اظهارات سفیر روسیه در آمریکا درباره تحریم‌های جدید علیه کشورش



آنتونوف گفت آمریکا با وضع تحریم‌های جدید علیه مسکو به کی‌یف سیگنال داده که با مذاکره با مسکو موافقت نکند.

به گزارش ایسنا، آناتولی آنتونوف سفیر روسیه در واشنگتن در کانال تلگرامی خود نوشت: آیا محدودیت‌های جدید باید به عنوان پاسخی به آمادگی روسیه برای دستیابی به پیشنهادهای ملموس برای از سرگیری مذاکرات برای حل مناقشه در اوکراین در نظر گرفته شود؟ در این مورد، هدف تحریم‌ها روشن است؛ سیگنالی به کی‌یف است تا با چیزی توافق نکند.

به نقل از خبرگزاری تاس، روز جمعه مقام‌های آمریکایی ممنوعیت واردات آلومینیوم، مس و نیکل را از مبدا روسیه وضع کردند.

آمریکا و انگلیس همچنین استفاده از آلومینیوم، مس و نیکل روسیه را در مبادلات جهانی فلزات و معاملات مشتقه خارج از بورس محدود کرده‌اند. در نتیجه، بورس فلزات لندن و بورس کالای شیکاگو دیگر اجازه نخواهند داشت ذخایر آلومینیوم، مس و نیکل موجود در انبارهای خود را از طریق تامین مواد خام روسیه تکمیل کنند.

روز پنجشنبه، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه گفت که اوکراین با امتناع از مذاکره با روسیه به امید پیروزی در میدان جنگ، خود را به حاشیه سوق داد. اما او اطمینان داد که مسکو آماده گفت‌وگوی سازنده در مورد حل و فصل بحران اوکراین است.

پوتین در مصاحبه فوریه با یک خبرنگار آمریکایی گفته بود روسیه هرگز گفت‌وگو درباره اوکراین را رها نکرده، اما پس از پایان مذاکرات در استانبول در مارس ۲۰۲۲، قرار نیست اولین قدم را بردارد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید