنیم که برای اطمینان از سلامت دستگاه این کار را خودتان انجام دهید.

سایر مشخصه‌های مهم در هر لپ‌تاپ

راهنمای خرید لپ تاپ دیجیاتو

مشخصات مهم دیگری در لپ‌تاپ‌ها هستند که توجه به آن‌ها نیز خالی از لطف نیست. این قسمت‌ها جزو اولویت‌های فرعی در هر لپ‌تاپ هستند که پس از انتخاب مشخصات سخت‌افزاری مورد نظر، باید به آن‌ها نیز توجه کنید:

  • نمایشگر: دریچه ورود کاربر به لپ‌تاپ، نمایشگر آن است. در انتخاب لپ‌تاپ باید توجه ویژه‌ای به نوع پنل، رزولوشن، اندازه، حداکثر روشنایی و حضور پوشش ضدبازتاب داشته باشید. اگر گیمر هستید، نرخ رفرش نمایشگر نیز باید از اولویت‌های شما در انتخاب لپ‌تاپ باشد.
  • درگاه‌های ارتباطی: بسته به نوع استفاده‌تان از لپ‌تاپ باید درگاه‌های ارتباطی مورد نیازتان را در انتخاب لحاظ کنید. اگر دانشجو هستید و به دستگاه‌های مختلفی وصل می‌شوید، پیشنهاد می‌کنیم که سراغ لپ‌تاپ‌های ویندوزی بروید.
  • طراحی و کیفیت ساخت: طراحی لپ‌تاپ‌ها باید به نحوی باشد که حس خوبی را به کاربر القا کنند و بتوان از آن‌ها در هر محیطی استفاده کرد. لپ‌تاپ‌های گیمینگ تا حدودی از این خط مشی فاصله گرفته‌اند. کیفیت ساخت بالای لپ‌تاپ نیز به القای حس بهتر حین کار کردن و مقاومت بیشتر آن منجر خواهد شد.
  • وزن و قابلیت حمل: هرچه لپ‌تاپ مورد انتخابتان سبک‌تر باشد، حمل آن راحت‌تر است و حین جابه‌جایی آن خسته نخواهید شد. عموما لپ‌تاپ‌های اداری و اولترابوک‌ها سبک‌تر از لپ‌تاپ‌های گیمینگ هستند.
  • باتری و شارژ: اگر موقع استفاده از لپ‌تاپ دسترسی دائمی به برق ندارید باید سراغ لپ‌تاپ‌هایی با شارژدهی باتری بالاتر بروید. لپ‌تاپ‌های گیمینگ معمولا شارژدهی باتری بالایی ندارند و باید بیشتر به برق متصل شوند.
  • کیبورد و تاچ‌‌پد: در خرید لپ‌تاپ باید به بهره‌مندی آن از کیبورد و تاچ‌پد مناسب نیز توجه کنید. حضور کیبورد و تاچ‌پد با کیفیت در لپ‌تاپ سبب افزایش عمر آن پس از سال‌های سال کار کردن خواهد شد. لپ‌تاپی که کیبورد خوبی برای تایپ کردن نداشته باشد، عموماً نمی‌تواند تجربه دلچسبی را به شما ارائه کند.

راهنمای خرید بهترین لپ تاپ تا ٣۰ میلیون تومان

در این قسمت از راهنمای خرید لپ تاپ دیجیاتو، نگاهی به مدل‌های اقتصادی‌تر داریم. اگر قصد ندارید هزینه چندانی برای خرید لپ‌تاپ بپردازید، مدل‌های زیر پیشنهاد دیجیاتو به شما هستند.


لنوو V15 با پردازنده Ryzen 3؛ مناسب برای کاربری عمومی، اداری، دانش‌آموزی

راهنمای خرید بهترین لپ‌تاپ - لنوو V15
  • پردازنده: AMD Ryzen 3 7320U
  • پردازشگر گرافیکی: Radeon 610M
  • حافظه رم: ۸ گیگابایت DDR5
  • حافظه داخلی: ۲۵۶ گیگابایت SSD PCIe
  • نمایشگر: ۱۵.۶ اینچی فول اچ‌دی TN
  • باتری: ۳۸ وات‌ساعت
  • قیمت: حدود ۱۵ میلیون تومان

اقتصادی‌ترین لپ‌تاپ در این راهنمای خرید دیجیاتو، از برند لنوو و مدل V15 آن است که با قیمت حدود ۱۴ تا ۱۵ میلیون تومان، می‌تواند بهترین نقطه برای ورود به دنیای لپ‌تاپ‌ها باشد. لنوو این لپ‌تاپ اقتصادی را به پردازنده Ryzen 7320U مجهز کرده تا با همراهی پردازنده گرافیکی مجتمع Radeon 610M، در رده قیمتی خود عملکرد سخت‌افزاری نسبتاً قدرتمندی را به‌ارمغان می‌آورد. درکل اگر کاربر حرفه‌ای نیستید و استفاده چندان سنگینی از لپ‌تاپ ندارید، این مدل می‌تواند جایگزینی مناسب برای مدل‌های گران‌قیمت باشد.


لنوو IdeaPad 3 با پردازنده Core i3؛ مناسب برای کاربری عمومی، اداری، دانش‌آموزی

راهنمای خرید لپ تاپ دیجیاتو
  • پردازنده: اینتل Core i3-1215U
  • حافظه رم: ۸ گیگابایت DDR4
  • حافظه داخلی: ۵۱۲ گیگابایت SSD PCIe
  • نمایشگر: ۱۵.۶ اینچی فول اچ‌دی TN
  • باتری: ۳۸ وات‌ساعت
  • قیمت: حدود ۱۷ میلیون تومان

لپ‌تاپ Ideapad 3 در دسته‌ میان‌رده‌های اقتصادی شرکت لنوو قرار دارد. این لپ‌تاپ با تلفیقی از دو مدل L3 و S540 طراحی شده و با سخت‌افزار مناسب و وزن سبک، مناسب امور روزمره، خانگی، اداری و دانش‌آموزی است. این دستگاه کمتر از ۲۰ میلی‌متر ضخامت و حدود ۱.۶ کیلوگرم وزن دارد که برای لپ‌تاپی ۱۵ اینچی بسیار مناسب است و آن را به گزینه‌ای مناسب برای حمل‌ونقل مداوم بدل می‌کند. این لپ‌تاپ را می‌توان ارزان‌ترین مدل با پردازنده قدرتمند نسل دوازدهم اینتل در بازار ایران دانست.


لنوو IdeaPad Slim 3 با پردازنده Core i5؛ مناسب برای کاربری نیمه‌حرفه‌ای با استفاده‌های متنوع

راهنمای خرید لپ‌تاپ - لنوو Ideapad Slim 3
  • پردازنده: اینتل Core i5 13420H
  • پردازشگر گرافیکی: اینتل Iris Xe
  • حافظه رم: ۸ گیگابایت LPDDR5 4800MHz
  • حافظه داخلی: ۵۱۲ گیگابایت SSD PCIe
  • نمایشگر: ۱۵.۶ اینچی فول اچ‌دی IPS
  • باتری: ۴۷ وات‌ساعت
  • قیمت: حدود ۲۴ میلیون تومان

لپ‌تاپ Ideapad Slim 3 در دسته لپ‌تاپ‌های اقتصادی اما قدرتمند شرکت لنوو قرار می‌گیرد. لنوو از پردازنده Core i5-13420H به‌عنوان مغز متفکر این لپ‌تاپ بهره گرفته که بی‌شک بیشترین قدرت پردازشی در این رده قیمتی را ارائه می‌دهد. به‌لطف ترکیب این پردازنده قدرتمند با پردازشگر گرافیکی Iris Xe می‌توانید حساب ویژه‌ای روی عملکرد سخت‌افزاری Ideapad Slim 3 باز کنید. این لپ‌تاپ از رم LPDDR5 4800MHz نیز پشتیبانی می‌کند. شاید تنها نقطه‌ضعف قابل‌توجه این لپ‌تاپ، نمایشگر آن باشد که نسبت به برخی رقبا چندان رضایت‌بخش نیست.


ایسوس Vivobook Go با پردازنده Ryzen 5؛ مناسب برای طراحی، تدوین سبک، کاربری عمومی

ایسوس Vivobook Go
  • پردازنده: AMD Ryzen 5 7520U
  • پردازشگر گرافیکی: Radeon 610M
  • حافظه رم: ۸ گیگابایت LPDDR5
  • حافظه داخلی: ۵۱۲ گیگابایت SSD PCIe
  • نمایشگر: ۱۵.۶ اینچی فول اچ‌دی TN
  • باتری: ۵۰ وات‌ساعت
  • قیمت: حدود ۲۷ میلیون تومان

ایسوس Vivobook Go سخت‌افزار چندان قدرتمندی ندارد و تایوانی‌‌ها بیشتر تمرکز خود را روی ارائه نمایشگر باکیفیت در این لپ‌تاپ معطوف کرده‌اند. این لپ‌تاپ از نمایشگری با پنل OLED بهره می‌برد تا یکی از ارزان‌ترین گزینه‌های مناسب طراحان و تدوین‌گران باشد؛ البته به‌جهت قدرت پردازشی معمولی این لپ‌تاپ، نمی‌توانید پروژه‌های سنگین را با آن انجام دهید. اگر هم از دنبال‌کنندگان دنیای فیلم و سریال هستید، این مدل گزینه‌ای مناسب برای تماشای ویدیو خواهد بود.


راهنمای خرید بهترین لپ تاپ تا ۶۰ میلیون تومان

در این بخش سراغ لپ‌تاپ‌هایی می‌رویم که مشخصات سخت‌افزاری قدرتمندتری دارند و برای استفاده‌های حرفه‌ای‌تری طراحی شده‌اند.


لنوو LOQ 15 با پردازنده Core i5؛ مناسب برای گیمینگ، برنامه‌نویسی، مالتی‌مدیا

  • پردازنده: اینتل Core i5-12450H
  • پردازشگر گرافیکی: RTX 2050 4GB
  • حافظه رم: ۸ گیگابایت DDR5 5200MHz
  • حافظه داخلی: ۵۱۲ گیگابایت SSD PCIe
  • نمایشگر: ۱۵.۶ اینچی فول اچ‌دی IPS 144Hz
  • باتری: ۶۰ وات‌ساعت
  • قیمت: حدود ۳۴ میلیون تومان

لنوو LOQ نسل جدید لپ‌تاپ‌های گیمینگ این شرکت محسوب می‌شود که در واقع جایگزین Ideapad 3 Gaming شده و از قابلیت‌های بهبودیافته بهره می‌برد. این لپ‌تاپ در مقایسه با نسل پیشین لپ‌تاپ‌های گیمینگ لنوو نمایشگر بسیار باکیفیت‌تری دارد و کیبورد آن نیز تجربه لذت‌بخش‌تری را ارائه می‌دهد؛ بنابراین از این لپ‌تاپ گیمینگ می‌توانید تا حدودی برای مالتی‌مدیا هم استفاده کنید. لنوو LOQ 15 در نسخه‌های مختلفی عرضه شده که در این‌جا ارزان‌ترین مدل آن با پردازنده Core i5-12450H و پردازشگر گرافیکی RTX 2050 با ۴ گیگابایت حافظه مجزا را پیشنهاد داده‌ایم. پشتیبانی از رم DDR5 5200MHz یکی دیگر از ویژگی‌های کم‌نظیر این لپ‌تاپ گیمینگ در بازه قیمتی حدود ۳۵ میلیون تومان است. همه این ویژگی‌ها سبب شده‌اند تا لنوو LOQ با این کانفیگ، نسبت به سایر لپ‌تاپ‌های گیمینگ زیر ۴۰ میلیون تومان بهترین مشخصات را داشته باشد.


ایسوس VivoBook 16 با پردازنده Core i5؛ مناسب استفاده عمومی، دانشجویی و نیمه حرفه‌ای

ایسوس VivoBook 16
  • پردازنده: اینتل Core i5-13500H
  • پردازشگر گرافیکی: اینتل Iris Xe
  • حافظه رم: ۱۶ گیگابایت DDR4 3200MHz
  • حافظه داخلی: ۵۱۲ گیگابایت SSD PCIe
  • نمایشگر: ۱۶ اینچی فول اچ‌دی IPS
  • باتری: ۴۲ وات‌ساعت
  • قیمت: حدود ۳۵ میلیون تومان

یکی از جذاب‌ترین لپ‌تاپ‌های ایسوس در رده قیمتی ۳۰ تا ۴۰ میلیون تومان، VivoBook X1605VA است که با کیفیت ساخت بالا، نمایشگر باکیفیت و قابلیت‌های جذاب برای عموم کاربران گزینه‌ای ارزشمند محسوب می‌شود. این لپ‌تاپ از پردازنده Core i5-13500H قدرت می‌گیرد که می‌تواند کار بسیاری از کاربران را در انجام پردازش‌های نسبتاً سنگین مبتنی بر CPU نیز راه بیندازد.


ایسوس Zenbook 14X OLED با پردازنده Core i5؛ مناسب برای کاربری عمومی، مالتی‌مدیا و دانشجویی

راهنمای خرید لپ تاپ - ایسوس Zenbook 14X OLED
  • پردازنده: اینتل Core i5-13500H
  • پردازشگر گرافیکی: اینتل Iris Xe
  • حافظه رم: ۸ گیگابایت LPDDR5 4800MHz
  • حافظه داخلی: ۵۱۲ گیگابایت SSD PCIe
  • نمایشگر: ۱۴ اینچی 2.8K از نوع OLED 120Hz
  • باتری: ۷۰ وات‌ساعت
  • قیمت: حدود ۳۷ میلیون تومان

لپ‌تاپ ایسوس مدل Q410VA از سری Zenbook 14X OLED شرکت ایسوس، جزو لپ‌تاپ‌های پریمیوم و تا حدی حرفه‌ای این شرکت به حساب می‌آید. ایسوس در طراحی این دستگاه دقت بسیار بالایی را به کار برده است تا با دیدن آن در نگاه اول یک الترابوک بالا رده به‌نظر برسد و استفاده از فلز در بدنه، وزن کم تر از ۱.۶ کیلوگرم و ضخامت کم‌تر از دو سانتی‌متر این حس را تقویت می‌کند. با توجه به بهره‌گیری از پردازنده قدرتمند اینتل نسل ۱۳ سری H اینتل این لپ‌تاپ در انجام امور نیمه‌حرفه‌ای و استفاده از نرم‌افزار‌های ادوبی شما را ناامید نخواهد کرد. البته باید به این نکته هم توجه کرد که ایسوس در این لپ‌تاپ از پردازشگر گرافیکی مجزا استفاده نکرده و به همان گرافیک یکپارچه اینتل Iris Xe اکتفا کرده است. پس در نتیجه نمی‌توان این لپ‌تاپ را برای انجام کار‌های گرافیکی سنگین پیشنهاد کرد. اسپیکرهای Harman Kardon با پشتیبانی از صدای Dolby Atmos و دو عدد پورت Thunderbolt 4 نیز از دیگر مشخصه‌های این لپ‌تاپ هستند که در این رده قیمتی کم‌تر دیده می‌شوند.

یکی از بهترین و مهم‌ترین ویژگی‌های این لپ‌تاپ استفاده از پنل ۱۵.۶ اینجی اولد و وضوح تصویر 2.8K آن است که لذت استفاده از لپ‌تاپ را دوچندان می‌کند. با توجه به قیمت حدودی ۳۵ میلیون تومانی، کیفیت ساخت مناسب، پردازنده قدرتمند و صفحه نمایش عالی که این لپ‌تاپ ایسوس دارد می‌توان آن را یکی از بهترین گزینه‌ها در میان الترابوک‌های موجود در بازار دانست. تنها ضعف ملموس این لپ‌تاپ که می‌تواند دلیل اصلی تجدید نظرتان در خریدش باشد، فقدان قابلیت ارتقاء حافظه رم است. این لپ‌تاپ تنها در یک مدل با ۸ گیگابایت رم روانه بازار شده و بی‌بهرگی آن از این ویژگی نقطه ضعف بزرگی به‌شمار می‌آید.



لنوو LOQ 15 با پردازنده Core i7؛ مناسب برای گیمینگ، رندرینگ، پردازش‌های سنگین و مالتی‌مدیا

لنوو LOQ
  • پردازنده: اینتل Core i7-13620H
  • پردازشگر گرافیکی: RTX 4060 8GB
  • حافظه رم: ۱۶ گیگابایت DDR5 5200MHz
  • حافظه داخلی: ۵۱۲ گیگابایت SSD PCIe
  • نمایشگر: ۱۵.۶ اینچی فول اچ‌دی IPS 144Hz
  • باتری: ۶۰ وات‌ساعت
  • قیمت: حدود ۵۵ میلیون تومان

اگر لپ‌تاپ گیمینگ لنوو LOQ 15 نظرتان را جلب کرده و دنبال مدل قدرتمندتر آن هستید، می‌توانید نسخه مجهز به پردازنده Core i7-13620H و پردازشگر گرافیکی RTX 4060 با ۸ گیگابایت حافظه مجزای این لپ‌تاپ را تهیه کنید. با این کانفیگ سخت‌افزاری می‌توانید بازی‌های روز را با کیفیت رضایت‌بخش و هزینه کم‌تر از ۶۰ میلیون تومان تجربه کنید.


ایسوس Creator مدل Q530VJ با پردازنده Core i7؛ مناسب ادیت و تدوین، مالتی‌مدیا و تولید محتوا

ایسوس Creator Q530VJ
  • پردازنده: اینتل Core i7-13620H
  • پردازشگر گرافیکی: RTX 3050 6GB
  • حافظه رم: ۱۶ گیگابایت LPDDR5 4800MHz
  • حافظه داخلی: ۵۱۲ گیگابایت SSD PCIe
  • نمایشگر: ۱۵.۶ اینچی فول اچ‌دی OLED
  • باتری: ۷۰ وات‌ساعت
  • قیمت: حدود ۴۹ میلیون تومان

سری لپ‌تاپ‌های ایسوس Creator مخصوص کاربرانیست که به تولید محتوا، ادیت تصویر و تدوین ویدیو علاقه دارند. مدل Q530VJ از این خانواده به نمایشگر ۱۵.۶ اینچی اولد با پوشش ۱۰۰ درصدی گستره DCI-P3 و حداکثر روشنایی ۶۰۰ نیتی مجهز شده تا گزینه‌ای مطمئن برای ادیتورها و تولیدکنندگان محتوا باشد. به‌لطف بهره‌مندی از پردازنده اینتل Core i7-13620H و کارت گرافیک ۶ گیگابایتی RTX 3050 نیز جذابیت این لپ‌تاپ برای کاربران دوچندان می‌شود. تایوانی‌ها در این لپ‌تاپ پورت Thunderbolt 4 و بدنه‌ای با کیفیت ساخت بالا را نیز به‌کار گرفته‌اند.


اپل MacBook Air 2022 با پردازنده M2؛ مناسب برای استفاده عمومی، مالتی‌مدیا و ویرایش تصاویر

راهنمای خرید بهترین لپ تاپ دیجیاتو - مک بوک ایر M2
  • پردازنده: اپل M2
  • پردازشگر گرافیکی: M2 8 Core
  • حافظه رم: ۸ گیگابایت LPDDR5X
  • حافظه داخلی: ۲۵۶ گیگابایت SSD
  • نمایشگر: ۱۳.۶ اینچی 2.5K Liquid Retina
  • باتری: ۵۲.۶ وات‌ساعت
  • قیمت: حدود ۵۴ میلیون تومان 

برای طرفداران محصولات شرکت اپل در لیست بهترین لپ‌تاپ‌های حال حاضر، مک بوک ایر ۲۰۲۲ را پیشنهاد می‌کنیم که به لطف تراشه اختصاصی Apple M2 بسیار محبوب و کارآمد است. لپ‌تاپ MacBook Air 2022 (بررسی دیجیاتو) دارای یک نمایشگر ۱۳.۶ اینچی با رزولوشن ۲۵۶۰×۱۶۶۴ پیکسل است و در نتیجه برای کارهای گرافیکی و طراحی نیز محصول پرکاربردی خواهد بود. از مهم‌ترین ویژگی‌های این لپ‌تاپ می‌توان به باتری توان‌مند ۵۲.۶ وات‌ساعتی و وزن بسیار سبک آن اشاره کرد.


راهنمای خرید بهترین لپ تاپ تا ١۰۰ میلیون تومان

نهایتا نوبت به بهترین لپ‌تاپ‌های این راهنمای خرید می‌رسد. اگر استفاده‌های سنگین مانند گیمینگ حرفه‌ای، رندرینگ و سایر پردازش‌های سنگین را دارید، مدل‌های زیر قدرتمندترین های بازار هستند و پاسخگوی نیاز شما خواهند بود.


ایسوس TUF Gaming F15 با پردازنده Core i7؛ مناسب برای گیمینگ، رندرینگ و پردازش‌های سنگین

  • پردازنده: اینتل Core i7-12700H
  • پردازشگر گرافیکی: RTX 4070 GB
  • حافظه رم: ۱۶ گیگابایت DDR4 3200MHz
  • حافظه داخلی: ۱ ترابایت SSD PCIe
  • نمایشگر: ۱۵.۶ اینچی فول اچ‌دی IPS 144Hz
  • قیمت: حدود ۶۳ میلیون تومان

لپ‌تاپ ایسوس مدل FX507ZI از جمله ارزشمندترین لپ‌تاپ‌های این شرکت در سری TUF Gaming است. مهم‌‌‌ترین نکته‌ای که در مورد این لپ‌تاپ وجود دارد، به‌کارگیری نسل جدید پردازشگر‌های گرافیکی شرکت انویدیا یعنی RTX 4070 محسوب می‌شود که در رده قیمتی حدود ۶۰ میلیون تومان رقیب خاصی ندارد. اما تصمیم ایسوس در مورد پردازنده مرکزی این لپ‌تاپ بی‌تغییر مانده و همچنان Core i7 12700H را به عنوان پردازنده مرکزی در این لپ‌تاپ می‌بینیم. نکته مثبت بعدی استفاده از نمایشگری با کیفیت‌تر از لحاظ پوشش رنگی در این لپ‌تاپ است. ابعاد، وضوح و نرخ رفرش این نمایشگر تفاوتی با نسل قبلی خود نکرده است اما پشتیبانی صد درصدی طیف رنگی sRGB در این نمایشگر تجربه بهتر از استفاده این لپ‌تاپ را برای کاربر خود به وجود می‌آورد. اگر قصد خرید لپ‌تاپ گیمینگی را دارید که در آن از پردازشگر‌ جدید انویدیا استفاده شده باشد و قدرت پردازشی بی‌نقصی را در هر زمینه‌ای در اختیارتان قرار دهد لپ‌تاپ ایسوس TUF Gaming F15 گزینه مناسبی برای شماست.


ایسوس TUF Gaming A15 با پردازنده Ryzen 9؛ مناسب برای گیمینگ، رندرینگ و پردازش‌های بسیار سنگین

  • پردازنده: ای‌ام‌دی Ryzen 9 7940HS
  • پردازشگر گرافیکی: RTX 4070 8GB
  • حافظه رم: ۱۶ گیگابایت DDR5 4800MHz
  • حافظه داخلی: ۱ ترابایت SSD PCIe
  • نمایشگر: ۱۵.۶ اینچی فول اچ‌دی IPS 144Hz
  • باتری: ۹۰ وات‌ساعت
  • قیمت: حدود ۷۶ میلیون تومان

اگر قصد خرید لپ‌تاپی با گرافیک قدرتمند RTX 4070 را دارید یکی از ارزشمند‌ترین گزینه‌ها لپ‌تاپ ASUS TUF Gaming A15 مدل FA507XI است. ایسوس در این لپ‌تاپ در بخش پردازنده مرکزی با ای‌ام‌دی همکاری داشته و یکی از قدرتمند‌ترین پردازنده‌های این شرکت یعنی رایزن ۹ ۷۹۴۰HS را در نماینده خود به‌کار گرفته‌ تا نویدبخش عملکرد سخت‌افزاری بی‌نقصی باشد. تنها بخشی که شاید بتوان گفت ایسوس در آن کم‌کاری کرده، نمایشگر این محصول است؛ زیرا TUF Gaming A15 به پنل IPS با ابعاد ۱۵ اینچی فول اچ‌دی ۱۴۴ هرتزی مجهز شده که در لپ‌تاپ‌های بسیار ارزان‌ قیمت‌تر این سری استفاده شده و مهم‌ترین نقص آن عدم توانایی در پوشش گسترده فضای رنگی sRGB بوده که برای یک لپ‌تاپ در بازه قیمتی هشتاد و پنج میلیون تومان کمی عجیب به‌نظر می‌رسد.


لنوو Legion Slim 7 با پردازنده Core i9؛ مناسب برای گیمینگ، رندرینگ و پردازش‌های بسیار سنگین

  • پردازنده: اینتل Core i9 13900H
  • پردازشگر گرافیکی: RTX 4070 8GB
  • حافظه رم: ۱۶ گیگابایت DDR5 4800MHz
  • حافظه داخلی: ۱ ترابایت SSD PCIe
  • نمایشگر: ۱۶ اینچی WQHD IPS 240Hz
  • باتری: ۹۹.۹ وات‌ساعت
  • قیمت: حدود ۹۶ میلیون تومان 

پیدا کردن لپ‌تاپ بی‌نقص از هر نظر در میان مدل‌های گوناگونی که در بازار ایران موجود و قابل دسترس است شاید کار راحتی نباشد، اما اگر دنبال بهترین لپ‌تاپ زیر ۱۰۰ میلیون تومان باشید قطعاً لنوو Legion Slim 7 از بهترین لپ‌تاپ‌های گیمینگ مناسب شما خواهد بود. این لپ‌تاپ لنوو که به تازگی وارد بازار ایران شده را به جرأت می‌توان یکی از بهترین لپ تاپ های بازار ایران دانست. این لپ‌تاپ از پردازنده‌ Intel Core i9-13900H با فرکانس کاری حداکثر ۵.۴ گیگاهرتز بهره‌مند بوده و این پردازنده قدرتمند نیز توسط کارت گرافیک RTX 4070 همراهی می‌شود. با در نظر گرفتن چنین سخت افزار قدرتمندی هیچ چالش سختی برای این لپ‌تاپ وجود ندارد. از اجرای سنگین‌ترین بازی‌های روز با بالا‌ترین تنظیمات تا رندر‌های گرافیکی طولانی مدت و ممتد، همگی با این لپ‌تاپ امکان‌پذیرند. جدا از سخت‌افزار بسیار قدرتمند، نمایشگر به‌کار رفته در این لپ‌تاپ هم می‌تواند تجربه بی‌نظیری را برای شما رقم بزند. نمایشگر ۱۶ اینچی از نوع WQXGA IPS با روکش مات و رزولوشن 2K و نرخ رفرش ۲۴۰ هرتز در کنار روشنایی ۵۰۰ نیتی مشخصاتی هستند که در کم‌تر لپ‌تاپی حتی در رده‌های بالا می‌توان پیدا کرد.


جمع‌بندی راهنمای خرید لپ تاپ دیجیاتو

در راهنمای خرید لپ تاپ دیجیاتو فاکتورهای مهم در هر لپ‌تاپ و بهترین مدل‌های بازار تا سقف ١۲۰ میلیون تومان را به شما معرفی کردیم. این لپ‌تاپ‌ها بهترین گزینه‌ها در بازه قیمتی خود هستند و از ارزش خرید بالایی بهره‌مند هستند که توسط دیجیاتو گلچین شده‌اند. انتظار می‌رود که فعلا شاهد کاهش قیمت لپ‌تاپ‌ها نباشیم. بنابراین اگر قصد خرید دارید، پیشنهاد می‌کنیم که زودتر اقدام کنید.

اگر تجربه کاربری، پیشنهاد و یا صحبتی مربوط به راهنمای خرید لپ تاپ دیجیاتو دارید، می‌توانید آن را با ما از طریق بخش نظرات در میان بگذارید.


بیشتر بخوانید:


سوالات متداول کاربران در راهنمای خرید لپ تاپ دیجیاتو

ارزان‌ترین مدل لپ‌تاپ در راهنمای خرید لپ تاپ دیجیاتو چیست؟

لنوو IdeaPad 3 با پردازنده Core i3، ارزان‌ترین گزینه پیشنهادی دیجیاتو برای خرید لپ‌تاپ جدیدتان است.

قدرتمندترین مدل لپ‌تاپ در راهنمای خرید لپ تاپ دیجیاتو چیست؟

ایسوس ROG Strix Scar G17 با پردازنده Core i9-13980HX، پردازشگر گرافیکی RTX 4090 و نمایشگر ٢۴۰ هرتزی، بهترین و قدرتمندترین لپ‌تاپ گیمینگ در راهنمای خرید لپ تاپ دیجیاتو محسوب می‌شود.

بهترین مک‌بوک‌های راهنمای خرید لپ تاپ دیجیاتو کدامند؟

مک‌بوک Air M2 تنها لپ‌تاپ پیشنهادی از اپل در راهنمای خرید لپ تاپ دیجیاتو است که ارزش خرید دارد.

دیدگاهتان را بنویسید